digitenne en hd recorder??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

juval

digitenne en hd recorder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:56

Hoi,
wij wonen op het platteland en zijn aangewezen op digitenne. Weet iemand of daar ook een mogelijkheid is om tv programma's op een hd recorder op te nemen?
ik heb bij mediamarkt geinformeerd, maar die zeggen dat het niet kan. helaas.. ik zoek dus een 'second opinion' heeft iemand misschien een oplossing?

groet,

Allejandro

Re: digitenne en hd recorder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:27

Het kan wel maar je kan alleen opnemen wat je op dat moment kijkt. Dus niet op zender 1 wat opnemen en op zender 2 wat kijken. Maar ik weet niet of je dat bedoeld :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:53

Wat jij wilt is een twin-tuner. Topfield heeft deze dingen onder andere en deze worden door KPN Digitenne ondersteund :) Kijk eens op marktplaats, ze zijn niet duur! :)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:12

Choiix schreef:
Wat jij wilt is een twin-tuner. Topfield heeft deze dingen onder andere en deze worden door KPN Digitenne ondersteund :) Kijk eens op marktplaats, ze zijn niet duur! :)

Deze hebben we ook van marktplaats, ideaal je kunt 2 programma's tegelijkertijd opnemen en een derde kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:50

juval schreef:
Hoi,
wij wonen op het platteland en zijn aangewezen op digitenne. Weet iemand of daar ook een mogelijkheid is om tv programma's op een hd recorder op te nemen?
ik heb bij mediamarkt geinformeerd, maar die zeggen dat het niet kan. helaas.. ik zoek dus een 'second opinion' heeft iemand misschien een oplossing?

groet,

Ik heb digitenne met het opneempakket er bij. Je kan dan de timer programmeren, live pauzeren en eigenlijk alles wat je met interactieve TV ook kan.
Ik kan zelfs 2 programma's opnemen en dan nog een 3e kijken.

EDIT:
Heb een rond zitten kijken op de site van digitenne en het ziet er naar uit dat ze de ontvanger met recorder niet meer leveren. Ben bang dat opnemen met digitenne dan niet meer mogelijk is. Misschien kan je ze even bellen voor meer info?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:38

Liselot, de apparatuur is niet meer leverbaar maar de huidige tuners werken nog prima! Er staat er één op MP voor 15 euro: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Overigens: Interactieve TV is uitzending gemist, Video on Demand etc. Lokaal opnemen en pauzeren is geen interactieve televisie :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 15:50

Choiix schreef:

bedankt! daar ga ik maar eens naar op zoek.
volgens mijn zus werkt netflix ook met digitenne, maar dan zouden we dus wel een andere smarttv moeten kopen. we denken er nog even over.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:52

Netflix heeft niets met digitenne te maken. Als je netflix op je huidige TV wil kan dit bijvoorbeeld met een Chromecast :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:19

oke, dat ga ik dan ook even uitzoeken.. of netflix dan eventueel ook via onze adsl kan (weet nog niet of het snel genoeg is :) )
bedankt voor zover.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:04

Dat valt uit te zoeken, bij welke provider zit je en wat is je haalbare snelheid volgens www.dds.nl/adsl en dan de postcodecheck?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:16

snelheid volgens speedtest.nl
Citaat:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 334.3 KByte/sec
(=2674 kbps)

dat is niet erg snel dus....

Aanbevolen snelheid van internetverbinding

Citaat:
Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van films en tv-series via Netflix.

0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:40

Speedtest.nl is bagger. Beter speedtest.net gebruiken. Wat is de haalbare snelheid volgens DDS.nl/adsl en dan de postcodecheck?

Ik heb een 110Mbit verbinding en daar geeft speedtest.nl zo'n 3,5Mbit van weer ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:19

ping 110 ms, download 2.90 mbps en upload 0,66 mbps, dds.nl/adsl zegt geschatte haalbare snelheid 1 mbit/s

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:15

2,9Mbit moet wel lukken, maar geen super kwaliteit :)