Stresstijd!! hoe gaan jullie daar mee om

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leroyy1993

Stresstijd!! hoe gaan jullie daar mee om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:02

beste bokkers. Ik moet even mijn verhaal kwijt..

De laatste tijd is het enorm druk op het werk(paardenstal) nu is dit natuurlijk normaal maar nu ga ik ook nog eens verhuizen(net een huis gekocht en vrijdag de sleutel) Nu merk ik dat ik de laatste tijd enorm moe ben. Ga vroeg naar bed en kom er soms laat uit waardoor ik telaat ben. Nu heb ik weer enorm veelhoofdpijn en kom er maar niet vanaf. Rijden heb ik nu geen plezier meer in en zowiezo het werk word mij dan teveel. Bijna geen ontspanning omdat als ik werk soms tot laat werk. iemand tips?

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:13

Verhuizen is zo ongeveer een van de meest stressvolle dingen in je leven. Je zegt dat je veel slaapt, maar is dat echt lekker slapen of heel licht/veel wakker enzo? Mijn beste tip is om niet gestresst te raken van stress, maar het zien als iets positiefs dat je helpt de wereld aan te kunnen: maak gebruik van pieker of wakkerligmomentjes door op papier lijstjes te maken van wat je moet doen nog maar ook hoe je dat gaat doen, wie je er bij kan vragen om te helpen daarmee, en proberen in een volgorde te zetten op basis van wat eerst afmoet. In drukke periodes is het fijn om overzicht, prioriteit en hulp te hebben om je hoofd weer rustig te krijgen. En zoek op youtube het filmpje van positieve stress eens op van Kelly McGonigal, erg verhelderend en heeft mij goed geholpen los te laten.

Anoniem

Re: Stresstijd!! hoe gaan jullie daar mee om

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:38

Mindfullnes :j voordat je naar bed gaat even de bodyscan doen, kun je gewoon op youtube op je telefoon doen. Lekker gaan liggen en de rest wordt verteld. Als je dit elke avond doet, leer je daardoor je hoofd uit te zetten en daardoor de stress ook te verlagen. Ook door ademhalingsoefeningen kun je stress verlagen, hiervoor kun je ook youtube raadplegen.
Heel effectief en kost je weinig moeite :)

RusselNuwell

Re: Stresstijd!! hoe gaan jullie daar mee om

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:47

Ten eerste een ritme opbouwen, is heel erg moeilijk in het begin. Maar je kunt beter gewoon 8 uur slapen dan te veel slapen. Op het moment dat je 's avonds op een vast tijdstip gaat slapen, en er 's ochtends op een vast tijdstip uit gaat, dan bouw je een ritme op waar je lichaam aan gaat wennen.
Daarbij heb je een ritme, en ritme zorgt voor minder stress.
Een goede planning maken voor jezelf wat er nog moet gebeuren, en in die planning ook ontspanning inplannen.
Voor je gaat slapen, inderdaad een bodyscan, ademhalingsoefeningen, of ontspanningsoefeningen. Ik doe vaak in gespannen situaties 's avonds de ontspanningsoefening van Jacobsen.
Iets dat heel moeilijk is, maar probeer niet te piekeren. Als je veel piekert spaar je spanning op. Iets dat ik de laatste tijd vaak hoor is een 'piekerkwartiertje'. Je schrijft een kwartier lang alle piekergedachtes op een blaadje, daarna verscheur je het blaadje en mag je er niet meer aan denken.