Net eerstejaars student HRM en man wat heb ik het onderschat.. Het is ongelofelijk wennen vergeleken met de havo.
In het eerste blok heb ik misschien slechts 4 of 5 van de 15 punten weten te behalen.
De 2 tentamens (die 3 EC's waard zijn) heb ik dinsdag en vandaag herkanst.
En ik zit er écht helemaal doorheen, voor mijn gevoel heb ik het helemaal verpest.
Dalijk haal ik het gewoon allemaal weer niet en dan heb ik echt een probleem.
Hoe haal ik dan überhaupt het jaar? Ik ben echt teleurgesteld in mezelf want ik vind de studie zo ongelofelijk leuk! Heb echt heeel erg naar mijn zin. Maar waarom lukken de goede cijfers dan niet?
Ik leer me echt een ongeluk, perfect werkende planning etc.
I'm so sad.
Misschien kun je wat hulp krijgen op school? Het is best een overgang en dat je dat moeilijk vind is niet raar.
Ga even langs de studieadviseur, leg uit waar je tegenaan loopt, waar je moeite mee hebt in het leerproces en kijk wat hij of zij tegen je zegt. Zijn het vooral tentamens waar je tegenaan gelopen bent? Want in dat geval zou ik sowieso even met je docenten gaan zitten om te kijken waar het probleem precies zit. Soms is het alleen een kwestie van een onvoldoende formulering waardoor je geen voldoendes haalt, terwijl je de kennis wel bezit.