Alternatieven voor Facebook.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Alternatieven voor Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:54

Hoi!

Aangezien de nieuwe gebruiksvoorwaarden voor Facebook deze week in gaan én ik me de laatste tijd toch meer erger aan reclames, suggesties, Facebook die denkt te weten wat ik wel en niet wil zien... leek het me een ideaal moment om te 'verhuizen'.

Ik heb vroeger bijvoorbeeld Myspace en Hyves gehad, toen dat ging vervelen ben ik overgegaan op Facebook. Ik vind het namelijk wel leuk om kleine dingen te delen met vrienden en ook leuke dingen gedeeld te krijgen.

Alleen, wat is nu een leuk alternatief? Twitter heb ik gehad, maar daar stuur je meer dingen mee de wereld in, terwijl het mij leuker lijkt het binnen een zelf gekozen kring te houden.
Is Google+ dan bijvoorbeeld wat?

Daarom de vraag: Welke sociale media sites zijn volgens jullie de moeite waard - en vooral, waarom? :)

BigOne

Re: Alternatieven voor Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:55

Als je alle reclames niet wil zien kun je ook de adblocker installeren op je pc. En je fb zo instellen dat er zo weinig mogelijk info op staat waar ze iets mee kunnen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:56

Ik vind instagram erg fijn.
Je komt met veel meer 'vreemde' mensen in contact, vanuit verschillende delen van de wereld.
Geen chatfunctie, wel korte leuke berichtjes bij foto's.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:56

Op het moment is er geen echt alternatief voor facebook, om de simpele reden dat een groot gedeelte van de wereldbevolking wel op facebook en niet op andere mediums zit.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:20

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:27

Seen is net zo iets als fb. Het komt uit IJsland en de privesie zou daar goed geregeld zijn.
Ik heb een account aangemaakt maar waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan bij het invoeren van mijn mailadres :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:37

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:42

Tumblr?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:03

Leuk, allemaal opties om me in te lezen :)

Vjestagirl, helemaal waar! Maar ooit had ik ook maar één bekende op Facebook :) Ik wil zeker op zoek gaan naar een leuk en (voorlopig) kleinschaliger alternatief.

En, the more the merrier, dus als ik wat vind nodig gewoon ook wat vrienden en kennissen uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:37

Seen had ik me ook aangemeld, echter, ook daar blijkt er al van alles niet te gaan zoals het hoort. Dus dat laat ik nog maar even links liggen.