Telefoonkeuze, welke gaat het worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Telefoonkeuze, welke gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 11:08

Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, heb een sim only abbo dus moet hem zelf kopen. Maar ik weet echt niet welke, heb nu de s4 mini, maar die bevalt niet zogoed, samsung opzich bevalt me super goed, maar deze heeft enorm veel kuren..

Wat wil ik er mee?

- Bellen
- Appen
- internetten
- fotos maken

Ook zou het fijn zijn als de batterij wat langer mee zou gaan dan een halve dag...

Ik heb ook al naar iphone gekeken, maarja er zijn er zoveel, welke iphone dan?
Of ga ik toch weer voor samsung...

Help.

marlo09

Re: Telefoonkeuze, welke gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:10

Iphone 5 c werkt wel goed

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:12

Geen een smartphone heeft echt een geweldige batterij. En iedere smartphone kan wat jij wilt. Zoek je stabiliteit, dan zou ik een IPhone aanraden. MIJN ervaring is dat deze veel fijner werken dan een Android en stabieler zijn. Dat is echter ook een stukje persoonlijk. Welke iPhone ligt uiteraard aan je budget.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:15

Je hebt naast een Samsung telefoon nog honderden andere toestellen van andere fabrikanten. Waarom persé op een Samsung fixeren?

Wat is je budget? Dat is het belangrijkste om te weten, voor jouw eisen heb je in elk geval geen iPhone nodig.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 11:16

Budget maakt niet veel uit, voorheen lg of nokia gehad maar dat beviel niet...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:18

Ik heb een iPhone 5s en ben er heeel blij mee

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:18

Op dit moment heb ik een Sony Experia z2, een voor mij erg fijne telefoon.
Ik wilde graag een wat grotere telefoon, en ben hier erg over te spreken.
Hij is tot nu toe lekker snel, en heeft nog niks gedaan wat ie niet moet doen.
Het enige nadeel is dat zowel de voor & achterkant van glas zijn, maar dat is een kwestie van een goed hoesje kopen!

Succes :)!

Edit: Gefeliciteerd trouwens! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:20

Francieen schreef:

Ik ook :j

Zeker wat betreft foto's maken; vind 'm erg fijn om even tussendoor een scherpe foto te kunnen maken, je betaalt er wel een duur prijskaartje voor natuurlijk maar het werkt altijd heerlijk fijn :j Tis even wennen vanaf android naar iphone maar ik wil zelf al niet meer terug :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:21

Dan zou ik voor een iPhone 6 plus gaan, minimaal of een Samsung Galaxy Note 4.

Zonder gekheid, zonder budget is het echt lastig te weten wat je precies zoekt.

Om een longshot te geven, kijk eens naar de Sony Xperia Z3 Compact, highend specificaties en behoorlijk compact formaat. De accu is groot genoeg om er 2 dagen mee bezig te kunnen zijn, sterker nog hij moet langer mee gaan dan een iPhone 6 of een HTC One M8.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:01

Ik heb hem even opgezocht en bekeken, ziet er inderdaad goed uit...
Echter vind mijn man sony niks omdat hij er vroeger veel problemen mee gehad heeft evenals zijn neef toen der tijd, maar dit kan nu natuurlijk beter zijn.

Ik zit nu te twijfelen tussen: iphone 5s, samsung s5, en die sony

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... langId=-11

De note 4 vind ik te groot, en iphone 6 wel erg duur, maar dit is inpricipe geen probleem.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:02

Sony van nu is niet de Sony van vroeger, onthoudt dat goed. De Sony toestellen die ze nu maken zijn echt van hele goede kwaliteit.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:04

Oke, dat geloof ik dan ook wel weer...

De batterij sterkte van iphone of samsung verschilt nog al het is ook allebei een ander type batterij dus ik vraag me af hoever je kunt vergelijken doormiddel van cijfers...

En kan ik trouwens wel mijn micro sim kaart veranderen in een nano simkaart?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:11

Iris92 schreef:

De batterij sterkte van iphone of samsung verschilt nog al het is ook allebei een ander type batterij dus ik vraag me af hoever je kunt vergelijken doormiddel van cijfers...

Iedere smartphone is tegen het eind van de dag leeg. Je zult hem in ieder geval iedere avond/nacht moeten opladen. In dat opzicht zal het dus geen verschil maken. Mijn iPhone 5s is met zwaar gebruik tegen 8 uur 's avonds leeg.

Overigens is Sony kwalitatief zeker verbeterd, maar vooral de waterdichte Sony's hebben problemen van oververhitting en spontane barsten in het scherm(slechte afwerking). Daar zou ik dus niet voor gaan. Qua nummertjes liggen de S5 en 5S soms ver van elkaar, maar de prestaties zijn hetzelfde. Het ligt er dus puur aan welke firmware je wilt(Android of iOS). Als je stabiliteit wilt: iOS. Als je vrijheid wilt: Android.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:16

Cyella schreef:
Iris92 schreef:

Iedere smartphone is tegen het eind van de dag leeg. Je zult hem in ieder geval iedere avond/nacht moeten opladen. In dat opzicht zal het dus geen verschil maken. Mijn iPhone 5s is met zwaar gebruik tegen 8 uur 's avonds leeg.

Overigens is Sony kwalitatief zeker verbeterd, maar vooral de waterdichte Sony's hebben problemen van oververhitting en spontane barsten in het scherm(slechte afwerking). Daar zou ik dus niet voor gaan. Qua nummertjes liggen de S5 en 5S soms ver van elkaar, maar de prestaties zijn hetzelfde. Het ligt er dus puur aan welke firmware je wilt(Android of iOS). Als je stabiliteit wilt: iOS. Als je vrijheid wilt: Android.

Ik heb altijd android gehad.. Maar hoor van veel mensen die overgegaan zijn naar iOS dat ze niet meer anders willen... zit echt te twijfelen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:20

Ik heb sinds kort de Sony Xperia Z3 compact en ben er echt onwijs blij mee. Fijn toestel, heerlijk snel, ligt lekker in de hand en de 20 megapixel camera is ook wel leuk :D
Batterij met gewoon appen/bellen/Facebook is zeker wel 3 dagen. Dit zal later wel minder worden, maar alsnog erg fijn!

Denk dat je toch eerst voor jezelf moet kijken welk besturingssysteem je wilt, ik heb altijd htc gehad. Toen paar maanden iPhone, maar nu dus terug op Android. Verschilt toch wel per persoon.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:21

Iris92 schreef:
Cyella schreef:

Ik heb altijd android gehad.. Maar hoor van veel mensen die overgegaan zijn naar iOS dat ze niet meer anders willen... zit echt te twijfelen

iOS is veel makkelijker te gebruiken, het is veel meer recht door zee. Juist vooral voor mensen die wat minder technisch/handig zijn aangelegd zijn het fijne telefoons. Bij Android kan je alles aanpassen zoals je wilt dmv add ons en thema's. Wanneer je dus gewoon normaal je achtergrond en ringtone aanpast en verder niks veranderd, zal je denk ik niks missen aan Android. Met normaal gebruik kan ik het hele weekend door met mijn iPhone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:21

Ik heb een Huawei Ascend P7 .

Mijn accu gaat gemiddeld 2 dagen mee bij intensief gebruik, wat was dat een verademing na mijn samsung galaxy S3 mini!

Hij maakt ook mooie scherpe foto's :j en is makkelijk en fijn in gebruikt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:22

Ik heb sinds de zomer een iPhone... wou er eigenlijk niet aan maar moet zeggen adt het prima is :) Maar nooit meer terug willen naar andriod vind ik beetje overdreven :Y) \
Ook mijn iPhone loopt wel eens vast... de ene dag is de batterij heel snel leeg de ander dag valt het wel mee.... terwijl je hetzelfde doet...
Ik zou een budget nemen en aan de hand daarvan gewoon kijken :)
Een samsung is goedkoper dan een iPhone in verhouding. Bij een iPhone betaal je gewoon voor de naam. Ze zeggen wel dat de iPhone langer mee gaat...

Heel weekend Cyella???? :')ik ben al blij als een dag red :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:24

In de zomer kan ik ook vrij lang met m'n batterij doen, maar hoe meer kou er is hoe eerder ik m'n batterij aan de lader kan gooien inderdaad :')

Magoe, hij loopt hier sporadisch vast en idd, vrij makkelijk te begrijpen. M'n schoonouders (inmiddels ook al over de 60 *\o/* ) kunnen met iphone en imacs van alles en nog wat, maar begin nou niet over dat windhoos en 'dat rare groene dingetje wat ze android noemen' want dan komt het nooit meer goed :')

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:33

jullie maken het me steeds lastiger....

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 19:42

Het word de iphone 5 s of de 6+ ga nu naar de mediamarkt en dan beslissen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:17

Anoniem schreef:
Francieen schreef:

Ik ook :j

Zeker wat betreft foto's maken; vind 'm erg fijn om even tussendoor een scherpe foto te kunnen maken, je betaalt er wel een duur prijskaartje voor natuurlijk maar het werkt altijd heerlijk fijn :j Tis even wennen vanaf android naar iphone maar ik wil zelf al niet meer terug :D

Precies haha :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:23

Hier ook de Huawei ascent p7. Erg over te spreken :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:26

Ik heb een iPhone 6Plus en soms gaat hij wel 4 dagen mee... De batterij is echt goed verbetert! :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 06:08

Yonker schreef:
Ik heb sinds de zomer een iPhone... wou er eigenlijk niet aan maar moet zeggen adt het prima is :) Maar nooit meer terug willen naar andriod vind ik beetje overdreven :Y) \
Ook mijn iPhone loopt wel eens vast... de ene dag is de batterij heel snel leeg de ander dag valt het wel mee.... terwijl je hetzelfde doet...
Ik zou een budget nemen en aan de hand daarvan gewoon kijken :)
Een samsung is goedkoper dan een iPhone in verhouding. Bij een iPhone betaal je gewoon voor de naam. Ze zeggen wel dat de iPhone langer mee gaat...

Heel weekend Cyella???? :')ik ben al blij als een dag red :Y)

Dan zou ik even de capaciteit van je iPhone testen. Door de week gebruik ik hem bijna continu en dan houdt hij het vrijwel de hele dag uit. In het weekend gebruik ik hem nauwelijks, dan hoef ik hem ook niet op te laden iedere avond (: