Lieve eigenschappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Lieve eigenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:24

Hoi allemaal,

Ik ben wel eens benieuwd welke dingen/ eigenschappen jij echt lief vind.

En dan met name welke eigenschappen maken dat jij iemand lief vind.
Heb jezelf deze eigenschappen ook of anderen die er voor zorgen dat anderen jou leuk of lief vinden.

Ik zal beginnen:

Mijn vriend doet vaak erg lief. Hij ruimt de tafel af, als ik nog even rustig zit en vind het dan niet vervelend als ik niet help of pas later kom helpen. Ook zegt hij vaak dingen waardoor ik blij word. Af en toe verrast hij mij door opeens de kaarsjes aan te steken of eens een bloemetje mee te nemen. Ook zorgt hij vaak voor drinken savonds als we tv kijken.

Zelf ben ik misschien wat minder lief, maar kom op anderen wel altijd als (te) lief over.
Ik vertel graag wat anderen voor mij betekenen. Af en toe verras ik mensen wel eens met kleinigheidjes zoals een kaartje.

Dropsleutel

Re: Lieve eigenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:26

Ik vind het altijd lief als mensen complimentjes geven, of zelf een initiatief nemen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:00

Zelf met ideen komen is inderdaad ook een goede

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:10

Wat ik lief vind is als iemand om je bekommert, iemand die merkt dat het niet goed gaat en initiatief neemt om je daarop aan te spreken. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:13

Nayomie schreef:
Wat ik lief vind is als iemand om je bekommert, iemand die merkt dat het niet goed gaat en initiatief neemt om je daarop aan te spreken. :)

Dit ja! :j
Dat maakt vriendschap!

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:15

Mensen die kleine dingen onthouden of erna vragen, zoals; "Hoe ging het rijden vandaag?" bijvoorbeeld

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:20

Ik vind het heel fijn als mensen complimenten geven. Het heeft iemand een super gevoel dus er kan niks aan mis gaan. Toen ik achter de kassa werkte en ik dacht bijvoorbeeld wat een mooie jas! Dan zei ik het ook gewoon.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:19

Er altijd voor iemand zijn, en die naar je luistert, vind ik een hele fijne eigenschap :j Zoals foundtheone zegt, mensen die weten wat belangrijk voor je is, er begrip voor heeft/probeert te hebben, en ernaar vraagt. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:29

Ik vind een bepaalde manier van praten lief, maar het rare is dat ik die niet kan omschrijven :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:31

Als mensen complimenten geven, gewoon even vragen hoe iets ging/hoe het gaat of als ze zomaar een lieve opmerking maken (zoals m'n beste vriendin die zomaar even zegt dat se blij met me is als vriendin :+:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:32

Ik vind het lief als mensen je een berichtje sturen met de vraag of je al thuis bent gekomen. <3

En complimentjes geven. Ikzelf geef heel vaak complimentjes, als ik iemand zijn haar/jas/tas/fiets/.. wat dan ook leuk vind, dan zeg ik het ook gewoon. Ook wel eens tegen vreemden in de trein of zo, niemand wordt er slechter van denk ik altijd maar. :D Ik glimlach ook altijd naar mensen als ik oogcontact met ze heb, mensen die dat ook doen vind ik ook lief. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-15 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:34

Mijn vriend maakt zich altijd zorgen om me. Vraagt altijd hoe het gaat en onthoud echt alles (ik ben echt een ramp daarin, daar voel ik me echt slecht over)

Hij kwam er dus op een gegeven moment achter dat als ik ongesteld ben (en een aantal van jullie vast ook wel) ik heel veel zin in chocolade heb. Volgende ochtend toen ik naar beneden ging had hij een reep chocolade door de brievenbus gegooid, en de maanden daarna vond ik ook iedere keer een reep chocolade met een lief briefje.
Vond het zo schattig :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:37

Het is superlief als iemand goed met kinderen kan omgaan. Niet eens omdat ik ze zelf nou meteen wil, maar ik vond dat vanaf jongs af aan al echt om te smelten als ik dat zag bij een jongen (bijvoorbeeld lief tegen zijn zusje).

Ook inderdaad de kleine subtiele hints opmerken als het niet goed gaat en dan proberen te zorgen. Of dattie toch in een keer zo'n random compliment geeft. :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:53

Mensen die attent zijn, bijvoorbeeld spontaan een klein cadeautje of kaartje :) En mensen die een llief berichtje sturen als ze weten dat je ergens mee zit of iets belangrijks hebt..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:01

Mensen die je een knuffel geven of het in ieder geval opmerken als je niet lekker in je vel zit.
heb dit zelf ook, vandaag mn mams nog even getroost :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:01

Mijn man, een tijdje geleden.... zat niet lekker in mn vel en hij vind het soms lastig om dan iets voor me te betekenen. Had hij pioenrozen gehaald (mijn lievelingsbloemen) en ik zei dat ik daar zo blij van werd als ik ze dan zag uitkomen etc.

Die avond ging ik naar bed, had hij een klein vaasje met een pioenroos op mn nachtkastje gezet. 'Dan kun je morgenochtend blij wakker worden' zei hij <3 Ik vond het zó'n mooi gebaar dat ik spontaan weer zat te janken :')

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:24

Mars schreef:
Mijn man, een tijdje geleden.... zat niet lekker in mn vel en hij vind het soms lastig om dan iets voor me te betekenen. Had hij pioenrozen gehaald (mijn lievelingsbloemen) en ik zei dat ik daar zo blij van werd als ik ze dan zag uitkomen etc.

Die avond ging ik naar bed, had hij een klein vaasje met een pioenroos op mn nachtkastje gezet. 'Dan kun je morgenochtend blij wakker worden' zei hij <3 Ik vond het zó'n mooi gebaar dat ik spontaan weer zat te janken :')

Wauw.. klein gebaar maar wat ontzettend lief!!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:42

Ik was ziek afgelopen week.
Elke dag een appje van een klasgenootje en een vriendin.
Mn ouders die hun auto aan me uitleende.
en mn vriend die ondanks dat ik liep te klagen me regelmatig een knuffel kwam geven.
erg lief.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:04

Belangstelling van anderen in wat ik doe of waar ik mee zit. En het meedenken over oplossingen vind ik lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:17

Ik vind het onwijs lief als mijn vriend mij een kus op mijn voorhoofd geeft. <3
Op de één of andere manier betekent dat voor mij veel meer dan een kus op de mond.

Of mensen die spontaan aanbieden om je te helpen en er niks voor terug vragen.
Of je iets geven, terwijl je iets niet verwacht, zoals laatst bij een gratis fotoshoot gaf het meisje mij een supermooi fotolijstje. :)
Mensen die je een echt compliment geven vind ik ook erg mooi en gewoon onbaatzuchtig zijn. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:24

Mensen die oprecht vragen hoe het met je is en dan ook luisteren naar het antwoord.
Velen vragen dit puur uit beleefdheid. En als je dan zegt; Nee het gaat niet goed dan schrikken ze van het antwoord en willen dat eigenlijk helemaal niet horen. :')

Wat ik ook lief vind zijn de persoonlijke kadootjes die mensen voor je uitkiezen. Kan iets heel kleins zijn maar er is dan wel echt over nagedacht. Dus geen doucheschuim of een fles wijn maar echt iets wat speciaal voor jou is uitgezocht.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:25

Mijn paard is vorige week ingeslapen. Twee/drie dagen lang bleven de berichtjes maar binnenstromen, ontzettend veel lieve reacties op FB, reacties via de FB-chat van mensen die ik nog nooit heb gesproken, heel veel lieve appjes, smsjes en mailtjes, en een paar lieve kaartjes van vriendinnen. Dat sleepte me zo de eerste dagen door. Zodra ik op mijn mobiel keek stond hij weer vol met lieve berichtjes en als ik thuis kwam lag er weer een kaartje voor me op de mat. Heel veel lieve mensen op stal die aanbieden dat ik zo hun paard mag pakken als ik daar behoefte aan heb. Echt ontzettend attent en lief. Iedereen die even vraagt hoe het gaat en of ze iets voor me kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:29

In relaties vind ik het lief als iemand op kleine manieren laat blijken dat hij gek op me is. Ik kan er slecht tegen als iemand klef tegen me doet, maar dat ene kusje op mijn voorhoofd als we op de bank zitten of die aai over m'n hoofd als we door de stad lopen doet het echt voor mij. De manier waarop iemand naar je kijkt ook, daar kan ik echt voor smelten.

In vriendschap is het iemand die altijd voor je klaar staat. Mijn huisgenoot is mijn beste vriendin en zij is de liefste persoon die ik ken. Het is al meerdere keren gebeurd dat ik om drie uur 's nachts vast stond in de stad zonder fiets, en dan komt ze me zonder pardon ophalen. Hetzelfde geldt ook andersom natuurlijk.