Advies!! Samsung VS Iphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponypret123

Advies!! Samsung VS Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:07

Hallo bokkers

Ik mag binnekort een nieuwe telefoon omdat mn abbonoment afloopt. Ik vraag jullie om advies en jullie mening over beide telefoons en wvaringen etc. Ik zal ook vertellen wat ik de voor- en nadelen vind, dat jullie me daar ook extra mee kunnen adviseren.

Ik heb nu een Samsung galaxy S3, ik ben hier erg tevreden over. Ookal gaat mn batterij nu wel erg snel leeg.

Ik twijfel tussen een nieuwer model van de samsung of een iphone( mijn smaakt valt op de iphone 5s ).

Voordelen iphone:
-ik vind de effecten heel erg mooi/leuk/handig bij camara en die wil ik ook graag.
-ik vind het een mooi toestel en erg duidelijk
-praktisch
-en natuurlijk nog veel meer

Nadelen:
-ik ben natuurlijk een samsung gewend dus dat zal heel anders en misschien niet fijn zijn (alhoewel ik wel een ipad heb en weet hoe het in het principe werkt)
-ik ben bang dat de achterkant van de iphone 5s snel beschadigd.
-je kan het geheugen niet verder uitbreiden.
-en vooral dat hij snel kapot kan of door vallen ofzo, sneller dan sumsung? Geen idee
Ik moet er 2jaar mee doen dus ik wil weten of deze telefoon het zolamg volhoudt(ik doe matuurlijk voorzichtig)

Hieruit blijkt dus dat ik overweeg om een iphone te nemen omdat ik dit een geweldig mooi ding vindt. Mijn twijfels liggen bij de nadelen.

Als er nog vragen zijn vraag maar raak!

Wees eerlijk en ik hoop op goed advies!

Groetjes ponypret123

P.s oja hoe voller het geheugen hoe slomer. Ik heb altijd veel foto's en muziek ook wel. Hoeveel gb raden jullie aan?

terrabeertje

Re: Advies!! Samsung VS Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:14

IPHONE! Once an apple for ever an apple❤️ Zoooo simpel en makkelijk! Android loop je altijd zo mee te kloten.. Als je mag kiezen hoeveel gwn de grootste pakken! :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:16

Dit is denk ik heel persoonlijk.
Ik kan totaal niet met apple omgaan, en daarnaast zou ik een iphone niet heel kunnen houden aangezien mensen om mij heen dat al niet kunnen. 1x plat op de voorkant en gegarandeerd zitten er barsten in je scherm
Daarnaast zijn ze ook gewoon belachelijk duur :+ (vergeleken met samsung)

Vooral omdat je samsung al gewent bent, zou ik in jou geval weer kiezen voor samsung. Voor extra batterij kan je een powerbank bij de hema halen voor 6 euro ? Deze laat mijn galaxy s2 2x zo lang mee gaan.
Persoonlijk vind ik niet veel voordelen (behalve miss batterijduur) aan de iphone zitten, het is naar mijn mening meer een populair ding dan echt praktisch.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:18

IPhone :j

Dat van sneller kapot gaan is sowieso onzin, is een kwestie van pech hebben of onvoorzichtig zijn!

Achterkant beschadigen kun je voorkomen met een doorzichtig (dun) hoesje, dit heb ik ook :)

Van het geheugen is natuurlijk jammer, maar als je 16 of meer gb koopt is dat echt wel genoeg! Helemaal als je natuurlijk regelmatig je foto's op je laptop zet :)

En over dat gewend zijn, als je weet hoe een ipad werkt is een iphone een eitje! En je zal gauw genoeg helemaal gewend zijn en nooit meer anders willen :+

Edit;
Ik ben het niet eens met laraxxemma over het snel kapot gaan! Mijn iphone is al ontzettend vaak gevallen, ook op stenen vloeren en geen enkele barst. Ook met mijn vorige slechts 1 keer een kapot scherm gehad, maar daarbij viel deze op bakstenen, dat had geen enkel scherm overleeft :')
Laatst bijgewerkt door _bokworst op 27-01-15 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:20

ik heb mijn apple honderd keer van de trap en op de weg laten vallen. Zat geen barst in, ik laat mijn samsung op de vloer vallen en gelijk halve scherm kapot :') Gewoon een hoesje er om heen. Ik ben sowieso meer een apple mens, maar iedereen is anders. Ik kan absoluut niet met samsung overweg, is heel persoonlijk denk ik!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:20

Alle iPhone's om mij heen hebben geen scherm zonder barsten meer :') Mijn Samsung is al enorm vaak op de grond gekletterd, met en zonder hoesje en ook op stenen vloeren. Het enige wat gebeurt is dat de lakrand beschadigt. Zelfs als hij met scherm first op de grond vliegt :Y) De trap overleeft ie ook wel! Evenals bakstenen :j

Mijn batterij gaat trouwens de hele dag mee en ik heb er nog een powerbank bij voor het geval dat. Ik heb niks met Apple, dus zou zelf nooit voor een iPhone gaan. Ik ben blij met mijn S4 en mijn volgende telefoon wordt zeker een opvolger daarvan :j

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:21

Ik sluit me aan bij laraXxemma. Het is ook heel erg wat je zelf fijn vind.
Persoonlijk zou ik gaan voor een Samsung, deze heb ik al meerdere keren gehad en vind ik erg fijn. Iphone-gebruikers die ik ken zijn er meestal ook niet zo tevreden over, door het geheugen etc.
Dat scherm vind ik ook een minpunt, heb mijn samsung een keertje van de trap laten vallen en hij deed het nog, mijn vriendin haar iphone en er zat een megabarst in het scherm.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:23

Samsung!

Ik heb Iphone en is suuuperkut.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:24

IPhone!

Met een goed hoesje valt het barsten eeecht mee! En als ie toch een keertje kapot valt is een Iphone scherm veel goedkoper dan een nieuw scherm voor de samsung!

Bovendien vind ik samsungs trage snel vastlopende en kapot gaande telefoons :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:26

Samsung!!! Ik had ook een s3 en nu een s5. Superblij mee!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:27

Iphone!! Werkt een stuk soepeler en fijner dan android. Heb meerdere samsungs gehad en liepen allemaal naar verloop van tijd steeds vast, super irritant.
Batterij van iphone gaat de hele dag mee en heb 32gb wat ruim genoeg is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:29

Jasmijn159 schreef:
IPhone!

Met een goed hoesje valt het barsten eeecht mee! En als ie toch een keertje kapot valt is een Iphone scherm veel goedkoper dan een nieuw scherm voor de samsung!

Alleen gaan schermen van samsungs bijna nooit kapot, en iphone is de kans waarschijnlijk groter dan 1 op 2. Zeker bij middelbare scholieren zie ik ze veel kapot gaan. Ouderen valt het dan wel weer wat mee.

Beide gaan met gemak wel 2 jaar mee, zeker als je nu een nieuwere neemt dan een s3 aangezien deze nog steeds goed verkocht worden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:31

Dit is echt zo persoonsgebonden.

Samsung zelf en iphone van het werk. Ik blijf mefa samsung fan. Voor mijn gevoel meer mogelijkheden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:31

-ik ben natuurlijk een samsung gewend dus dat zal heel anders en misschien niet fijn zijn (alhoewel ik wel een ipad heb en weet hoe het in het principe werkt)
Een iPad is eigenlijk een uitvergrote iPhone. Geen probleem met wennen dus :D en anders zou je sowieso in een dag al aan je iPhone gewend zijn, 'tis allemaal zo makkelijk!
Je hebt daarvoor ontzettend leuke cases, evt ook doorzichtige of als je d'r echt niks omheen wilt heb je ook doorzichtige stickers, die zijn bijna gelijk als je stickers die je op de voorkant plakt.
Daar ben ik het mee eens. Koop dus een groot genoege telefoon, minstens 16GB als je netzoals ik in het bezit van veel foto's en muziek bent. Ook als je veel games speelt. 32GB zou dan nog fijner zijn! Ik heb nu een 8GB en dit is echt veels te weinig helaas.
-en vooral dat hij snel kapot kan of door vallen ofzo, sneller dan sumsung? Geen idee
Ik heb mijn iPhone nu 2 jaar, en ik heb hem regelmatig in de slobber, modder of zelfs van de trap of op beton laten vallen. En je ziet er niks van :D Ik heb alleen een sticker op de voorkant en een case er om heen. Ik kan geen redenen bedenken waarom iedereen denkt dat een iPhone altijd zo snel kapot valt en een Samsung niet. Zie meer dan vaak mensen met een compleet total-loss Samsung rondlopen.

Als je nu een 5S haalt gaat die zeker nog wel twee jaar mee. Wellicht dat je misschien het laatste half jaartje niet meer mee kan draaien op de nieuwste software maar hier zal je amper last van hebben. Ik kan ook de laatste software niet updaten op een iPhone 4 maar ik bevind hier totaal geen probleem aan :)

Ik zou dus zeggen, gaan voor die iPhone, 't zijn heerlijke telefoons!

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:34

Piekosjj schreef:
Een iPad is eigenlijk een uitvergrote iPhone. Geen probleem met wennen dus :D en anders zou je sowieso in een dag al aan je iPhone gewend zijn, 'tis allemaal zo makkelijk!
Je hebt daarvoor ontzettend leuke cases, evt ook doorzichtige of als je d'r echt niks omheen wilt heb je ook doorzichtige stickers, die zijn bijna gelijk als je stickers die je op de voorkant plakt.
Daar ben ik het mee eens. Koop dus een groot genoege telefoon, minstens 16GB als je netzoals ik in het bezit van veel foto's en muziek bent. Ook als je veel games speelt. 32GB zou dan nog fijner zijn! Ik heb nu een 8GB en dit is echt veels te weinig helaas.
Ik heb mijn iPhone nu 2 jaar, en ik heb hem regelmatig in de slobber, modder of zelfs van de trap of op beton laten vallen. En je ziet er niks van :D Ik heb alleen een sticker op de voorkant en een case er om heen. Ik kan geen redenen bedenken waarom iedereen denkt dat een iPhone altijd zo snel kapot valt en een Samsung niet. Zie meer dan vaak mensen met een compleet total-loss Samsung rondlopen.

Als je nu een 5S haalt gaat die zeker nog wel twee jaar mee. Wellicht dat je misschien het laatste half jaartje niet meer mee kan draaien op de nieuwste software maar hier zal je amper last van hebben. Ik kan ook de laatste software niet updaten op een iPhone 4 maar ik bevind hier totaal geen probleem aan :)

Ik zou dus zeggen, gaan voor die iPhone, 't zijn heerlijke telefoons!

Wauw hier kan ik veel mee! Heel erg bedankt ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:35

Beide telefoons doen weinig voor elkaar onder. Ik denk dat het grotendeels persoonlijke voorkeur is of een Samsung beter bevalt dan een iPhone.

Heb je ze in de winkel al eens naast elkaar bekeken en vast gehouden?

En wat wil je er graag mee doen? Samsung heeft meer mogelijkheden, maar als je daar niet in geïnteresseerd bent heeft het weinig toegevoegde waarde.

Zelf ga ik nooit meer terug naar Samsung, mijn hemel. Die telefoons van mij gingen niet langer dan een half jaar mee en ik was toen nog behoorlijk voorzichtig.

Uit frustratie toen een iPhone gekocht en inmiddels zijn we 4 jaar verder en ben ik nog steeds dolblij met mijn telefoontje. Ik ben er ontzettend lomp mee omgegaan ("hij gaat vast toch binnenkort kapot"), en toch is de eerste gebarsten achterkant pas sinds vorige week een feit. En geloof me - in die 4 jaar is hij heel vaak op het asfalt of beton gekletterd. Het zal een kwestie van geluk zijn of hij goed terecht komt of niet. Ik had ook nooit een case of hoesje, dus kennelijk zijn de schermen echt niet zo gevoelig dat ze altijd bij iedere val uit elkaar klappen. Na 4 jaar is dat ding van mij natuurlijk traag, heeft een slechte batterij en hij 'bevriest' heel snel. Toch wil ik hem met die gebreken en het gebarsten achterkantje niet meer kwijt, zo verliefd ben ik op mijn oude iPhone :D

Het geheugen van de iPhone is zeker een groot minpunt. Ik heb voldoende geheugen voor mijn gebruik, maar zeker iets om rekening mee te houden.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:36

iPhone!

Heb met Samsung alleen maar slechte ervaringen.. Vastlopen na een tijdje, slechte accu, etc.

Heb nu een iPhone, bevalt goed, is snel, overzichtelijk, werkt fijn, goede camera, heb hem al meerdere keren zonder(!) hoesje op z'n scherm en nog steeds 100% heel, dus dat iPhone's eerder stuk gaan is ook niet echt waar. :)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:37

iPhone, mijn iPhone valt dagelijks wel 1 keer en tot nu nog geen enkele scheur/barst. Ookal paar keer van de trap gevallen inclusief stuiters en nog nergens last van gehad.
Ik zie meer Samsungs die snel kapot gaan of andere problemen hebben als iPhone.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:39

Ik heb nu een iPhone 5 en hiervoor een Samsung S2. Ik ben helemaal om naar Apple. Veel makkelijker in gebruik en vind t heerlijk dat ie synchroniseert met m'n iPad en dat ik m'n agenda ook op m'n computer kan bekijken.
Achterkant beschadigt minimaal vind ik zelf. Heb er wel altijd een hoesje op.
En laten vallen.. Ik heb m'n Samsung toen 2 keer laten vallen en beide keren stuk, m'n iPhone meerdere malen laten vallen en helemaal niks! Ligt er natuurlijk ook aan hoe je m laat vallen haha.
Tegenwoordig zijn Samsungs ook zo'n beetje even duur als iPhone, anders zou dat wel een puntje kunnen zijn.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:42

Sowieso iphone! Ik heb hiervoor een samsung gehad, één keer gevallen (op vloerbedekking := ) en direct kapot, mijn iphone heeft al wat meer vallen overleefd. Plus dat ik het besturingssysteem veel fijner vind :j Ik heb bijna nooit een hoesje erom, er zitten een paar krasjes op maar als je geen sleutels oid bij je sleutels hebt valt dat reuze mee!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:42

Ik kan er maar niet aan wennen dat er geen backtoets op de Iphone zit. Ik gebruik m zo vaak op mn Samsung.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:43

Wat is de backtoets precies? Dan ga je terug naar je homescherm? Of terug naar de vorige internetpagina?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:45

Zeker als je de iPad gewend bent, gaat het gebruik van de iPhone je super bevallen. Dat je Samsung gewend bent hoeft daar echt niet voor onder te doen. De iphone werkt echt exact hetzelfde als op de iPad, als dat je bevalt, zal de iphone je ook bevallen. Veel apps zijn trouwens universeel, voor zowel ipad als iphone, dus als je die op 1 toestel hebt aangeschaft, heb je ze vaak op de andere ook. Dit is in de app store terug te vinden voor welke apps dit wel en niet is.

Tja, persoonlijk heb ik in mijn omgeving meer samsungs gezien met kapotte telefoons en gebroken schermen dan iPhones. Ik vind ze vrij duurzaam. Als jij er gewoon zuinig mee om gaat, moet die makkelijk 2-4 jaar mee kunnen. Ik had mijn iphone 4 (die zowel voor als achter glas had) heel vaak laten vallen. Pas toen hij echt met het glas op de punt van een stoeprand terecht kwam was die gebarsten, maar wat wil je met zo'n val? Daar gaat elke phone van stuk. Ik vind ze in ieder geval heel degelijk en duurzaam. Zeker de 5 en hoger, waarbij de achterkant niet meer van glas is. Verder zou ik er gewoon een hoesje omheen doen en dan is die prima beschermd. Mijn moeder houd haar telefoon trouwens altijd in een sleeve en heeft er verder geen bescherming om. De iphone 4 van haar zag er na 4 jaar echt nog als nieuw uit, maar zij is dan ook wel extreem zuinig.

Tja, het geheugen uitbreiden is een lastig puntje. Ligt er een beetje aan wat je van plan bent te doen. Grotere spelletjes als Fifa of schietspelletjes nemen al gauw minimaal 1 gb in beslag. Verder ligt het er bijvoorbeeld ook aan hoeveel muziek je er bijvoorbeeld op wilt zetten. Ook ligt het er bijvoorbeeld aan hoeveel foto's je maakt, maar als je je foto's koppelt aan dropbox, dan kun je die heel makkelijk op je computer zetten, en hoef je niet alsmaar alles op je telefoon te blijven bewaren. Ik denk wel dat ik 32 gb zou nemen, maar daar kun je echt al heeeeel veel mee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:58

Mijn dochters zijn ook bezig, de oudste heeft nu een Iphone 6 maar de jongste gaat voor een Samsung Note omdat je bij de Iphone met Itunes moet werken en er geen navigatie opzit, dit heb ik dan van horen zeggen van hun. Ik heb zelf een Samsung en ben erg tevreden alleen is de batterij snel leeg.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:14

Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit denk ik, beide prima telefoons en ze hebben allebei voor- en nadelen. Na 2 dagen ben je wel gewend aan de manier waarop je telefoon werkt; welke telefoon je ook kiest. Dat zou ik niet meenemen in mijn afweging. Ik zou zelf vooral kijken naar hoeveel geld je wilt uitgeven aan je telefoon. :Y)