Frustraties uiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Frustraties uiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:23

Hallo bokkers,

Een nare eigenschap van mijzelf is dat ik frustraties opkrop, en vaak veel te lang.
Als het er uiteindelijk toch uitkomt, wat al weinig gebeurd, dan ben ik vaak gelijk heel boos of verdrietig en begin te huilen.
Irritant.

Psycholoog heeft me een jaar geleden aan geraden frustraties op te schrijven.
Alleen hoe?
Soms dan ga ik zitten met een stuk papier, en dan denk ik, en nu?
Dan weet ik niet wat ik moet schrijven, en denk ik laat maar zitten.
En dan loop ik er nog mee rond...

Hebben jullie misschien tips? Hoe uiten jullie je frustraties?

Annamarieex

Re: Frustraties uiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:26

Ik herken je verhaal/eigenschap
Ik denk dat iedereen het op een andere manier uit,
Maar bij mij helpt het ontzettend om gewoon lekker veel te sporten en bewegen.
Succes!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:27

Héél hard meeschreeuwen met een liedje dat precies bij je gevoelens past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:27

ik ergerde me kapot aan die kassamedewerkster vandaag, wat een slome duikelaar zeg! En dan ook zitten kletsen met haar collega, kom op zeg. Pfffff!

Die automobilist, wat een mongool!! Echt die wil dood zeker? Zo hard rijden, wat kneus.

Heeft mijn moeder weer die broek niet gewassen, echt is ze nou echt zo dom? Als ik het vraag, moet het toch niet zo moeilijk zijn of wat?

Met andere woorden, gewoon opschrijven zoals jij het denkt op dat moment. Ook al is dat pijnlijk, hard of stom, het zijn jouw gedachten. Daarna het blaadje verkreukelen, er op gaan springen, scheuren, keihard tegen de muur gooien met een oerkreet.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:15

Herkenbaar.. Ik weet niet of het handig is om deze tip aan je te geven, maar ik doe het toch, misschien heb je er iets aan :+ Pak een kussen (of een boksbal, die wil ik graag maar zijn prijzig), leg hem tegen de muur en gooi al je frustratie en woede eruit d.m.v. gewoon keihard te meppen, schoppen, slaan, en alles wat in je opkomt te schreeuwen, vloeken, nog meer schreeuwen, etc. Niet handig als je lastige buren hebt (dan is het misschien handig als je het kussen in je gezicht drukt als je aan het schreeuwen bent :P ). Maar bij mij helpt dit echt. Op de een of andere manier voelt het als een soort ontlading. Zelf dingen op papier schrijven heb ik ook geprobeerd maar dan liep ik tegen hetzelfde probleem aan als jij. Nu kan ik al mijn opgekropte woede kwijt via mijn 'stoot' kussen :+ En echt, het helpt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:55

Emita schreef:
Herkenbaar.. Ik weet niet of het handig is om deze tip aan je te geven, maar ik doe het toch, misschien heb je er iets aan :+ Pak een kussen (of een boksbal, die wil ik graag maar zijn prijzig), leg hem tegen de muur en gooi al je frustratie en woede eruit d.m.v. gewoon keihard te meppen, schoppen, slaan, en alles wat in je opkomt te schreeuwen, vloeken, nog meer schreeuwen, etc. Niet handig als je lastige buren hebt (dan is het misschien handig als je het kussen in je gezicht drukt als je aan het schreeuwen bent :P ). Maar bij mij helpt dit echt. Op de een of andere manier voelt het als een soort ontlading. Zelf dingen op papier schrijven heb ik ook geprobeerd maar dan liep ik tegen hetzelfde probleem aan als jij. Nu kan ik al mijn opgekropte woede kwijt via mijn 'stoot' kussen :+ En echt, het helpt. :j

Dit kun je troiuwens ook doen met een doek of sjaal. Paar knopen erin maken en mee op de grond slaan.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:48

Joolien schreef:
Emita schreef:

Dit kun je troiuwens ook doen met een doek of sjaal. Paar knopen erin maken en mee op de grond slaan.

Thanks, die ga ik onthouden :D :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:21

amoj schreef:
Psycholoog heeft me een jaar geleden aan geraden frustraties op te schrijven.
Alleen hoe?
Soms dan ga ik zitten met een stuk papier, en dan denk ik, en nu?
Dan weet ik niet wat ik moet schrijven, en denk ik laat maar zitten.
En dan loop ik er nog mee rond...

Hebben jullie misschien tips?

Gewoon beginnen met schrijven. Al begin je met: gvd, ik weet niet eens wat ik op moet schrijven. Wát een stom idee van de psych zeg. Werkt voor geen meter. Moet je opschrijven wat je frustreert, frustreert het opschrijven.
Het gaat er namelijk om dat je ongefilterd begint met schrijven wat je denkt/voelt, niet dat het een gestructureerd mooi verhaal wordt.

Of je kunt met standaard zinnen beginnen:
Ik ben boos omdat....
Wat mij mateloos frustreert...
Wat ik vandaag toch weer mee heb gemaakt...
Je gelooft nooit wat voor achterlijke ik nu toch tegenkwam...
Etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:12

Bedankt voor de tips. Komen goede dingen voorbij. Ga het de komende tijd proberen!
We hebben wel een boksbal hangen maar ga liever niet waar iedereen bij is staan schelden/schreeuwen. Maar tis wel lekker om er goed op los te meppen soms.