eten met veel kcal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

eten met veel kcal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 14:43

hey hey, momenteel zit ik op een dieet van 2700 kcal per dag.. en jeetje vind ik toch wel erg lastig

heeft iemand nog suggestisch wat veel kcal bevat? wegens allergie mag ik geen noten, teveel vruchten en zuivel, dus daardoor valt al veel af..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:49

zaden mag je wel? Dan zou ik bv door het beetje zuivel dat je wel mag of vervangend iets een schep gebroken lijnzaad toevoegen.

Of gewoon een lepel lijnzaadolie naar binnen werken. Is een gezonde caloriebom.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-01-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Re: eten met veel kcal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:51

Avocado, brood, pasta, als je zuivel gebruikt de volle variant. Sauzen toevoegen aan het eten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:05

zou even moeten kijken waar ik dat door heen kan smijten.. ik eet nu 's avond 200gram rommige kwark van danino, dat is tot nu toe het enige wat ik verdraag

avocado ook allergisch voor. Brood en pasta eet ik idd al volop :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:52

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:57

Veel valt daarvan af omdat ik gewoon echt geen noten mag en van meer zuivel dan dit ook niet goed gaat :(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:00

ik denk dat je het beste bij een dietiste kunt langsgaan voor een aankomschema dat rekening houdt met je allergieën..

we kunnen hier wel zeggen, iedere dag een flinke appelpunt.. maar het is ook belangrijk waar die caloriën inzitten.

je kunt bijvoorbeeld wel gewoon zorgen voor een rijke dressing bij je salade.. een lekker sausje over je groenten en in wat meer olie bakken (dat heeft mijn voorkeur boven een lepel olie naar binnen stouwen)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:03

als je s morgens bijvoorbeeld begint met 3 volkoren boterhammen waarmee 1 met zoet en een glas jus d orange.. tussendoor een plak ontbijtkoek.. Tussen de middag soepje met 2-3 volkoren boterhammen met goed beleg met een glas vruchtensap.. Tussendoortje een een koekje of twee.

en s avonds een ruim portie avondeten met een lepel jus over je aardappels of wat appelmoes/rabarber erbij.. dan ben je al een eind op weg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:07

Herkenbaar Gianti die beperking qua zuivel.
Zuivel is zo simpel voor eiwitten en kcal. :)
Hier kan ik gelukkig wel tegen noten maar anders zou ik het best lastig vinden.

Hoe reageer je op soja? Ik ben echt geen fan van soja opzich maar wie weet is dat een optie voor je?
En reageer je ook slecht op paarden of geitenmelk? Wie weet kan je daar wat mee, andere soort melk.
Verder weet je waar je niet tegen kunt in melk? Als het de lactose is kan je daar Lactase enzym voor kopen en dan zou je probleem opgelost zijn.
Ik zal straks even kijken welke ik heb voor je, ik heb Kerutabs gehad maar die zijn veel te laag gedoseerd, van het merk wat ik nu heb zijn twee soorten, een voor minder heftige intolerantie en eentje voor heftige, die heb ik altijd en daar kan ik echt prima een milkshake mee weg drinken!

Enige nadeel is dat ik niet tegen melkeiwit kan, dus dan houd je toch nog wat over naast lactose. :+

Gebakken eieren eet je? Met kokosolie bijvoorbeeld. :)

De lactase:
http://www.disolut.com/

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:18

@elenaMM77: ik loop bij een sportdietiste! we zijn nu vooral bezig met uitzoeken hoeveel mijn lichaam nodig heeft om aan te komen en wat wel voor mij werkt, daarom zoek ik ook van andere ervaringen wat veel bevat. Beetje variatie houdt het ook leuk en draagbaar zo veel eten!

ik ben op zich niet echt een broodmens, ik eet al veel meer brood dan eerst, vroeger 1/2 sneetjes en nu zit ik al op 4/5 per dag :) dus dat gaat gelukkig beter en weet het ook voor mezelf steeds lekkere en luxer te maken :P

helaas moet ik echt soja ook vermijden :( bij teveel soja zit ik echt 4 dagen lang met allergie aanval.. ik weet niet waar ik exact in zuivel niet tegen kan, had vroeger een koemelk allergie, ben er in zekere mate overheen, maar wordt nog steeds onwijs misselijk ervan.. Hoe ik op paarden/geiten melk reageer weet ik niet, maar eens proberen! zover ik weet kan ik opzich wel tegen lactose. Maar ga zeker eens opzoeken!

gebakken en gekookte eieren eet ik idd, 2 eieren op dag :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:22

En vijgen en dadels? Reageer je daar ook zo op? Die tikken ook wel lekker aan maar zijn wel heel gezond.

Reageer je op al het fruit in elke vorm, of is er bv gebakken niets meer aan de hand?
Banaanpannekoekjes bv, misschien als je er gebakken tegen kunt dat je die ook kunt toevoegen. Ook errug lekker.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:23

Ik heb het ook hoor, melkallergie en soja kan ik ook niet tegen..
Wil je de lactase een kans geven? Zo ja wil ik je wel 3 capsules extra forte disolact opsturen.
Nog handiger is als je gewoon eens lactosevrije melk of joghurt haalt, als je daar tegen kan kan is Lactase de oplossing, dat doen ze namelijk ook in de lactosevrije producten van campina. :j

Disolact heb je capsules van maar ook druppels, in je zuivel doen en dan goed doorroeren en een tijdje laten staan, dan is echt praktisch alle lactose eruit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:27

ik ben momenteel niet meer in de staat om kieskeurig te zijn en grijp alles aan :) dus zal morgen even lactosevrije melk halen!! even kijken of dat wel lukt :D

vijgen en dadels heel lang niet meer gehad!! ga ik proberen!

enkele vruchten kan ik wel in verhitte vorm, zoals peer, sinaasappel en appel.. rest niet :(

ik wil onwijs graag arla protino proberen, zit onwijs veel in.. maar gewoon nergens te krijgen alleen bij groothandels |o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:28

Gianti schreef:
ik ben op zich niet echt een broodmens, ik eet al veel meer brood dan eerst, vroeger 1/2 sneetjes en nu zit ik al op 4/5 per dag :) dus dat gaat gelukkig beter en weet het ook voor mezelf steeds lekkere en luxer te maken :P

gebakken en gekookte eieren eet ik idd, 2 eieren op dag :)

als je ook weinig brood eet wordt het wat lastiger..

goede tip voor een lekkere zaterdaglunch.. volkoren brood vitello tonato.. door de mayo toch lekker calorie rijk ook.. royaal erover heen mikken, wat kappertjes erbij jammie.. uhhh ben even naar de winkel!

ben ook geen super broodeter hier.. tenzij ik er echt wat lekkers van maak.. rucola en veldsla erbij op, lekkere dressing en dan kan ik mij werkelijk volproppen lol.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:32

4/5 excl ontbijt dan he :)

ja maak er nu ook vaker wat lekkers van, vers brood (bruin) met wat vlees erop kan ik enorm goed waarderen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:02

Ik ga duimen dat het je probleem met zuivel oplost Gianti!
Bij mij gaat lactosevrij met melkeiwit intolerantie toch echt een stuk beter, maar ik hoor maar weinig dat mensen niet tegen melkeiwit kunnen, vaak is het de lactose.
Dus ik acht de kans wel vrij groot dat dit werkt hoor. :D

Gewoon een kwestie dan als je je eigen joghurt hebt je portie s'avonds voor de volgende morgen vast de lactase druppels erdoor doen en roeren dan kan je volgende morgen kwark/joghurt eten wat je wil. *\o/*

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 17:04

met mijn allergie lijf weet ik onderhand niet meer _O- maar ik duim echt dat het werkt!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:07

Je moet eens weten hoe ik al heb geklooid om HET werkende dieet te maken voor mezelf. :')
Het lijkt wel alsof mensen soms denken dat ik voor de lol zo'n rocketsience dieet heb. :+
Ik kan nl ook net als jij vrij beperkt tegen fruit, het kan wel maar ik moet echt heel erg uitkijken.
Voor ik het weet heb ik weer candida overgroei of krijg ik echt giga suikerdips die niet te handelen zijn.

Ik kwam op de site van disolact ok Daosin tegen, dat zou de intolerantie voor histamine aan moeten pakken, zou je best een kans kunnen geven maar tis vrij duur.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:14

Nutridrink een idee, 300 calorieën per flesje.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 17:17

ik heb een giga intolerantie tegen histamine.. merk dat door het zo veel moeten eten eigenlijk teveel histamine binnenkrijg en vervolgens enorm moe ben.. maar eerst maar even op gewicht komen en dan dat probleem weer aanpakken |o

ik heb nu al zo vaak gehoord "dan eet je toch gewoon 3 pizza's/mars repen etc", word er echt gek van :')

nutridrink vermijd ik liever om persoonlijke redenen, kan ik eventueel wel via pb geven, maar als het niet lukt ga ik dat ook uitproberen, maar probeer liever eerst protino als ik het vind

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:21

Ook weer herkenbaar, ik heb dat dus ook maar ik heb niet zoveel nodig om op gewicht te blijven.. Maarja minder spiermassa te voeden ook! Ik slik iets voor mijn schildklier, geen reguliere medicatie en dat doet wonderen qua histamine voor mij. Het heeft te maken met je bijnieren, waarschijnlijk door het best veel sporten wat je doet. Als je meer wil weten pb maar dan kan ik je eea uitleggen! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:51