Blablacar.nl ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Blablacar.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:03

Hallo bokkers!

Ik wil 14 februari weer een weekje naar mijn werk in Tronget (Frankrijk) toe, maar helaas heb ik tot op heden nog geen bericht over de groep mensen voor vervoer.
We hebben altijd een groep mensen die heen en weer rijden, waar je voor 50 euro zo mee kunt rijden, ideaal dus!
maar tot op heden helaas nog niks gehoord, en ik weet het is nog vroeg, maar ik heb het toch liever op tijd vast staan ;)

Nu kwam ik de site blablacar.nl , daar staan ook mensen op die daar naar toe rijden, voor 43 euro.
waar je dus inderdaad ook kunt inschrijven om bij mee te rijden.

Maar heeft er iemand van jullie ervaringen met die site?
Niet zozeer dat ik bang ben, maar ik ken die mensen natuurlijk helemaal niet, en er is toch als vrouw wel een risico.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :j

Goof

Re: Blablacar.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:06

Geen ervaring, maar als ik de naam 'blabla' tegen zou komen zou ik zelf geloof ik nog even verder kijken. Ik vind hem vrij onprofessioneel overkomen, maar dat zegt misschien helemaal niks.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:06

Jaa ik heb een keertje in Nederland van de ene kant van het land naar de andere kant gereden. Was erg leuk, maar dat hangt natuurlijk maar net af van de persoon die je treft. Je kan natuurlijk van tevoren even bellen met de persoon in kwestie, dat voelt waarschijnlijk net wat fijner.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:07

Goof schreef:
Geen ervaring, maar als ik de naam 'blabla' tegen zou komen zou ik zelf geloof ik nog even verder kijken. Ik vind hem vrij onprofessioneel overkomen, maar dat zegt misschien helemaal niks.

Nee de naam zou ook niet mijn keuze zijn maar het zegt verder inderdaad vrij weinig. In Duitsland heb je bijvoorbeeld 'mitfahrgelegenheit' dat komt wel wat serieuzer over, maar dat is dan ook weer zo droog :+

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:09

oke fijn! :)
Weet je misschien ook of ze je dan bij een station afzetten, of bij huis?
want ik ga naar Tronget, maar daar rijd niemand naar toe, maar wel naar Nevers, en iemand haalt mij daar dan op :)

zijn die mensen verder ook nederlands?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:11

Ik denk niet dat er perse sprake is van 'ze' maar meer unieke samenwerkingen elke keer opnieuw? Je kan met jouw meerijdbuddie overleggen wat mogelijk is. De jongen waar ik bij meereed zou me eerst in een plaatsje vlakbij mijn woonplaats droppen, dan moest ik nog even met het OV. Maar het was gezellig en hij heeft me voor mijn deur afgezet uiteindelijk.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:12

ik rij er best vaak mee! hartstikke gezellig en cheap. van antwerpen naar utrecht voor 8 euro

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:16

Mijn vader neem vaak mensen mee via blablacar als hij ver moet rijden, prima betrouwbare site hoor :) (zolang je je eigen verstand blijft gebruiken uiteraard). 'Blabla' komt misschien onprofessioneel over, maar op de site kan je aangeven hoe 'blabla' je bent, oftewel hoeveel jij praat onderweg. Bestuurder geeft dit dan ook aan en zo kan je goed met elkaar matchen :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:18

In mijn klas zijn veel mensen die het gebruiken en die zijn er altijd erg tevreden over. Zijn veel klasgenoten uit Duitsland en die vinden het ideaal om goedkoop te kunnen reizen naar huis :)

Vaak spreken ze af waar je opgehaald wilt worden en wat praktisch is voor beide.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 19:11

oh super! :D super om te horen :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:17

Jep, heel goed te doen.

Ik ben op Erasmus in Toulouse, heel veel studenten die er gebruik van maken. De meesten beschikken niet over een auto of veel geld. Een leuke, relatief goedkope en gezellige manier van reizen!
Ik heb over 2 weken 3 weken vrij, dan ga ik 't ook weer doen :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:37

Wat een uitvinding die site. Heb er echt nog nooit van gehoord. Goede reis!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:40

JenW schreef:
Hallo bokkers!

Ik wil 14 februari weer een weekje naar mijn werk in Tronget (Frankrijk) toe, maar helaas heb ik tot op heden nog geen bericht over de groep mensen voor vervoer.
We hebben altijd een groep mensen die heen en weer rijden, waar je voor 50 euro zo mee kunt rijden, ideaal dus!
maar tot op heden helaas nog niks gehoord, en ik weet het is nog vroeg, maar ik heb het toch liever op tijd vast staan ;)

Nu kwam ik de site blablacar.nl , daar staan ook mensen op die daar naar toe rijden, voor 43 euro.
waar je dus inderdaad ook kunt inschrijven om bij mee te rijden.

Maar heeft er iemand van jullie ervaringen met die site?
Niet zozeer dat ik bang ben, maar ik ken die mensen natuurlijk helemaal niet, en er is toch als vrouw wel een risico.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :j

http://backseatsurfing.com

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:41

blablacar is juist om het feit van " gezellig kletsen tijdens de reis"
het is een heel bekende site en echt niet onbetrouwbaar.
gebruik vaker.
Inderdaad bel ik wel altijd eerst met persoon in kwestie.
al vaker van limburg naar het noorden gereden, vanuit maastricht naar parijs
vanuit parijs terug naar waar ik woon :)
en wel eens vaker naar aken meegereden.
Sommige lui zijn super gezellig en sommige inderdaad minder..
maar onbetrouwbare mensen nog zeker niet tegengekomen ;)

Het zijn gewoon mensen die financieel niet in de top zitten en graag een deel van hun benzine geld willen delen met iemand (of meerdere mensen, ligt aan plaats hoeveelheid) óf zoals ik zelf vaker ben tegengekomen, mensen die gewoon niet graag het hele stuk alleen reizen, en dus echt opzoek zijn naar die gezelligheid (was bij mij toen een zakenman)

Bij de site hierboven genoemd heb ik juist vaker onbetrouwbare dingen gehad.
2x mee gerezen.
de eerste keer was gezellig, maar bestemming opeens 'onzeker'... alsin, die persoon had in een keer niet meer zo'n zin om naar eindhoven te gaan en ben uiteindelijk op station tilburg achtergelaten om 'het laatste stukje van mijn reis zelf te doen"

en de tweede keer is nooit iemand op komen dagen... Waarom ik nog een keer probeerde via die site?
goede hoop dat het aan de persoon ligt..
daarna nog eens verder gezocht.
Doordat de site niet alleen nederlands is, is de kans op onbetrouwbaar gewoon groter.
Ze checken daar ook amper iets... geen reviews van mensen die al met die mensen meegereden hebben etc.

blablacar.nl is zekerder omdat het bijna alleen maar nederlands zijn. + de controle van de site zelf is groter!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:47

Nooit van gehoord maar ga dit zeker onthouden