Naar aanleiding van een ander topic vond ik het een goed idee om ook maar eens even wat op bokt neer te zetten. Binnenkort moet ik mijn voorlopige profielkeuze maken. Ik zit nu in 3 VWO.
Natuur en Gezondheid vind ik persoonlijk het leukst! Dus dan zou ik sowieso de vakken Biologie en Scheikunde moeten nemen. Natuurkunde daarbij is ook wel handig, ik denk namelijk dat ik dierengeneeskunde wil gaan studeren en daar heb je dat voor nodig? Helaas heb ik wel valkuilen. Ik ben bang dat ik dit niet ga halen omdat ik het te moeilijk vind. Nou moet ik wel toegeven dat ik ook niet echt gemotiveerd ben om te leren voor toetsen
. Ik wil een optie open kunnen houden voor als ik de exacte vakken niet haal, met geschiedenis zit ik dan altijd goed. Maar ja, ik vind daar niks aan en dan kan ik als enige profiel nog Cultuur en Maatschappij kiezen. Ik kan daar niet echt iets vinden wat bij me past. Economie vind ik dan nog wel leuk, het probleem is dat ik dan geschiedenis ook moet hebben omdat ik anders niet van profiel kan switchen én dat het waarschijnlijk veel te druk en te veel is.
Daarnaast moet ik nog twee moderne vreemde talen kiezen, dus Engels en dan Frans of Duits. Ik denk dat ik voor Duits ga, dat ligt mij net iets beter.
En ik weet ook nog niet of ik Wiskunde A of B neem. Volgens mij kan je ook wiskunde A voor dierengeneeskunde.
Ook kan ik nog voor NLT kiezen, maar ik weet niet of dat handig is bij mijn studie?
Wat zouden jullie mij adviseren?
Ik had zelf dubbelprofiel, NT en NG met Grieks, wiskunde B en als keuzevak Informatica. Ik had geen betere keuze kunnen maken, ik kan letterlijk alle kanten op met mijn profiel. Behalve natuurlijk economie, maar dat vind ik toch verschrikkelijk
Ik had overigens geen Duits en geen Frans, vond het beide verschrikkelijk. Voor mij heeft het ook totaal geen nadeel dat ik het niet gehad heb.