anders dan de meeste, maar ik ben zeker niet de enige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

anders dan de meeste, maar ik ben zeker niet de enige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 13:52

Hallo allemaal,

Ik kon lastig en goede titel verzinnen, maar ik ben best wel anders dan de meeste mensen. Hoewel ik het knap vind dat ik altijd zo goed vast kan houden aan mijn eigen principes heb ik mij hierdoor ook regelmatig een buitenbeentje gevoeld. Dit terwijl ik altijd vaak genoeg vrienden had en ik eigenlijk met iedereen op kan schieten. Dingen die ik niet doe en eigenlijk bijna nooit heb gedaan zijn

Roken
Drinken
Drugs
Make-up gebruiken
Uitgaan (ga wel naar de bioscoop of bowlen of een concert, maar nooit naar een kroeg of discotheek).

Daarnaast hou ik van bordspellen of op een console, trainen en wandelen met de hond en kan ik ontzettend genieten van de natuur. Daarbij wordt ik ook altijd een stuk jonger geschat en ben ik best klein wat zijn voordelen heeft, maar ook het nadeel dat mensen van je eigen leeftijd ook denken dat je een stuk jonger bent.

Gelukkig heb ik het heel erg getroffen en is mijn vriend precies hetzelfde! :)

Nou ben ik benieuwd wie het gevoel herkend dat hij/zij een beetje anders is en waardoor? Nu wordt het trouwens op mijn leeftijd een stuk makkelijker want de mensen om ons heen krijgen kinderen en moeten dus veelal afkicken of minderen met dingen die ik nooit heb gedaan en dan ook niet zal missen.

verootjoo

Re: anders dan de meeste, maar ik ben zeker niet de enige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:56

Ik heb ook nog nooit gerookt, geen drugs alleen alcohol. Zeer minimaal (= gemiddeld 3glazen per jaar :'))

Kroeg of discotheek doe je mij ook geen plezier mee, dus kom er nooit.

Heb alleen niet het idee dat ik anders ben, in mijn vriendenkring/omgeving is het niet heel raar hoor :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:57

En je bent anders dan anderen want...???

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:59

Ook hier hetzelfde lijstje,

Niet roken
Geen drugs
geen makeup
niet uitgaan
En drinken? alleen minimaal bij feestjes.

Ook een kroeg of discotheek ga ik nooit heen.

En ook hier zo'n zelfde vriend :D

Ik ben een fanatiek gamer net als mijn vriend.
Buitengesloten of anders? zo kan ik het niet noemen, mensen accepteren mij om hoe ik ben en ik ben blij met de mensen die ik om mij heen heb.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:03

Goof schreef:

Dat vraag ik mij ook af. Wat maakt het uit dat anderen roken, drinken, drugs gebruiken en what ever. Leef je eigen leven, als jij een fantastisch leven hebt zonder dit alles. Betekent het dat meteen dat je 'anders' bent?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:03

make up gebruik ik zeer minimaal en op een zeer zeldzaam moment drink ik wel alcohol maar ook heel weinig dan. Uitgaan is ook niet aan mij besteed en ik vind het heerlijk om... hmm... ik wil hier zeggen om met de hond te wandelen, maar onze hond is een tijdje geleden onder een auto gekomen (niet overleefd), maar ik mis dat héél erg omdat ik daar heel erg van geniet. Ook lekker met paard lekker naar buiten vind ik ook heerlijk.

Roken en drugs doe ik ook niet.

Ik snap trouwens wel wat je bedoeld hoor Ts, veel van (iig mijn) leeftijd zijn toch wel van het uitgaan en het drinken al dan niet in combi met een sigaret.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:04

Zelfde hier

niet roken
heel heel af en toe een keer glaasje alcohol al kan ik me niet meer herinneren wanneer de laatste was
Geen drugs
Geen Make up
Wel eens uitgegaan maar niet vaak

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 14:04

Het is niet dat het niet geaccepteerd wordt, maar ik ken gewoon weinig mensen die hier hetzelfde in zijn. Op school en op het werk merk ik toch dat dit ook onder leeftijdsgenoten gespreksstof is die vaak aan bod komt waar ik niet echt over mee kan praten.Ik ken ook veel mensen die roken en sja ga je dan mee de kou in of blijf je alleen binnen.ik ben hartstikke blij met de keuzes die ik zelf maak, maar soms levert dat wel het gevoel op iets anders te zijn. Zou leuk zijn als ik toevallig wat meer mensen met dezelfde interesses in de buurt zou vinden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-01-15 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:05

Je bent nooit de enige!
Ik herken me in alles wat in je lijstje staat, mensen zonder make-up worden altijd jonger geschat, leuk toch. Een avondje gezelschapsspelletjes, samen een film kijken of fijn een boek lezen is zoveel leuker dan de zot uithangen op fuiven. En roken, je lazarus drinken, daar heb ik nooit van begrepen wat daar de pret van is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:07

marleen_88 schreef:
Goof schreef:

Dat vraag ik mij ook af. Wat maakt het uit dat anderen roken, drinken, drugs gebruiken en what ever. Leef je eigen leven, als jij een fantastisch leven hebt zonder dit alles. Betekent het dat meteen dat je 'anders' bent?

Ik kon het niet beter verwoorden.
Leven en laten leven.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:09

Hier ook zo iemand hoor :) En ik ben ook klein, maar wel echt klein klein. Maar dat is gewoon jammer dan.. Kan mezelf moeilijk de lucht in slaan :Y) Drinken heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Heb er gewoonweg geen behoefte aan.. Maar ik ben mijn hele leven ook nog nooit in een kroeg geweest. Ik vind mezelf niet per se anders dan anderen, maar ik merk wel dat er inderdaad maar weinig mensen zijn in mijn omgeving die ook niet drinken/roken/uitgaan/etc.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:15

Tja, ik herken me ook wel in je lijst: geen roken, geen drugs, geen uitgaan, geen make-up,...
Bovendien ben ik sinds mijn twaalfde ook nog eens verzot op klassieke muziek. :+

Wat zal ik zeggen: als je jong bent denk je al snel dat je alleen op de wereld bent. En als je dan wat ouder wordt stel je vast dat het allemaal niets nieuws onder de zon is. Zoek gewoon uit waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:58

Ik drink niet (lust geen alcohol), rook niet, doe geen drugs, studeer en haal goede cijfers, heb 2 baantjes, betaal mn eigen rekeningen, ga eigenlijk nooit stappen, ben vaak thuis, ben lief voor mn moeder, eigenlijk ben ik echt ontzettend braaf.
:\ misschien moet ik daar eens iets aan doen ...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:04

Ik heb ook aardig hetzelfde rijtje. Vindt het ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:07

Ik drink niet, rook niet. Nooit drugs gebruikt. Heb in mijn hele leven misschien 10 keer een disco gezien. Ben gewoon anders dan de meesten in mijn omgeving.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:11

je zegt "bijna nooit gedaan" dus je hebt het wel eens gedaan.
Alles wat op het lijstje staat doe ik nog of heb ik wel eens gedaan, maar dat maakt iemand niet een stereotype ? :+ Iedereen moet gewoon doen waar ze zichzelf lekker bij voelen, dat maakt je niet anders dan andere want IEDEREEN is uniek :D Ik reis bijvoorbeeld vrijwel altijd in mijn eentje, iets wat veel mensen niet durven. Maar er zijn genoeg andere die het ook gewoon doen hoor :P maakt mij niet specialer dan de mensen die het niet durven ;)

Krijg van dit soort topics altijd een negatieve bijsmaak...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:16

Je lijstje van dingen die je nagenoeg niet of helemaal niet doet is bij mij hetzelfde. Alleen op uitgaan na is het bij mij helemaal niet doen. Ik ging destijds wel af en toe naar de discotheek. Alleen was dat toen van 21.00 tot 23.00 of 0.00 dan ging de boel dicht en wij naar huis. Heel anders dan nu dus. Roken, drinken, make up nog nooit gedaan of gebruikt.

Ben ook geen feestneus en houd al helemaal niet van feestjes, winkelen, stad, terrasje zitten of wat ook. Geen mij maar een stukje natuur en een droog plekje of boomstam om te zitten. Of een hangmat in de zon of voor de houtkachel. Dat bevalt me veel beter. :D

Dus vreemd misschien wel, maar dan zijn er meer mensen vreemd.hihi

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:17

Oké en nu? Wordt een beetje gedaan als het een achtste wereld wonder is. Ja je keuzes worden anders gevonsden, dit gaat echt niet veranderen. Het is nogal logisch, want iedereen is anders.

Maak toch ook geen topic omdat ik al die dingen wel doe/wel eens gedaan heb. Nou wow :')

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:25

Nee joh! Iedereen doet dingen op zijn of haar eigen manier. Ik zit er een beetje tussenin. Ga sinds ik student ben eens per week ongeveer uit, draag amper make-up (volgens mij alleen met kerst), kan enorm genieten van rustige muziek, een serieus goed gesprek, wandelen etc. Rook niet, doe niet aan drugs, echter alcohol ondertussen wel. Doe gewoon lekker waar je zelf zin aan hebt, vindt de mensen die dezelfde interesses hebben en voel je vooral noooit raar. Geniet van jou dingen, die maken jou zoals je bent en dat is meer dan goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:27

Toch wordt het vaak afwijkend en raar gevonden. Vooral niet drinken kan soms best vreemde gezichten geven. Ook wordt het als normaal gevonden om wild te gaan stappen als je jong bent en is ook drugs tegenwoordig helaas eerder normaal dan afwijkend in sommige kringen. Net als je studie doen en er niet naast werken maar gewoon leren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:30

Hier zou het lijste net zo goed door(/voor) mij kunnen gemaakt zijn :j
Sommige dingen doe ik wel soms zoals make-up eens in de paar maanden een dagje of eens een biertje drinken in de zetel maar nooit om dronken te worden. Andere dingen ben ik resoluut tegen zoals drugs en roken en als een jongen dat doet heb ik al geen interesse meer in hun :'). Bij vriendinnen is het vaak ook een no go heb ik gemerkt dus eigenlijk totaal geen last van fjoe.

Gelukkig bestaat er internet waar ik al veel vrienden met het zelfde "probleem" heb ontmoet en nu ook in het echt super mee overeen kom :D . Nu nog een vriend met de zelfde gedachte gang tegenkomen (dacht ik recent te hebben gevonden maar mij vergist) :)) .

Maar inderdaad winkelen, uitgaan, feestjes, terrasje daag... doe mij maar gaan wandelen of samen een film kijken :) .

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:34

Ehm ja, oké. Ieder z'n ding toch. En waarom niet beiden?

Ik hou van uitgaan, maar net zo goed van thuis een goed boek lezen of met hondlief wandelen.
Ik rook dan niet, maar in mijn vriendengroep is dat gewoon 50/50.
Ik drink wel, maar ben echt niet dagelijks ladderzat. En kan ook prima een weekje zonder.
Ik gebruik wel eens wat drugs, maar ben niet direct een losgeslagen junk.
Ik gebruik wel make-up, maar ga ook echt wel eens zonder de deur uit.

In mijn vriendengroep zie ik net zoveel mensen die dit wel doen als mensen die dit niet doen (zijn wel verschillende vriendencirkels) dus ik denk niet dat je met jouw denkbeelden echt uniek bent.

Misschien veranderen je interesses nog, misschien niet. Zoals gezegd, ieder z'n ding, niet nodig om overal stereotypes op te plakken.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:39

Vooral dat niet uitgaan... Ik woon in Groningen en dat is het eigenlijk een beetje een must om uit te gaan, terwijl ik dit helemaal niet zo leuk vind. Ik een kroeg zitten en gezellig kletsen vind ik nog leuk, maar stappen niet echt. Maar ook al zeg ik dat ik er geen zin in heb, dan wordt je altijd bekritiseerd en soort van buiten gesloten, erg lastig!

Drinken precies hetzelfde verhaal, het is bijna raar als je niet drinkt en daar moet je je ook altijd voor verantwoorden, beetje omgedraaide wereld.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:42

Wat hebben jullie dan voor gekke mensen om jullie heen!? Ik heb werkelijk nog nooit iemand bekritiseerd zien worden omdat ze niet drinken.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:46

Echt niet rot bedoeld hoor, maar met dit topic te lezen moest ik meteen hieraan denken :+
Afbeelding