toch switchen van opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

toch switchen van opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 21:34

Hoi,

Ik zit momenteel 1e jaar ergotherapie (hiervoor Havo -c&m/e&m) , en ik weet niet of het me wel bevalt...En aangezien Bokt altijd wel verder kan helpen/ een frisse kijk heeft, dacht ik laat het eens proberen !!

Bij ergotherapie heb je projecten, trainingen en cursussen. De projecten ( je krijgt een clientcasus en werkt deze uit+een behandelsessie oid) en de cursussen vind ik uiterst interessant. Vind het spannend om eraan te werken. Trainingen en 'behandelsessies' vind ik vreselijk. Vraag voor mij is; ligt het aan het feit dat het nog allemaal nieuw is? Of vind ik er echt niks aan?

Ik heb de keuze voor de opleiding vrij laat gemaakt. Ik wist absoluut niet wat ik moest kiezen.Veel gepiekerd. Ik wist ook niet waar ik goed in ben. Toch met een goed gevoel begonnen aan Ergotherapie.

Volgens mijn vriend (bedrijfsmanager) heb ik een paar sterke kanten;
-plannen/zaken , sterke organisatorische eigenschappen, punctueel, leiderschap, overtuigen ...

Ik begin te twijfelen of ik de juiste studiekeuze heb gemaakt.
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. Switchen van opleiding is enorm duur.

Hebben jullie tips? Welke opleidingen zouden hierbij evt kunnen passen?

Hopelijk is het duidelijk, zo niet vraag maar raak!

Sem_

Re: toch switchen van opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:21

Laat je vooral niet tegenhouden door kosten, ik ken bijna niemand die gelijk zijn/haar eerste studie heeft
afgemaakt. Bovendien zijn de regels mbt terugbetalen soepel. Je leeft maar één keer, dus ik zou geld in
dit geval geen rol laten spelen. Omdat je al bent gestart met een studie blijf je ook gewoon onder de
oude stufi regeling vallen.

Dan wat betreft de studie.. Het is nu nog vroeg in het jaar, dus nu is de kans om opendagen te bezoeken
en vooral meeloopdagen/proefstudeerdagen te doen. Je hoeft niet gelijk te stoppen, maar oriënteren
kan geen kwaad. Liever nu oriënteren en erachter komen dat je toch met deze studie verder wilt, dan
aan het einde van het jaar tot de conclusie komen dat dit niks is en geen enkele opendag/meeloopdag
te hebben gedaan. Dan kan het namelijk niet meer en moet je weer kiezen zonder dat je je er goed in
hebt kunnen verdiepen.

Kijk ook eens of je een afspraak kan maken met de decaan op school, zij zijn ervoor om studenten
zoals jij te helpen en kunnen je ook een aantal goede studie/beroepentesten aanbieden.

Succes!

DKayleigh

Re: toch switchen van opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 10:22

Zo, hartstikke bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad eens naar open dagen, en informatie opdoen!

Hopelijk krijg ik snel zekerheid!