internet/tv, lange levertijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

internet/tv, lange levertijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:40

Ik heb 31 december een abonnement afgesloten bij Telfort, tv + internet. Tot op heden heb ik nog steeds niks ontvangen. Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Ik heb tevens bij Tele2 gevraagd, zij konden ook pas na 3 weken leveren.
Waarom toch? Zo'n kastje opsturen is toch niet zoveel moeite?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:14

Is overal zo, ik snap het zelf ook niet maar zal de administratieve traagheid wel zijn ofzo. Wel kun je d'r even een belletje achteraan doen hoe het staat met je bestelling, ik heb bij KPN weleens gehad dat ze ineens hadden bedacht dat er nog wat in een kastje omgezet moest worden en ze maar even hadden gewacht met een afspraak maken tot we zelf belden :? Dit was overigens wel ISDN/vaste telefoon..
Ik ben onlangs zelf verhuisd met Telfort, was inderdaad 3 weken maar toen had ik ook netjes internet hoor :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:27

Nee, dat is niet overal zo. Ik heb een keer dinsdagmiddag bij mijn provider internet aangevraagd om 14:10 en woensdagochtend 08.31 had KPN het signaal op de lijn gezet en had ik internet. Hier waren een aantal factoren van belang:

-Ik heb het modem bij de provider opgehaald
-Een kennis van mij had de order naar voren gehaald in de planning bij KPN en er moest toevallig een monteur mijn kant op

Echter, je hebt te maken met een wettelijke bedenktermijn van 8 dagen. Die ben je sowieso al kwijt. Daarna moet de DSL-provider bij KPN een leveringsverzoek indienen. Dat duurt in de regel ook 7 dagen.

Dan heb jij ook nog eens te maken met de niet-gewerkte dagen rond kerst en oud-en-nieuw waardoor KPN geen aansluitingen in de wijkverdelers compleet maakt en dan is die periode zo gek nog niet. Maar, je hebt van Telfort al wel een inlogcode gekregen om je bestelling te zien. Wat zie je in dat overzicht?

Formeel moet er dit gebeuren:

-Jij meldt je aan
-8 dagen bedenktijd gaat in
-Aansluitverzoek ri KPN. Die antwoordt. Meestal 7 dagen
-2 dagen voor planningsdatum -> Modem versturen
-Monteur sluit je aan in de wijk/straatverdeler
-SMSje dat Telfort actief is en je kan gaan aansluiten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:03

Hij staat nog steeds bij stap 1: uw bestelling is ontvangen. Het wordt dus nog niet eens verwerkt.

Je kan niet de klantenservice bellen met je mobiele telefoon...
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 21-01-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Choiix

Re: internet/tv, lange levertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:03

Dan moet je direct contact opnemen met de helpdesk, dan gaat er iets verkeerd..