Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:54

Hoi Bokkers!

Als ik zo om me heen kijk in mijn (studenten)kamer vraag ik me af of er meer Bokkers zijn die absoluut geen talent hebben voor het schoonhouden van mijn omgeving.

Op dringend verzoek van mijn lieve huisgenoten heb ik ondertussen wel een systeem ontwikkeld waarin ik niet al te veel vaat op mijn kamer heb staan, maar voor de rest... Op dit moment leef ik tussen lege verpakkingen (die ik uit luiheid gewoon op de grond gooi in plaats van ze weg te gooien) en functioneert mijn grond als kledingkast en wasmand tegelijkertijd. Ik heb al twee maanden geen hoes meer om mijn dekbed, omdat ik simpelweg te lui ben om er eentje omheen te doen.

Ook heb ik op dit moment al drie kwartier mijn 'opruimen' playlist aanstaan, maar wilt het er nog niet echt van komen.

Dus, nogmaals. Meer Bokkers die hun kamer het liefst op z'n kop zetten en hooguit eens per half jaar een grote schoonmaak houden?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:57

Jááá! Jááá! Ik ben echt de grootste smeerlap ter wereld. Naast mijn bed ligt gewoon een afvalhoop :') Kleren overal, óók schone die dan dus niet meer schoon zijn. Etenswaren die eigenlijk de koelkast in moeten, maar te lui om te lopen dus die staan 3 weken lang te verrotten ergens in m'n kamer :') En overal zakjes, papiertjes.... Jááá!

En nog even een edit. Mijn bed was echt aan verschoning toe, dus had ze in de was en droger gedaan maar te lui om eruit te halen. Dus ik heb vannacht met mijn hoofd op een sjaal geslapen en als deken mijn jas :')
Laatst bijgewerkt door BaileyMix op 27-01-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:58

Ik herken mezelf wel in jou, alleen is mijn schoonmaak dan eens in de 3 a 4 maanden. Iets eerder dus :+ maar tussendoor ruim ik wel lege verpakkingen op en kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:59

BaileyMix schreef:
Jááá! Jááá! Ik ben echt de grootste smeerlap ter wereld. Naast mijn bed ligt gewoon een afvalhoop :') Kleren overal, óók schone die dan dus niet meer schoon zijn. Etenswaren die eigenlijk de koelkast in moeten, maar te lui om te lopen dus die staan 3 weken lang te verrotten ergens in m'n kamer :') En overal zakjes, papiertjes.... Jááá!

Hahaha dit is echt PRECIES hoe mijn kamer eruit ziet. Ik zou dit zo geschreven kunnen hebben.

kally

Nooit gedaan, kleine moeite om elke dag even alles weg te gooien en kleding op een plekje neer te leggen of wasmand...moet er zelf niet aan denken.
Moest toen ik 14 was mijn kamer al stofvrij houden....kleine moeite.

Selka

:wow: Maar vind je dat dan prettig TS?

Neem je ook gewoon mensen mee naar je kamer?

Verona2000

Ja, ik! Maar m'n kleding ligt op de grond en boeken etc. Maar geen eten, dat vind ik vies hahaha.

Ghostattack

Bij mij is het zo erg dat mijn vader spontaan opruimbuien krijgt en mijn complete kamer schoonmaakt _O- Oeps? Ik ga 21 maart het huis uit, dus dan zal ik wel op moeten ruimen :=

xManon_

Ja, ik ben er ook zo één.
Soms heb ik een bui en ruim ik wat op en dan voelt het wel ook fijn. :j
Dus op zich vind ik het wel fijner als het opgeruimd is, maar ik heb ook niet echt last van rondslingerende objecten. O:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:00

Ben ik even blij dat ik meteen ben gaan samenwonen en nooit op kamers heb gezeten :=

Verona2000

Verona2000 schreef:
Ja, ik! Maar m'n kleding ligt op de grond en boeken etc. Maar geen eten, dat vind ik vies hahaha.

Maar als ik het een beetje zat begin te worden hoef ik geen moeite te doen om het op te ruimen haha boeken opstapelen kleren in de was en klaar is Kees!

Destination

Ik woon dan nog wel thuis, maar ik kan er ook wat van _O-
Ik gooi vaak losse kleine dingen op mijn bureau en heb daarom een mandje gekocht waar het allemaal in kan en die zoek ik eens per maand uit.
Is het misschien een idee om met jezelf af te spreken dat je elke avond voor het slapen aan nog even je bureau leeg ruimt ('clean desk') en alle lege verpakkingen leeg gooit? Zet je prullenbak bovendien op een voor jou logische plek, bijvoorbeeld naast je bureau.
Wat betreft kleding, strijk jij niet? Gestreken kleding op de grond gooien is namelijk echt zonde, heb je direct weer kreukels! Zet je wasmand in de buurt van de plek waar je je altijd omkleedt, zodat je sneller geneigd bent om het ook daadwerkelijk in de wasmand te gooien.
Qua afstoffen/schoonmaken ben ik ook niet zo'n held, maar probeer toch momentjes in te lassen, bijvoorbeeld als leerpauze!

Tot slot, het moet er echt in slijten. Mijn kamer is ondertussen een hele verbetering geworden :D

Anoniem

Oh god, ik herken me helemaal hierin :')

Ik ben ook zo erg hoor, inmiddels iets beter georganiseerd nu met de kat in huis :')

Maar hier dus ook echt afschuwelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:01

Selka schreef:
:wow: Maar vind je dat dan prettig TS?

Neem je ook gewoon mensen mee naar je kamer?

Er komen niet zo vaak mensen bij mij over de vloer, en de mensen die bij mij komen zijn ervan op de hoogte dat ik hier niet zo goed in ben.

Nou is het lang niet altijd zo erg als ik het nu beschrijf. Ik laat het altijd erger en erger worden tot ik op het punt kom waarop ik me eraan ga irriteren. Heb net tentamenweek gehad dus veel in bed gelegen met m'n boeken, veel gegeten, en dan heb ik nu ineens een moment dat ik denk... Gadverdamme wat ben ik een zwijn. Overal lege blikjes Red Bull die ook functioneren als asbak, plastic zakjes met verpakkingen van friet of broodjes doner, ga zo maar door

Verona2000

xManon_ schreef:
Ja, ik ben er ook zo één.
Soms heb ik een bui en ruim ik wat op en dan voelt het wel ook fijn. :j
Dus op zich vind ik het wel fijner als het opgeruimd is, maar ik heb ook niet echt last van rondslingerende objecten. O:)

Precies dit :D

Kana

Hihi!

Nodig een leuke jongen/meisje uit, vaak het beste middel om wat opruim motivatie te krijgen!

vuurneon

Ja! Mijn kamer was altijd een zooi, totdat ik een heel huis kreeg en jaja; je kan gewoon onverwachts langskomen en je zult het aardig netjes aantreffen :D

Ik had gewoon meer opbergruimte nodig haha en... Ik maak zelfs elke ochtend mijn bed op! De was blijft vaak wel keurig opgevouwen in de wasmand liggen, pas als ik de wasmanden nodig heb verhuis ik de schone was naar de kast :') en goed, ik verzamel nog steeds papier op de keuketafel :j al is het nu 1 keurig net stapeltje. Dus ik kan het wel, maar ik had gewoon te weinig ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:02

Selka schreef:
Ben ik even blij dat ik meteen ben gaan samenwonen en nooit op kamers heb gezeten :=

Mijn kamer thuis bij m'n ouders leek ook een oorlogszone hoor. Op een gegeven moment had ik alleen nog maar een pad naar mijn bed toe. Ouders vertikten het om op te ruimen maar werden wel boos als ik afval neergooide.

Het enige waar ik dan wel weer op let is beschimmelde artikelen, die gooi ik direct weg want dat vind ik wel weer heel smerig.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:03

Niemand overtreft mijn vriend zijn kamer. Hij schijnt vloerbedekking te hebben, maar ik heb het nog nooit gezien :') Er liggen etensverpakkingen in de kamer, tekeningen en schriften van de basisschool (meneer zit op de universiteit) en noem maar op. "Let niet op de zooi" zegt ie dan.

Anoniem

Kana schreef:
Hihi!

Nodig een leuke jongen/meisje uit, vaak het beste middel om wat opruim motivatie te krijgen!

Dat is dus voor mij echt geen rem. Zeg dan van tevoren dat m'n kamer een rommel is en dat ze daar maar even doorheen moeten kijken :')

Selka

Haha TS ik vind je wel heel erg grappig!

Bedenk wel dat als je iedere dag het meteen opruimt het helemaal niet zo veel werk is :D

Gadver Ghostattack, moet er niet aan denken. Vind jij dit niet vies?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:04

Mijn studentenkot is ook een rotzooi, gelukkig heb ik 2 bedden (ik heb namelijk een mezzanine) dus als de ene te gortig is slaap ik in de andere :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:04

Quebelle schreef:
Mijn studentenkot is ook een rotzooi, gelukkig heb ik 2 bedden (ik heb namelijk een mezzanine) dus als de ene te gortig is slaap ik in de andere :')

Hahahaha _O- Toen ik in mijn vorige huis nog een bank had heb ik daar wel eens op geslapen omdat ik een fles wijn over mijn bed heen had laten vallen oid :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:05

Selka schreef:
Haha TS ik vind je wel heel erg grappig!

Bedenk wel dat als je iedere dag het meteen opruimt het helemaal niet zo veel werk is :D

Gadver Ghostattack, moet er niet aan denken. Vind jij dit niet vies?

Klopt absoluut, en als ik het eenmaal weer netjes heb hou ik dat ook wel een paar weken vol. Moet ik mezelf alleen wel zo ver krijgen om ook echt te gaan opruimen en dat vind ik heul, heeul lastig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:05

Hahaha ja als er mensen langskomen alles even naar de hoeken schuiven :7 Ze krijgen wel te horen "Ja, mijn kamer is wel een paasei... Ehm. Ja. " Alleen tijdje terug stonden moeder en zus onverwachts voor de deur... Moeder begon spontaan op te ruimen, oh de teleurstelling in haar ogen :')

Overigens heb ik vanochtend stof gezogen. Maar dan wel om de troep héén.