Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pak een kussen (of een boksbal, die wil ik graag maar zijn prijzig), leg hem tegen de muur en gooi al je frustratie en woede eruit d.m.v. gewoon keihard te meppen, schoppen, slaan, en alles wat in je opkomt te schreeuwen, vloeken, nog meer schreeuwen, etc. Niet handig als je lastige buren hebt (dan is het misschien handig als je het kussen in je gezicht drukt als je aan het schreeuwen bent
). Maar bij mij helpt dit echt. Op de een of andere manier voelt het als een soort ontlading. Zelf dingen op papier schrijven heb ik ook geprobeerd maar dan liep ik tegen hetzelfde probleem aan als jij. Nu kan ik al mijn opgekropte woede kwijt via mijn 'stoot' kussen
En echt, het helpt.
Emita schreef:Herkenbaar.. Ik weet niet of het handig is om deze tip aan je te geven, maar ik doe het toch, misschien heb je er iets aanPak een kussen (of een boksbal, die wil ik graag maar zijn prijzig), leg hem tegen de muur en gooi al je frustratie en woede eruit d.m.v. gewoon keihard te meppen, schoppen, slaan, en alles wat in je opkomt te schreeuwen, vloeken, nog meer schreeuwen, etc. Niet handig als je lastige buren hebt (dan is het misschien handig als je het kussen in je gezicht drukt als je aan het schreeuwen bent
). Maar bij mij helpt dit echt. Op de een of andere manier voelt het als een soort ontlading. Zelf dingen op papier schrijven heb ik ook geprobeerd maar dan liep ik tegen hetzelfde probleem aan als jij. Nu kan ik al mijn opgekropte woede kwijt via mijn 'stoot' kussen
En echt, het helpt.
Joolien schreef:Emita schreef:Herkenbaar.. Ik weet niet of het handig is om deze tip aan je te geven, maar ik doe het toch, misschien heb je er iets aanPak een kussen (of een boksbal, die wil ik graag maar zijn prijzig), leg hem tegen de muur en gooi al je frustratie en woede eruit d.m.v. gewoon keihard te meppen, schoppen, slaan, en alles wat in je opkomt te schreeuwen, vloeken, nog meer schreeuwen, etc. Niet handig als je lastige buren hebt (dan is het misschien handig als je het kussen in je gezicht drukt als je aan het schreeuwen bent
En echt, het helpt.
Dit kun je troiuwens ook doen met een doek of sjaal. Paar knopen erin maken en mee op de grond slaan.
amoj schreef:Psycholoog heeft me een jaar geleden aan geraden frustraties op te schrijven.
Alleen hoe?
Soms dan ga ik zitten met een stuk papier, en dan denk ik, en nu?
Dan weet ik niet wat ik moet schrijven, en denk ik laat maar zitten.
En dan loop ik er nog mee rond...
Hebben jullie misschien tips?