HBO Minor opties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRoosss

HBO Minor opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 16:35

Hallo! :wave:

In februari is het de bedoeling dat ik een HBO minor ga kiezen voor de eerste twee blokken van volgend schooljaar (september 2015 - januari 2016).

Ik denk dat ik inmiddels een leuke minor heb gevonden, echter vind ik de website http://www.kiesopmaat.nl wat onhandig werken. Het is niet echt mogelijk om goed te filteren waardoor ik eindeloos pagina's doorklik. En ik ben nog op zoek naar alternatieven, als de minor die ik nu op het oog heb niet door kan gaan.

In de bokt zoekfunctie kon ik geen recent topic hier over vinden (niet in het HK forum gekeken). Dus het leek me leuk om in dit topic minoren met elkaar uit te wisselen om zo elkaars kennis en opties te verbreden :D

Zelf ben ik ook nog benieuwd naar minoren in het buitenland. Iemand daar ervaring mee? :)

1234

Re: HBO Minor opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:01

Ik heb ook in die periode minor. Moet ook in februari kiezen. Heel onhandig, we krijgen pas in februari uitleg over de minoren en dan moeten we binnen 1 week ofzo al inschrijven.

Ik heb nog geen flauw idee. Doe nu hbo pedagogiek en zoek wel iets in dat kader (k ga dus niet minor rechten bij wijze van spreken doen), maar wat weet ik nog niet.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:04

Ik begin in februari met de minor creatief schrijven. Deze heb ik gevonden via het interne netwerk van Fontys. Op Kies op maat kon ik eigenlijk sowieso al niks vinden

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:08

Ik begin in februari met de minor consultant for the equine business. Heb er echt veel zin in, een welkome afwisseling! :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:23

Ik moet ook voor die periode een minor kiezen en vind het allemaal ook nog erg onduidelijk..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:37

Ik zat gisteren op de site van kiesopmaat te kijken, en bij veel minoren staat dat je als toelatingseis, een half jaar stage in het derde jaar met voldoende hebt afgesloten, maar de minor is in het eerste half jaar van het derde jaar. Hoe verwachten ze nou dat je dat doet dan :oo
En bij veel moet je werkervaring hebben binnen de sector van de minor, terwijl een minor toch juist is voor een verbreding van je kennis, dus dan mag je toch ook heel wat anders doen als je wilt?? Maar dan heb je geen werkervaring daarin natuurlijk. Beetje vaag allemaal.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:45

Simoon__ schreef:
Ik begin in februari met de minor consultant for the equine business. Heb er echt veel zin in, een welkome afwisseling! :)

Leuke minor! Heb hem even opgezocht. Zie alleen dat die 15 ec is, wij moeten 30 ec minoren doen.

1234 schreef:
Ik zat gisteren op de site van kiesopmaat te kijken, en bij veel minoren staat dat je als toelatingseis, een half jaar stage in het derde jaar met voldoende hebt afgesloten, maar de minor is in het eerste half jaar van het derde jaar. Hoe verwachten ze nou dat je dat doet dan :oo
En bij veel moet je werkervaring hebben binnen de sector van de minor, terwijl een minor toch juist is voor een verbreding van je kennis, dus dan mag je toch ook heel wat anders doen als je wilt?? Maar dan heb je geen werkervaring daarin natuurlijk. Beetje vaag allemaal.

Precies dat heb ik ook gezien .. Ik heb het elke keer maar als foutje aangenomen dat ze bedoelen dat je sowieso een keer succesvol stage hebt gelopen de afgelopen 3 jaar?

Mijn school is er ook heel erg onduidelijk over. De leraren weten en snappen er zelf niks van en we hebben er ook geen les voor gehad of ingepland staan :') pff.

Ik zit nu zelf aan de minor projectmanagement te denken :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:24

Wij krijgen half februari zo'n uitleg over de minoren en buitenland stages. Maar dat is in Eindhoven terwijl wij in Tilburg zitten, dus dan moeten we alleen daarvoor naar Eindhoven toe :')

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:18

In Leeuwarden hebben we de minor paard en hulpverlening. Dat is een 4e jaars minor en inderdaad is het noodzakelijk tenminste een half jaar derde jaars stage ervaring te hebben. En uiteraard veel paardenervaring plus paarden om mee te oefenen. Deze minor is toegankelijk voor hulpverleners dus SPH, Pedagogiek, TP, Creatieve therapie, MWD en zo. Hij start alleen in september.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:25

Ik heb dan ook minor, en ik wil hem doen in Berlijn :).
Hoe of wat hoor ik nog van school.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:27

josien_m_ schreef:
In Leeuwarden hebben we de minor paard en hulpverlening. Dat is een 4e jaars minor en inderdaad is het noodzakelijk tenminste een half jaar derde jaars stage ervaring te hebben. En uiteraard veel paardenervaring plus paarden om mee te oefenen. Deze minor is toegankelijk voor hulpverleners dus SPH, Pedagogiek, TP, Creatieve therapie, MWD en zo. Hij start alleen in september.

Oh is dat een 4ejaars minor?
He jammer, ik zat er aan te denken om die als minor te doen, maar wij hebben in het eerste half jaar van het 3e jaar de minor. (vanaf september)
Ik doe pedagogiek en heb paardenervaring :') Ach dan moet ik een andere zoeken xD

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:23

Ik mag binnenkort ook een minor gaan uitzoeken voor m'n vierde jaar. Met de toelatingseisen heb ik nog geen problemen ondervonden, stage loop ik het gehele derde jaar, maar wat vervelend dan dat jullie nog geen stage hebben gelopen dan..
Ik ga waarschijnlijk een van deze minoren volgen:
- Agoog in de GGZ
- Geweld in de leefomgeving.
- Werken in het gedwongen kader.
- Psychiatrie in de praktijk van alle dag.
- Huiselijk geweld (Deze wordt op een andere hogeschool gegeven dan mijn hogeschool).
Oh en ik studeer ook pedagogiek, misschien wel zo handig om dat erbij te zetten haha :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:11

leuk, spOttiee!
Ik heb verder nog geen idee wat voor minor ik wil doen.
Wilde eerst Hulpverlening en paarden gaan doen, omdat ik daar later wat mee wil gaan doen, maar dat gaat dan niet lukken als dat in 4e jaar moet :)) Pedagoog van de wereld is ook wel leuk denk ik qua minor, alhoewel ik me daar nog niet in verdiept heb. Dan moeten we wel verplicht ook naar het buitenland, maar das geen straf :))

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:18

Wat handig! Ik wil als het mee zit mijn minor in Engeland doen. Heel misschien Bulgarije maar voor nu hoop ik dat het school lukt om Engeland voor elkaar te krijgen. Het voordeel daarvan is dat ik zelf mijn vakken mag kiezen en toch 30 ECTS haal. Veel minoren in Nederland die ik heb gezien, vind ik niet zo leuk. Heb er wel 1, muziek management, die mij heel leuk lijkt. Dat is dus mijn back up minor voor als Engeland niet lukt.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:26

Vanuit het Van Hall Larenstein wordt ook een leuke module aangeboden:

Opsporing verzocht, dierenleed herkennen en ontdekken.

Deze word alleen in de 4e periode van een studiejaar aangeboden. Dat is wel jammer.. Ik ga hem volgen! Ben heel benieuwd.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:27

Oehh leuk topic ik kan vanaf volgend jaar februari de mino/stage gaan doen. Ik hoop mijn minor aan de uni van Wageningen te doen dan stel ik die zelf samen om gelijk mijn pre master mee te pakken. Richting gentica en genomica, moet nog even een afspraak maken nu ik met een van de onderzoekers heb gesproken. Ze hebben ook al super interresante thesis onderwerpen inoedergeval :))

Ik doe nu trouwens dier en veehouderij richting paard sport en vrijetijd op vhl ook in Wageningen, helaas dan n half jaar op en neer naar Velp.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 10:06

Karlli, genetica is ook een hele grote interesse van mij. Klinkt als een leuke minor :D

Ess_Ramona en RoosG, jullie gaan een minor in het buitenland doen, hoe hebben jullie die gevonden/geregeld? Mijn school is er heel erg onduidelijk over en zeggen dat ik het zelf moet zoeken :( heb er alleen een in Curaçao gevonden maar de minor heeft geen nut voor mij.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:51

Bij ons komt er 8 februari ongeveer een voorlichting....
Als we dan als snel moeten kiezen, hoop ik toch dat ik een goede keuze maak.

Ik heb op dit moment geen idee wat ik wil. Het is allemaal zo veel!
Ik doe pedagogiek, en wat ik ermee wil, weet ik nog totaal niet (wel denk ik richting het onderwijs)... Iemand een idee? :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:30

Roos, mijn minor in het buitenland is echt nog niet zeker. Mijn school moedigt het heel erg aan, maar heeft nog geen contacten/contracten met andere universiteiten omdat mijn opleiding nog relatief nieuw is. Daarnaast is dit het eerst jaar dat ze ook Engelse minoren aanbieden dus het staat nog heel erg in de kinderschoenen. Mijn school heeft een international office die mij heel goed helpt. En ik heb al heel veel zelf uitgezocht en besproken met de universiteiten waar ik misschien heen wil.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:37

Ik heb net de minor verslavingskunde afgerond en volg de opleiding hbo pedagogiek. Ik twijfelde tussen een aantal minoren en heb toen de ingangseisen en de vakken en toetsing Vergeleken. Veel gelezem over de minoren en toen besloten.
ik zat ook te twijfelen over de minor werken in een gedwongen kader, maar een eis was bv stage gelopen in een setting waarbij gedwongen opname van toepassing was, dit was mijn stahe niet dus die viel al af. Zo heb ik uiteindelijk mn keuze gemaakt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:44

Ik start nu met Identiteitsmarketing. Ik heb nog geen rooster op wat dan ook ontvangen maar ik gok dat ik 9 Feb begin ofzo. :+

Minoren kiezen en wat wel of niet geschikt is is ook heel erg onduidelijk.
Kiesopmaat is echt een bucht site.

Denk dat je het beste kan rond googlen of vragen naar wat andere vonden van minoren en wat je leuk lijkt terug koppelen aan je SLB'er om te kijken of het wel een geschikte is.

Tip: Heel veel minoren zitten super snel vol. Als je weet welke je wilt doen dan moet je je zo snel mogelijk inschrijven. Sommige populaire minoren zitten de eerste inschrijf dag al vol.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:14

Voorlichting vanuit school is bij ons echt waardeloos..
Ik moet vanaf september 2015 een minor doen maar heb geen idee wanneer er een voorlichting is of iets dergelijks..

Ik had wat toffe minoren gezien in Utrecht (studeer zelf in Arnhem), maar deze staan opeens niet meer op Kiesopmaat ;( Vanuit de HAN zijn er echt geen interessante minoren die aansluiten bij mijn opleiding..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:36

Haha er zijn er hier veel van de opleiding Pedagogiek, leuk :))
Over 2,5 week krijgen wij info, ben benieuwd.

Bij mij hetzelfde, Laurahh! Nja bij ons staat de informatie wel ingepland, maar wij weten ook nog helemaal niets verder, terwijl we in september de minor beginnen en in februari al ingeschreven moeten hebben.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 27-01-15 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:38

Ik heb IHS gedaan (International Health Studies) aan de Hogeschool Utrecht. Geweldige tijd gehad in Zuid-Afrika en Zweden.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:09

Dus komt er iig op neer, veel rondkijken...

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt haha