Betaling naar Engeland met Paypal, nog credithcard nodig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Betaling naar Engeland met Paypal, nog credithcard nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:09

Ik wil iets bestellen in Engeland, speciaal hiervoor een PayPal account aangemaakt en hier geld op gestort, maar telkens als ik wil betalen en ik klik op PayPal moet ik na inloggen het account koppelen aan een creditcard? PayPal is er toch juist voor zodat je zonder creditcard kan betalen?
Iemand enig idee hoe ik toch kan betalen?

Quad

Re: Betaling naar Engeland met Paypal, nog credithcard nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:10

PayPal kan je aan een CC koppelen, maar ook aan je bankrekening (wat ik heb).
Daarmee hoef ik niets op mijn PayPal account te hebben en wordt het later door PayPal van mijn bankrekening afgeschreven.

Als je op PayPal inlogd, heb je er wel een saldo op staan?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:12

Is het geld al gestort ofwel staat het bedrag al bij saldo genoemd. Storting duurt enkele dagen voordat het verwerkt is.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:14

Het geld is gestort, staat al wel 3 dagen zichtbaar op mijn palpal account...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:16

CK88 schreef:
Ik wil iets bestellen in Engeland, speciaal hiervoor een PayPal account aangemaakt en hier geld op gestort, maar telkens als ik wil betalen en ik klik op PayPal moet ik na inloggen het account koppelen aan een creditcard? PayPal is er toch juist voor zodat je zonder creditcard kan betalen?
Iemand enig idee hoe ik toch kan betalen?

miss dat er te weinig op staat, bij mijn paypal is het zo dat ie naar creditcard gegevens gaat wanneer het saldo op de paypal rekening te laag is voor het bedrag dat ik wil betalen, als je in ponden moet betalen rekent paypal dat automatisch om in euro's dus miss is dat het probleem

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:19

Ja ik hem hem ook aan de bankrekening gekoppeld dus dan gaat het van de bank af? Ik had juist dat geld voor de producten op mijn Paypal account gestort... Op mijn lopende rekening staat er inderdaad niet meer voldoende voor op.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:55

CK88 schreef:
Ja ik hem hem ook aan de bankrekening gekoppeld dus dan gaat het van de bank af? Ik had juist dat geld voor de producten op mijn Paypal account gestort... Op mijn lopende rekening staat er inderdaad niet meer voldoende voor op.

dat koppelen zegt niets dat is alleen om snel geld op je paypal te storten, van welke bank het dan ook komt het staat dan gelijk op je paypal rekening en niet zoals met gewone banken dat het bv de volgende dag of 2 dagen later er pas op staat.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:59

Je kan het koppelen aan je bankrekening. Eerst moet Paypal je bankrekening geverifieerd hebben. Ik doe altijd met IDeal er geld op zetten. Ik heb een zakelijke paypal en prive

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:02

Het is makkelijker om aan je bankrekening te koppelen. Dan hoef je nooit geld op PayPal te zetten maar gaat het gewoon van je rekening af. Net als bij ideal, maar dan veel makkelijker.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:56

Het is gelukt! het was inderdaad het probleem dat ik geen geld op lopende rekening had staan, wel op de PayPal, nu terug gestort en het de betaling is succesvol verlopen.
Gr Claudia Keddeman

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:04

Je kan ook betalen met paypal zonder dat je je account aan een rekening moet koppelen en dan werkt het storten op de rekening van paypal wel. Ik doe het namelijk altijd zo omdat ik niet wil dat eender welk bedrijf toestemming heeft zelf van mijn rekening af te schrijven en heb op deze manier al heel veel zaken online aangekocht.
Er zijn echter verkopers die eisen dat er een kaart aan je account gekoppeld is, bij mij stond er altijd dat dit zelfs een credit card moest zijn. Mij ontgaat het nut van Paypal dan ook een beetje, maar goed. Dit kan dus wel het geval zijn, ook al staat er op dat moment genoeg op je paypalrekening om de betaling te kunnen voltooien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:15

Ik betaal waar ik maar kan met PayPal, en heb nog nooit gezien dat er perse een cc gekoppeld moet zijn. Misschien is dit iets van 'vroeger'? Voor mij werkt bankrekening in ieder geval het gemakkelijkst.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:56

Nee, ik heb het specifiek bij één bepaald bedrijf dat hij die melding geeft en dat is de laatste jaren niet veranderd. Als ik wil betalen op e-bay bijvoorbeeld heb ik dit nooit (en ik bestel in verschillende landen, onder andere UK), maar bij bedrijf x wel. Toen ik dit opzocht vond ik ooit eens dat een verkoper dit kon eisen zodat hij altijd zeker was van een betaling oid. Nu heb ik het opnieuw opgezocht en zou het te maken hebben met regelgevingen en wetgevingen in bepaalde landen die personen achter een betaling willen identificeren en dus een credit cardverificatie vereisen. Kan ook zijn dat het soms gewoon een soort bug is want het is heel lastig om op internet een duidelijk antwoord te vinden op dit probleem.
Feit is in ieder geval dat ondanks gekoppelde rekening of genoeg geld op je paypalrekening, je problemen kan hebben met een betaling als er geen credit card gekoppeld is, welke reden daar bij paypal of verkoper ook exact achter zit.

Maar goed, het probleem van TS blijkt opgelost dus dat is mooi! Ik wilde deze extra info alleen even meegeven.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:24

ik koop via ebay en betaal met paypal in Duitsland, Uk, Frankrijk, Belgie, Usa, Italie en nooit problemen gehad daarmee, trouwens ik heb geen eens een creditcard.