De mooie Nicki Minaj generatie pagina

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floemii

De mooie Nicki Minaj generatie pagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 21:56

Een hype was het even.
In eerste instantie moest ik wel even grinniken...
Maar toen ging ik de reacties lezen onder foto's en kwam tot de conclusie:
Dit zijn ook gewoon maar mensen.

Ja, ze zien er 'anders' uit, vinden bepaalde dingen mooi die een ander zou bestempelen als aso, sweg, weet ik veel, verzin het.

Maar de on genuanceerde reacties die deze mensen helemaal zwart maakt, de grond in stampt.
De ene opmerking nog 'hilarischer' >;) dan de andere.

Zoals gister, stond er een meisje op gepost. Ook niet mijn smaak, maar waar zij allemaal wel niet voor werd uit gemaakt. Het kwam er op neer dat men dr nog lelijker vond dan het achterend van een varken.
Als ik dat meisje zou zijn, zou ik me de tranen uit mijn kop janken en me nooit meer durven laten zien. En dat terwijl ze zichzelf niet gemaakt heeft.

Dit doet mij toch afvragen waarom FB dit niet bestempeld als cyberpesten of iets dergelijks.
Waarom mag die pagina blijven bestaan?
Is leed vermaak dan belangrijker dan mensen gelukkig laten voelen?
Is dat dan een vorm van vrije meningsuiting?
Mag je zomaar mensen zo belachelijk maken omdat ze zich anders kleden dan anderen?

Graag meningen in een nette discussie en niet elkaar in de haren vliegen. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:00

Ik vind het soms heel geestig, eerlijk waar. Maar het is eigenlijk gewoon heel naar natuurlijk. Ik zou willen dat scholen eens wat meer social media lessen zouden geven. Leer aan jongeren hoe ze hun privacy afschermen en hoe ze zich op het internet beter kunnen profileren.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:03

Volkomen mee eens. De achterliggende reden dat mensen zich zo overdreven opmaken of stoer proberen te doen is meestal onzekerheid. Op deze manier wordt dit natuurlijk alleen maar erger, ik vind het ontzettend vernederend voor de personen die op die pagina worden geplaatst. Ik hoop dat deze pagina op één of andere manier snel verdwijnt!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:05

ik weet nog toen ze bij mij op de middelbare socialmedia lessen deden...
Het was één grote oog rol, puur en alleen om dat de mevrouw in kwestie ongeveer wist wat hyves (dat was destijds nog je van het) inhield maar nog net niet aan ons vroeg wat een krabbel was.
Zo denk ik dat onze generatie al veel meer ook uit ervaring die lessen zou kunnen geven.
Toch vraag ik me af of dat echt zoiets zou voorkomen.

oh eerlijk ik heb ook echt wel gelachen om de types die dr op stonden, zo hypocriet ben ik niet.
Maarja tot ik reacties ging lezen, dat tilde het hele gedoe net een tandje hoger, wat ik echt te ver vond gaan.

xSwanHeart

Re: De mooie Nicki Minaj generatie pagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:07

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen leuke pagina. Humor ten koste van anderen kan ik sowieso niet echt waarderen :n Een grapje over iemand mag natuurlijk, maar iemand echt belachelijk maken, daar houd ik niet van.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:10

Ik ben met TS eens, en met lieveli wat betreft dat er focus gelegd moet worden op afschermen van je social media pagina's.
tuurlijk mag niemand in de zeik gezet worden en lijken dit soort praktijken op cyberpesten.. echter zetten deze mensen het wel zelf online.. de kans op reacties is groot...
het is nou eenmaal zo dat je niet moet verwachten dat je alleen maar positieve reacties krijgt.. eerlijk is eerlijk, het is een beetje kontelikken als we allemaal 'like, like,like' gaan duwen..
Daarin is een pagina opstarten om mensen in de zeik te zetten, te ver gaan wat mij betreft..
maar wees eerlijk, je foto's online zetten, is daarmee ook toestemming geven dat ze openlijk gebruikt mogen worden..
dat is social media.. en mensen zien daar tegenwoordig de gevolgen niet meer van in..

Daar moet o.a. op scholen meer focus op, maar ook in ht algemeen moeten mensen daar langer over nadenken voordat ze iets posten. altijd nadenken : 'wat kan dat voor gevolgen hebben?'

ik heb bijvoorbeeld op bokt hier geen foto's op mijn profiel?
waarom? omdat elke gek ze kan kopiëren en gebruiken en er een eigen verhaal bij kan maken..

Als mensen mij willen leren kennen, dan sturen ze me maar een berichtje :)
en dat zou voor Facebook ook zo moeten gelden..
uiteindelijk is iets plaatsen zodat iedereen het op de wereld kan zien, een schreeuw om aandacht.
niemand gebruikt Facebook als persoonlijk dagboek..
helaas kan iedereen laten zien en aandacht willen, ook het gevolg hebben dat er negatief op wordt gereageerd. er zijn miljoenen mensen op de aarde.. je moet er niet vanuit gaan dat iedereen niet bevooroordeeld zijn..
vele oordelen op een foto...
wil je dat niet? scherm je profiel goed af

dat moeten mensen leren :)