Laptop voor school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Laptop voor school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 14:11

Hallo beste bokkers,
Ik zit hier een beetje met een probleem. Ik ben namelijk een nieuwe laptop nodig en wil natuurlijk wel een goede. Mijn moeder blijft maar vast zitten bij een Acer en daar heb ik geen probleem mee zolang ik er op kan vertrouwen dat hij z'n werk doet en dat heeft Acer mij tot nu toe niet bewezen.
Hier bij hoop ik dus dat jullie mij kunnen helpen. Dit zijn mijn eisen:
-snel
-langdurige batterij (sowieso langer dan 4 uur)
-Windows
-goed te gebruiken voor school (verslagen presentatie's
-gewoon films op kunnen kijken (via laptop anders online
-max. 700,-

Bijvoorbaad dankjulliewel

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:14

Al op http://www.laptopshop.nl/ gekeken? :) Ik heb zelf trouwens twee Acers en het zijn prima laptops hoor. Batterij gaat in ieder geval een een goeie 6 uur mee terwijl ik aan het programmeren ben met hoge scherm helderheid.

Gydja

Re: Laptop voor school

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:16

Misschien is een Acer Aspire V3 - 772G wat voor je?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 14:19

Gydja schreef:
Misschien is een Acer Aspire V3 - 772G wat voor je?

Zou ik mogen weten waarom? Voldoet het aan mijn eisen en is hij prettig gebruik?

@ghostattack
Heb zelf ook niet wonderbaarlijk veel verstand van laptops. Ik kan er wel naar kijken maar weet nooit zeker of het de juiste is voor mij.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:21

Als je hem voor school gebruikt, zou ik zeggen: neem maximaal 15.6 inch anders ga je je een breuk sjouwen. Verder zijn in principe alle laptops wel prima voor jouw eisen. Tenzij je graag gamet, dan moet je rekening houden met de processor en de grafische kaart. Persoonlijk zou ik merken als Toshiba achterwege laten en eerder naar HP, Acer, Asus etc. kijken :)

Edit: Zoiets? http://www.laptopshop.nl/product/504797 ... m400h.html

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:25

Mijn vriend heeft die laptop gekocht voor school na dat hij voor de 2e keer drinken over zijn macbook heeft gegooid. Hij heeft de laptop gekocht om animatie's, films te maken en te gamen. Hij moest voor hem perse snel zijn omdat het renderen van film's lang duurt. Om te gamen en voor de adobe programma's heeft hij veel geheugen nodig. Verder is een batterij die het lang uit houd op school ook wel handig. Wat ik zo lees is dat jij veel minder van je computer vraagt dus de laptop zou alleen maar in je voordeel moeten werken. Maar je kan natuurlijk ook kiezen voor een goedkopere en iets minder goede laptop.

Om het echt duidelijk te krijgen wat hij kan en niet kan zal je eigelijk even google moeten gebruiken. Dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd. Ik weet alleen wel dat het een erg fijne en snelle computer is.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:26

Kijk is op de website van lenovo dat zijn hele goede laptops. Ik heb zelf een acer naar 4 jaar is de mijne wel op...

http://www.lenovo.nl

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 14:27

Ghostattack schreef:
Als je hem voor school gebruikt, zou ik zeggen: neem maximaal 15.6 inch anders ga je je een breuk sjouwen. Verder zijn in principe alle laptops wel prima voor jouw eisen. Tenzij je graag gamet, dan moet je rekening houden met de processor en de grafische kaart. Persoonlijk zou ik merken als Toshiba achterwege laten en eerder naar HP, Acer, Asus etc. kijken :)

Dankjewel hier kan ik wat mee :) . Dan zal ik letten op HP Asus en Acer. Een gamer ben ik niet dus dat scheelt. Eens in de zoveel tijd werk ik met photofiltre maar daarvoor ben je volgens mij ook niet veel voor niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:28

Lenovo is inderdaad ook een goed merk! Let ook even op het gewicht van de laptop, sommige 15.6 inch laptops wegen ruim 3kg.. Daar word je echt niet vrolijk van. Mijn laptop is 2.5kg en dat vind ik wel zwaar genoeg :')

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:35

Let er ook goed op dat je laptop mee kan gaan met windows 10...
Wij hebben weleens een laptop gekocht (van HP dacht ik, maar pin me er niet op vast!) een paar maanden voor het uitkomen van windows 8. Windows 8 kan er niet op... En nee, het was geen goedkope laptop!

Lenovo is inderdaad zeker een goed merk, fujitsu doet het bij ons ook nog heel goed.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:40

Ik heb momenteel een Acer V5-573G, dit type heeft een FullHD IPS scherrm, toetsenbord met backlit, relatief licht in gewicht met 2.1KG en de accuduur is het beste in zijn prijsklasse momenteel, ik haal zeker 6 uur en kan in principe op school de hele dag mee werken, dus tot 8 uur.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:48

Ik heb, ook voor school, een Microsft Survace 2, ik heb 0 verstand van computers, dus ik weet niet of dit een windows is :') maar hij werkt in ieder geval prima!! Hij voldoet ook aan al jou eisen :)