Jongens en vaders....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Jongens en vaders....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:42

Pffff ik zit nu best in een moeilijke situatie al 3 weken lang.

Ik heb een jongen leren kennen en vertelde dat blij 3 weken terug aan me vader gelijk veranderende mijn vader kwa houding en gezicht.
Nou hebben we elk weekend wel ruzie gehad over jongens dat hij er totaal niet mee eens is dat ik een relatie neem.
Door omstandig van 4 jaar terug door jongens(gedwongen enz) is mijn heel erg beschermt over mij geworden en wil eigenlijk dat ik bijna geen contact maak met jongens heb ik het gevoel.
Ik zelf ben 19 wordt in de zomer 20 heb heel 2014 bijna tot geen contact met jongens gehad daar was mijn vader erg trots op me.
Tot deze jongen in het spel kwam vertrouwd ie het niet. Ik heb dit weekend met hem afgesproken en ben beloond met een ratje dat ik geen relatie's neem.
Maar toch tot de dag van vandaag vertrouwt mijn vader het nog steeds niet.. En ik zit ook erg te twijfelen om een relatie te beginnen.. En dat zeg ik ook gewoon tegen me vader dat ik het gewoon niet weet maar dat het voor mijn vader nog niet duidelijk is.. Ik ga vanmiddag praten met de jongen dat ik er nog niet klaar voor ben.

Blegh zit echt in een twee strijd wil me vader niet kwijt wat ie dan ook zegt en wil de jongen als een vriend houden..
Ik heb dit veel met me beste vriendin besproken maar die zegt ja je bent 19 Stef.

mijn vader heeft wel hulp gezocht.

Anoniem

Re: Jongens en vaders....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:47

En wat als je het heel duidelijk met je vader bespreekt? Pap ik weet dat je beschermend bent maar je moet me ook een keer los durven laten. Ik doe geen gekke dingen, durf me te vertrouwen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:03

Uit je verhaal begrijp ik dat er in het verleden vervelende dingen gebeurt zijn met jongens.
Ik kan me de overbezorgdheid van je vader goed voorstellen maar inderdaad.....je bent 19!!
Probeer het eens tot een goed gesprek te laten komen tussen jullie drieën zodat jou vader ook beter snapt wat die jongen voor jou betekend en jij voor die jongen.
Maar laat ook jou vader zijn angst kenbaar maken.
Met stiekem gedoe en boosheid los je niks op.
Speel open kaart!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:08

Joolien schreef:
En wat als je het heel duidelijk met je vader bespreekt? Pap ik weet dat je beschermend bent maar je moet me ook een keer los durven laten. Ik doe geen gekke dingen, durf me te vertrouwen.

4 jaar geleden zijn er ook dingen gebeurd. Misschien vertrouwde hij haar toen ook en zijn er ondanks dat wel gekke dingen gebeurd. Ik snap best dat als een vader dit heeft meegemaakt met zijn dochter, hij hier ontzettend veel moeite mee heeft en dat dit nog naar boven komt.

Hoe sta jij hier zelf in? Merk je dat je op je plaats bent bij deze jongen? Heeft hij respect naar je?

Misschien helpt het als je voor je date even bij je vader langsgaat met hem. Dat hij hem even heeft gezien en handje heeft gegeven?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:28

trysteffy schreef:
Pffff ik zit nu best in een moeilijke situatie al 3 weken lang.
... Ik heb dit weekend met hem afgesproken en ben beloond met een ratje dat ik geen relatie's neem. ...
]

Ik pak dit stukje er even heel bewust uit. TS lees dit zelf eens terug. Vind je dit zelf niet heel bizar? Je bent 19, als ik dit stukje lees, dan denk ik aan een 12-jarige die geen vriendje mag van papa.

Ga met je vader om tafel. Hij is je vader, hij wil het beste met je voor. Dat betekent niet dat je niet volwassen hoort te worden. Waarom maakt hij zich zo veel zorgen? Dochters die vriendjes krijgen, dat is voor vaders nooit leuk. Hun kleine meisje wordt groot. En als je dochter nare ervaringen heeft, dan is dat natuurlijk nog moeilijker. Maar op een gegeven moment moet een vader ook zijn dochter een beetje los durven te laten.
Mocht je echt dé jongen ontmoeten, verberg het dan ook niet voor je vader. Stel hem thuis voor. Als je alle jongens blijft verbergen voor je vader, dan zorgt dat juist voor minder vertrouwen op den duur.
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 27-01-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:33

Ik ga mee met RusselNuwell, Dat stukje vond ik ontzettend bizar :\ .

TS je raakt je vader toch niet kwijt als je verliefd wordt op een jongen? Ga het gesprek met hem aan, stel jezelf volwassen op (dus jezelf niet laten belonen omdat je geen relaties 'neemt') en maak de keus om de relatie wel of niet aan te gaan op basis van jouw voorkeur, niet op die van je pa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:33

Ik bedoel het niet vervelend maar ik krijg de indruk dat er een andere kant van het verhaal is.
Het is inderdaad bizar, wat de reden is dat ik die twijfels heb. Vooral dat van dat ratje inderdaad.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:43

TS: juist met stiekem dingen doen kom je makkelijk in de problemen.
Als jij een jongen hebt leren kennen die je écht leuk vind, zou ik dat tegen je vader zeggen, en ik zou dan zowel tegen je vader, als tegen die jongen zeggen dat je wil dat ze kennis maken met elkaar.

Dan weet jouw vader met wie je omgaat, en kan hij zelf ook een beetje een oordeel vormen over de jongen. De jongen zelf weet dan dat jouw vader weet wie hij is. Dat geeft toch wat bescherming mocht hij toch gekke dingen in zijn hoofd halen.

Ik zou dus tegen je vader zeggen dat je je zijn ongerustheid snapt, maar dat je net als elk ander meisje, op een bepaald moment wél een vriendje wil. Bespreek dan met hem hoe jullie dit dan zullen gaan aanpakken. Want "nooit iets met jongens beginnen" kan niet helemaal de bedoeling zijn.

Dus gewoon samen bespreken hoe je op een veilige manier contact kunt hebben met jongens/ hoe je het gaat aanpakken als je verliefd bent.

En nooit, nooit, nooit ergens stiekem aan beginnen. Dat maakt je kwetsbaar.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:43

Begrijpelijk dat jij graag weer een relatie wilt, ook wel begrijpelijk dat je vader het best wel eng vind, want stel je voor dat ze zijn dochter nog weer eens wat aandoen?

Ik zou zeggen: neem die jongen mee naar huis. Sowiso die eerste keer, maar ook na een eerste date, laat hem jou voor jullie een afspraakje hebben thuis ophalen, dan kan hij zo'n 5-minuten gesprekje doen met je vader, waardoor die ziet en blijft zien dat deze jongen goed voor jou is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:50

Ik snap wel dat vaders en vriendjes nooit een goede combinatie zijn, en het is perfect normaal om in het begin van een relatie dat de vader op zijn hoede is, maar je quasi tegenhouden om een relatie aan te gaan vind ik dan wel te ver gaan.
Ik wil best begrijpen dat je vader wat extra op zijn hoede is door die omstandigheden van vier jaar geleden, maar ondertussen ben jij ook al wel vier jaar ouder geworden! Je bent 19 jaar TS, ga alsjeblieft op je strepen staan. Als jij je goed voelt bij die jongen, waarom stel je hem dan niet eens voor aan je vader? Mijn vader had eerst ook zijn twijfels bij mijn vriend, nu zijn we bijna 5 jaar verder en beschouwt mijn vader hem als zijn zoon, hij kan zelfs niet stoppen met opscheppen over mijn vriend tegen al zijn vrienden.

Er komt een leeftijd dat ouders hun kinderen nu eenmaal moeten leren loslaten, en dat jouw vader op jouw leeftijd er nog steeds zeggenschap in heeft over jouw vriendjes en relaties vind ik niet normaal :n

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:54

Ik vraag me af of je wel een gezonde relatie met je vader heb. Dit klinkt niet als beschermend maar als jaloerzie. Is je moeder ook in beeld? Zo niet, fungeer jij dan als surrogaatvrouw? Ik denk dat je je vriend gewoon thuis eens moet uitnodigen. Je bent oud genoeg voor een relatie. En een ratje is geen goede vervanging voor een man. Heel vreemd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:58

Voor iedereen die reageert:
Het kan goed zijn dat TS haar vader nog best wat nodig heeft in haar leven. Ruzie maken en simpelweg eigenwijs je eigen weg gaan is dan misschien niet het beste advies.

TS: Ik denk dat je er verstandig aan doet om met je vader te praten wat voor jou veilige manieren zijn om met jongens om te gaan. Zeker als je in de toekomst best een vriendje wil is dat verstandig om te doen.

Zou dat lukken denk je?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 18:06

Bedankt voor jullie reactie's

Ik heb vanmiddag met mijn vader gepraat maar hij zegt er in ik heb er niet echt het vetrouwen in. Ik heb de jongen al een paar keer geprobeerd om mee naar huis te laten komen om zich voor te stellen maar dan is er zoon rare zweer in huis dat het dan weer niet het goeie moment is. Mijn moeder die heeft hem wel 1 keer gezien en voorgesteld die houdt zich liever d'r buiten tussen mijn en me vader zij heeft ook gezegd van laat d'r los laat d'r op d'r bek gaan.

Ik heb vanmiddag ook met de jongen zitten praten over de situatie en dat ik eerst het vetrouwen van me vader wil hebben en dat we langzaam overgaan naar de jongens. De jongen snapte het zei die en begreep het ook hij zei ook we hoeven niet te haasten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:10

Je berichten zijn echt heel lastig te lezen. Misschien een optie om wat beter op interpunctie te letten en spellingscontrole aan te zetten?

Wat gek dat je moeder zich er buiten houdt zeg... Fijn dat de jongen in kwestie het in ieder geval begrijpt.