volledige outfit shoppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

volledige outfit shoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:39

Heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kan niks soortgelijks vinden..

ik zal toch niet de enige zijn die heel slecht is in kleding combineren?
Dan koop ik een leuke broek.. blijkt bij het thuiskomen dat ik geen enkel bijpassend shirtje heb, of andersom.

Nu weet ik dat er sites zijn (oa. H&M) waar ze een hele outfit showen als je 1 artikel aan klikt. Zo heb je dus al gelijk een idee waar het bij zou kunnen staan..

Zijn er meer (betrouwbare) sites die zo'n service hebben, of is er iemand die een tip heeft waardoor ik niet meer met allerlei ongedragen kleding blijf zitten?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:41

Ik kan mij niet voorstellen dat je met een broek thuiskomt die zo bijzonder is waar geen shirtje op past.

Maar ik dacht Coolcat of de Sting.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:43

Ik koop vaak wat neutrale broeken, waar de meeste shirtjes op passen.
Verder kan ik wel goed combineren (al zeg ik t zelf :+).

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:43

Hier nog een :( Ik heb echt wel leuke kleren, maar het combineren om het net dat extra te geven, dat is niet aan mij besteed :( Snap het niet waarom andere het wel lukt!
Ben ook wel benieuwd naar site's :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:45

eenitraM schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat je met een broek thuiskomt die zo bijzonder is waar geen shirtje op past.

toch wel. ooit een rode skinny gekocht met een grijs bloemen motief erin en een lichtblauwe met donker panterprint motief (omdat ik er verliefd op werd in de winkel) maar verder dan de combi met een effen zwart shirt kom ik niet.

heb gewoon veel (fel) gekleurde shirts waardoor die nogal lastig te combineren zijn. en dan nog een jasje/vestje oid. erover.. ik breek mn hoofd erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:46

Je kan natuurlijk altijd advies vragen in de winkel, en naar de paspoppen kijken :)

Verder probeer ik het altijd andersom te doen. Voor ik ga winkelen even goed doorlopen wat ik nog heb en wat ik mis, ga daar gericht naar op zoek. Bijvoorbeeld; Ik heb nog een rode broek en een wit shirt, maar geen vest of jasje wat erbij kan, dan bedenk ik al dat bijvoorbeeld een donkerblauw vest mooi zou staan en daar ga ik dan naar zoeken.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:47

lucifertje schreef:
Hier nog een :( Ik heb echt wel leuke kleren, maar het combineren om het net dat extra te geven, dat is niet aan mij besteed :( Snap het niet waarom andere het wel lukt!
Ben ook wel benieuwd naar site's :)

dit dus.
ik kan echt wel verzinnen of een shirtje op een broek staat, maar dan nog de accessoires, evt een jasje oid..

krijg ook vaak de opmerking dat ik mezelf 'makkelijk' kleed, niet uitdagend of interessant..

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:48

Stylefruits nl! Als je die even opzoekt op facebook, ze posten allerlei foto's van complete outfits, ook met accessoires en schoenen en daaronder linkjes waar je ze kan kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:48

Misschien is het dan een idee om eerst wat meer basics aan te schaffen. Kijk naar dingen in neutrale kleuren (zwart, wit, grijs, donkerblauw). Een trui, een paar goed zittende shirts, een vest voor er overheen. Dan kan je het overal bij aan

Dimphyl

Re: volledige outfit shoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:51

stylefruits ga ik even opzoeken, die kende ik nog niet!

Emmaa_ dat is zeker ook nodig ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:54

Ik zorg dat ik ten aller tijden in mijn kast heb hangen;

- Een zwart/wit of blauw/wit gestreept shirtje
- Basic shirtjes die wat wijder vallen in zwart, donkergrijs, donkerblauw en wit
- Minimaal 2 dikke truien. Het liefst grijs en zwart.
- Minimaal twee goedzittende (!) broeken, een zwarte en een denim
- Een goede blazer die mijn figuur accentueert.

Als je zorgt dat je die items shopt kan je echt eindeloos combineren. Staat allemaal bij elkaar, echt allemaal

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:55

Om even bij Emmaa_ aan te sluiten, een leren jasje of enkellaarsjes met een hakje(hoeft echt niet hoog) doen ook vaak wonderen voor een outfit.
Als je gewoon inspiratie wilt kan je ook op pinterest kijken, daar staan altijd leuke outfits van mensen.

Ik weet dat asos.com, grote online webshop, ook outfits geven en suggesties bij items.
Misschien is het een idee om op youtube lookbooks te kijken? Beetje zoeken naar iemand met jouw style en daarbij als het ware afkijken wat ze waarbij dragen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:14

Een felle broek met zwart shirtje en mooie ketting kan al heel mooi zijn hoor!
Simpel, maar toch leuk :).

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:35

Gewoon een keer een vriendin die wel een handje heeft van combineren in de klerenkast laten duiken! Outfitjes bij elkaar leggen en een fotootje van maken :D
In een winkel ook gewoon aan een verkoopster vragen of zij een leuke top weet bij de broek. Hoef je niet per se die top te kopen maar dan heb je een idee waar je naar moet zoeken!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:37

Waarom kijk je niet op sites als lookbook.nu en zoek je kleding die een beetje past bij de outfits die je leuk vindt? :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:49

Pinterest inderdaad. Onwijs veel inspiratie te vinden! :) Verder inderdaad zorgen voor wat mooie en goede basics welke je vervolgens kunt combineren met een minder basic jasje bijvoorbeeld. Dat maakt het al vrij gemakkelijk.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:49

Ik zie het ook niet. Ik koop vaak wat een verkoopster aan heeft of wat er op een paspop hangt. Of als je op internet iets aanklikt dan staan er vaak suggesties bij. En vaak koop ik iets in een kleinere winkel en dan zijn de verkoopsters meestal wel behulpzaam om er iets bij te zoeken. Wat betreft interieur zie ik het trouwens wel.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:13

Lookbook, pinterest ed ga ik onthouden.

iedereen bedankt voor de tips :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:27

Dimphyl schreef:
eenitraM schreef:

toch wel. ooit een rode skinny gekocht met een grijs bloemen motief erin en een lichtblauwe met donker panterprint motief (omdat ik er verliefd op werd in de winkel) maar verder dan de combi met een effen zwart shirt kom ik niet.

heb gewoon veel (fel) gekleurde shirts waardoor die nogal lastig te combineren zijn. en dan nog een jasje/vestje oid. erover.. ik breek mn hoofd erover.

Haha dan bestaat er toch een combi. ;) Want je leest het alsof er totaal geen combi gemaakt kan worden. Wit en zwart kunnen vrijwel altijd.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:43

Probleem van Pintrest en Stylefruits is dat ik het echt leuk vind wat ze hebben, maar dat het mij of niet staat, of ze niet hebben wat ik leuk vind, of dat het niet staat bij de kleren die ik heb.
Nu moet ik wel zeggen dat ik afgelopen jaar veel ben afgevallen en dat ik onwijs moet wennen aan mijn nieuwe lichaam incl het kleden daarvan. Draag nu nog de truien/vesten van afgelopen jaar. Had deze allemaal nieuw gekocht en vond het best zonde om ze weg te doen.
Mijn jurkjes heb ik wel laten innemen :)

Ach sommige mensen hebben zijn geboren met een neus voor mode en zich juist kleden, ik niet maar heb weer andere talenten ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:36

Ik vind sites als Lookbook en Pinterest over het algemeen ook fijn om inspiratie op te doen, maar houd er wel rekening mee dat dit over het algemeen echt mode-dingetjes zijn. Als je gewoon een simpel shirt met een simpele broek wilt stylen zal je daar niet zo heel erg veel inspiratie uit kunnen halen :=

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:44

Emmaa_ schreef:
Ik vind sites als Lookbook en Pinterest over het algemeen ook fijn om inspiratie op te doen, maar houd er wel rekening mee dat dit over het algemeen echt mode-dingetjes zijn. Als je gewoon een simpel shirt met een simpele broek wilt stylen zal je daar niet zo heel erg veel inspiratie uit kunnen halen :=

Echt? Ik kom juist een wereld aan 'casual outfits' tegen, vooral als ik er juist even niet naar op zoek ben. :') Heb het dan over pinterest trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:46

Ligt natuurlijk ook wel aan je definitie van casual :)) Ik draag eigenlijk alleen maar jurkjes en rokjes en andere extravaganza (stop altijd erg veel tijd in mijn outfits) en als ik dan voor casual ga is het over het algemeen een dikke legging met een trui er overheen ofzo.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:00

Kijk ook eens op leballon.nl. Dat is ook een site met een allerlei setjes.