Cadeau housewarming

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beverburcht

Cadeau housewarming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:39

Goed, ik heb nu een leeftijd dat mijn vrienden en kennissen een eigen leven gaan starten en ik kan niet meer met mijn ouders aankomen om een handje te geven en daarna te gaan spelen. Een vriendin van mij heeft namelijk met haar vriend een huis gekocht.
Nu geven ze een housewarming en vieren ze daarbij ook hun verjaardagen. Het wordt alleen mijn eerste housewarming en ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
Ten eerste, is het gebruikelijk om je bij zoiets net te kleden?
Daarnaast had ik zelf in gedachte om tot zo'n 30 euro uit te geven aan het cadeau, is dat redelijk?
En dan ten slotte, wat is leuk om te geven? Ik geef liever een cadeau dan een cadeaubon of een envelop. Het zijn mensen die wel houden van kleur. Ik ken de vriendin doordat we samen paard reden en ik ben de kattenoppas wanneer zij en haar vriend op vakantie zijn.

Alvast bedankt!
Romy
Laatst bijgewerkt door Beverburcht op 20-01-15 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Re: Cadeau housewarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:45

Qua kleding kan je 'gewoon' aandoen wat je ook naar bv een verjaardag aan doet.

Qua kado is het heel persoonlijk. Wij hadden vrienden die het huis al op en top gestyled hadden. Tja daar koop je niet iets voor maar die doe je dus wel een bon/enveloppe.

Vind 30 euro een mooi bedrag hoor. Je kan hen altijd nog zelf vragen wat ze graag willen hebben natuurlijk.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:47

Ik zou geld geven, juist omdat ze dat vaak nodig hebben en ze er dan zelf wat voor kunnen kopen. :j

Wat betreft kleding, hier zou ik niet moeilijk over doen. Gewoon aandoen wat je anders ook aandoet naar een verjaardag.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:02

Qua kleding zou ik gewoon aandoen wat je ook aandoet op een verjaardag.

Qua cadeau, geld of een VVV bon of iets dergelijks.
Kunnen ze zelf wat van kopen :).

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:05

Gewoon normale kleding, zoals al hierboven gezegd.

Wat betreft een cadeautje, ik heb een maand terug met onze housewarming een geld(kerst)boom gekregen! Vond ik een erg leuk idee! hadden ze allemaal zakjes met geldmunten in verstopt/geplakt!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:08

Ik kreeg van iemand een flexibele wasmand met daarin verschillende dingen.
Handdoeken & theedoeken, wat lekkers en 2 wijnglazen met een fles wijn erin.
En nog wat dingetjes, weet niet meer zo heel precies.
Vond dat zelf heel leuk.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:16

Gewone kleding zoals naar een verjaardag inderdaad.

En qua cadeau: voor 25 a 30 euro bijvoorbeeld. En dan iets waarvan je denkt dat je hun blij maakt.
Enkele dingen die wij kregen op onze eigen housewarming: mooie hortensia in pot, dikke dame beeldje voor op de kast, plateau met kaarsjes/waxinelichtjes en decoratie van zo'n woonwinkel, kaart met geld, cadeaubonnen van Intratuin en Douglas, en een grote, ingelijste foto van mijn vriend en ik.
En met alles was ik even blij. :)

Ik denk dat je gewoon moet kijken waar je je vriendin blij mee kan maken. Je kent haar toch goed.