Jongenstopic: Eenzaam, maar tegelijkertijd bindingsangst.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Jongenstopic: Eenzaam, maar tegelijkertijd bindingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:44

Oké... Nou.. Komt tie hoor. Ik ben 24 en heb nog nooit in een relatie gezeten. Ik ben bi, heb wel eens wat gescharreld en ben ook 2x in mijn leven goed verliefd geweest. 1x toen ik 19/20 was op een zomerliefde en daar ook een hele leuke tijd mee gehad, tot hij het afbrak. Echt een relatie was het nooit geweest. Hij was wel de enige met wie ik het bed heb gedeeld, met liefde. Dat was voor mij wel een eye opener, dat seks met iemand waar je om geeft, zoooveel leuker is, dan gewoon rampetampen om het rampetampen. Maar... de 'breuk' heeft me wel ontzettend kapot gemaakt. Ik was zeer verliefd en toen het dan ook over was, voelde het alsof ik doodging. Maandenlang heb ik om hem gehuild. Wat was mijn hart gebroken.

Daarna verliefd geweest op mijn beste vriend, wat sommigen zich nog wel kunnen herinneren van een eerder topic misschien. Maar dat is gelukkig goed afgelopen, gevoelens weg en we zijn nog vrienden.

Maar goed, dit zijn mijn enige verliefdheid ervaringen, nooit een relatie dus.. Ook niet echt heel veel behoefte gehad daaraan, tot anderhalf jaar terug. Ik merk dat ik me af en toe best eenzaam begin te voelen.. En dat ik dat ook gewoon ben.

Vooral als ik dan mijn vriend met zijn relatie zie, die hebben echt een super relatie en ze zijn zo geweldig en mooi verliefd. Het straalt er vanaf. Het is echt prachtig om te zien. Hetzelfde met een vriendin van mij en haar vriend. Ik weet zeker, die gaan met elkaar trouwen en kindjes krijgen. Die zijn voor elkaar gemaakt. Dan denk ik, had ik ook maar zoiets.

Ik heb niet veel te klagen, dat niet, ik heb een superleuk leventje.. Maar ik mis het hebben van die speciale iemand.

Helaas kun je ze niet kopen bij de supermarkt en zijn ze nog best moeilijk om aan te komen.. Daarnaast ben ik niet de makkelijkste. Ik duw iedereen die op die manier te dichtbij komt weg.

Ik weet gewoon soms niet wat ik met mezelf aanmoet en wat ik nou wil. Ik ben 'bang' voor het onbekende, voor het niet meer hebben van controle in een situatie.. En de wereld van daten is voor mij dan ook iets engs en vervelends. Ik houd er niet van om iets niet te weten.. Om niet te weten waar iets naartoe gaat.. En dus kap ik het van te voren alweer af.

Ik hang er ook teveel dingen aan. Teveel verwachtingen bij één date of één zoen.

Zoals gisteren, we waren uit vanwege een verjaardag. We waren met een leuk groepje, waaronder ook wat mensen die ik niet kende. Ik kon het heel goed vinden met een jongen en op den duur zaten mijn vrienden zo van, hij is single, hij is leuk, go for it. Ik, die me eerst van geen kwaad bewust was en geen bedoelingen had, sloeg toen meteen dicht. Ik dacht meteen, ow nee, daar kan ik niet mee flirten, want ik zal hem vaker gaan zien, omdat hij een goede vriend is van een vriend van mij. Als ik daarmee flirt, het gezellig heb of zelfs zoen, misschien komt daar wat meer uit.. En dat wil ik niet, ik ken hem niet. Of er komt niets uit en dan is het allemaal raar.. En blabla. Meteen 20 gedachten.. Dus ging ik hem maar ontwijken.. Want dat was het makkelijke antwoord op mijn eigen gedachten dilemma.

Vervolgens die avond een hele leuke meid ontmoet en daar leuk mee gepraat en ook mee gezoend. Maar goed, haar ken ik niet, ga ik verder ook niet leren kennen, want ze was hetero en was alleen uit op een experiment. Perfect voor mij, want daar zitten geen gevolgen of strings attached aan. Ik weet wat zij wil, ik weet wat ik wil. Geen complicaties, gevoelens of drama. En dat is wat ik prettig vind. Er zit niets aan vast.

Maar dan? Wat als dan wel iemand die je al een tijdje kent, interesse uit. Wat moet je daar dan mee?

De laatste paar maanden heb ik iemand leren kennen. Ik mocht hem in het begin niet, maar ondertussen zijn we vrienden geworden. We hebben tot nu toe niet echt één op één afgesproken, maar hij probeert het wel. We praten ook veel op facebook. In het begin startte hij altijd de gesprekken, nu doe ik het zelf ook wat vaker.

Er word mij wel eens gevraagd door vrienden of ik interesse heb en dan kan ik geen antwoord geven. De ene keer is het ja, de andere keer nee. Ik heb wel interesse, denk ik, maar niet echt super veel interesse, want heb geen gevoelens voor hem. Dus ik laat het altijd een beetje in het midden.

We kennen elkaar nu sinds september en in december begon hij op facebook 'laiverd' te zeggen. In januari zei hij dat hij blij was dat hij mijn theatergroep had leren kennen (daar hebben we elkaar ontmoet) maar in het bijzonder, dat hij mij had leren kennen. En vorige week vroeg hij of ik mee wilde naar de start van Eurosonic, omdat hij mij graag er bij wilde hebben

Citaat:
Hij
Een vriend en ik gaan morgen naar de opening van eurosonic
Zin om mee te gaan?

Ik
Ja, leuk
Hoe laat?

Hij
Ik ga met hem eten om half zeven, maar we kunnen in plaats daarvan ook samen wat eten en dan met hem afspreken in de stad

Ik
Ik kan pas na 10 uur

Hij
Oké, dan doen we erna. Ook goed.
Ik wil je er gewoon bij hebben

Ik
Ja, dat lijkt me wel leuk, dan kom ik na 10 jullie kant op
Aawh

Hij
Is goed!

Ik
Its a plan

Hij
Dan ben je mijn date, cool

Ik
Haha oke
Dan zie ik je morgen

Ik ga er nooit echt heel ernstig op in, omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet. Hij is leuk.. Maar ik ben ook bang. Ik ben toen uiteindelijk niet gegaan, heb afgezegd.. Want het woord date schrok mij heel erg af..

Hij komt nu vanavond om 9 uur een film kijken bij mij thuis. We zouden eigenlijk naar de bios, maar ik heb een kater van gisteren dus blijf liever thuis.

Ik heb hierop ja gezegd, omdat hij al sinds december probeert een afspraak voor elkaar te krijgen en ik heb al meerdere keren iets afgezegd. Die arme jongen ondertussen :') .. En ik heb er stiekem ook wel zin in.

Dus hij komt langs, maar ik ben nu al aan het freaken.

Niet om hem per se, maar omdat mijn hoofd nu al 20 kanten uitgaat. Wat moet ik hiermee? Wat wil ik hiermee? Heb ik wel interesse op die manier? Ja? Nee? Wil ik wel met hem daten? Wil ik een relatie met hem? Wil ik wel met hem samenwonen, trouwen, kinderen? :')

Ik denk er teveel bij na en dan raak ik in paniek en het liefst zegt ik nu alweer af.

Ik heb het niet onder controle. Ik weet niet wat dit is, wat de toekomst brengt.

Ik ben daarom tot nu altijd nog single geweest. Ik houd mannen en vrouwen waar misschien iets uit zou kunnen komen zeer ver op afstand, omdat ik er niet aan durf te beginnen.

Die ene jongen heeft mij zo pijn gedaan toen ik 19 was. Ik was stapelverliefd en heb zeker meer dan een half jaar liefdesverdriet gehad. Ik durf mezelf niet weer te openen voor iets en die emotionele rollercoaster in. Ik vind het zo eng.

Maar aan de andere kant ben ik soms zo ontzettend alleen en eenzaam, dat ik toch wel behoefte heb aan iemand, aan iets.. Maar om dat van begin af aan op te bouwen, aah :P

Het liefst heb ik gewoon, poef, als magie, daar is de perfecte partner/relatie en klaar. Ik wil niet door dat hele begin heen van onzeker daten, zal het of zal het niet.

Daarnaast, vraag ik mij af.. Ik ben niet verliefd op hem. Ik vind hem leuk, maar er zijn geen tintelende gevoelens. Maar ik ken hem dan ook niet super goed. Is dat iets wat er meteen moet zijn, zulke gevoelens, of is dat iets wat later komt of opbouwt? Hoe is dat bij jullie gegaan?

Want ik zit nu al te denken, als ik dat niet heb, kan ik er beter niet aan beginnen, dat daten. Toch? Maarja, liefde op het eerste gezicht is eigenlijk best wel zeldzaam. Hoewel ik het wel had met mijn eerste liefde, dat was meteen pats boem.. Maar met mijn beste vriend kwam de verliefdheid pas na een jaar opzetten en dacht ik ineens, ow sh*t ik ben verliefd.

Ik ben gewoon zo onzeker over liefde en relaties, omdat ik er totaal geen ervaring in heb. Ja, één ervaring en die was heeeel naar. Ik ben dus als de dood ervoor..

Vriend van mij zegt, joh, het is maar een filmpje. Gewoon doen en kijken hoe dat gaat. Maar ik hang er dus alweer heel veel dingen aan, wat mij afschrikt en dus wil ik het afzeggen.

Wat is dat dan? Een soort bindingsangst? Ik dacht dat dat altijd een beetje een fabeltje was, bindingsangst. Maar blijkbaar heb ik er last van.

Ik gooi de muren omhoog zo snel er iemand dichtbij komt.. Mijn goede vriend kwam dichtbij, omdat ik hem als vriend zag en nooit meer er achter zocht en dus heb ik die muren niet zo omhoog gegooid en hem dus heel goed leren kennen en hij mij. Toen raakte ik verliefd.. Maar bij deze weet ik van tevoren dat hij er wat achter zoekt, dat ik er misschien wat achter zoekt en dus, hup, die muur omhoog.

Om mezelf tegen pijn te beschermen.. Maar dat is ook onzin, want ik creëer ook mijn eigen pijn met die muren.. De pijn van dat ik best eenzaam ben, ondanks al mijn vrienden en familie.

Ik maak het mezelf onnodig ingewikkeld..

Eigenlijk is het heel simpel, heb ik interesse of heb ik het niet? Als iemand naar hem vraagt, dan moet ik wel verlegen glimlachen, als een jong schoolmeisje, omdat ik er verlegen van word.. En de andere keer zeg ik resoluut, nee, heb geen interesse, zonder enige emotie. De ene keer wel, de andere keer niet.. Dus helaas kan ik die vraag niet simpel antwoorden..

Dus zal ik wel moeten 'daten' dan.. Maar ooooh, wat vind ik dat verschrikkelijk :P Pats boem, ik wil mijn magische vriend of vriendin nu naast me hebben staan en klaar. Mijn prins op het witte paard zomaar in de achtertuin, zonder ook maar enkel gedoe vooraf. Wat zou dat heerlijk zijn.

Maar helaas..

Ik twijfel nu of ik wil afzeggen of niet...

kimberly1995

Re: Jongenstopic: Eenzaam, maar tegelijkertijd bindingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:56

Waarom 'moet' er per se iets? Waarom kan je niet gewoon genieten van het samen naar de film kijken en dan kijken wat het met je doet?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:02

Dat is precies het probleem. Ik wil gewoon genieten en dan wel zien, helaas werkt mijn brein niet zo mee daarin.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:03

ElineS schreef:
Dat is precies het probleem. Ik wil gewoon genieten en dan wel zien, helaas werkt mijn brein niet zo mee daarin.

Heb je enig idee waar dit zo vandaan komt?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:05

:(:) Wat lastig ts. Je wil zo graag en tegelijkertijd ben je er zelf schuldig aan dat het niet wil/lukt.

Daten en verliefd worden is nou eenmaal spannend, eng en leuk tegelijkertijd. Die jongen zal vast ook wel wat zenuwen hebben hoor :j :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:09

Nu heb ik je hele verhaal gelezen, en dat vond ik best knap van mezelf, maar ik weet niet of ik nu tips heb :+.

Ik zou zeggen, vergeet alles en doe wat jij leuk vindt. Wat in eerste instantie goed voelt. Je ziet vanzelf wat er gebeurt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:13

kimberly1995 schreef:
ElineS schreef:

Ik ben iemand die veel controle heeft en houd. Dit komt omdat ik (lichte) kenmerken van borderline heb en dus in het verleden veel moeite heb gehad met het controleren van mijn gevoelens. Nu houd ik die heel goed in check en laat ik ze niet vrijuit, of in ieder geval weinig. Omdat mijn gevoelens vaak heftiger zijn dan de doorsnee mens. Ik heb geleerd ze in controle te houden en heb dus altijd controle over mezelf.

Een situatie zoals dit is allesbehalve controle.. En dus durf ik daar niet in te stappen.

Daarnaast, de keer dat ik dat wel heb gedaan, en mijn gevoelens de vrij loop heb laten gaan voor een jongen toen, heb ik de deksel op mijn neus gekregen.. Dus vind ik het nu al helemaal lastig mezelf te openen voor iemand.

Het makkelijkste is dus muur omhoog en weglopen. Dat heb ik tot nu toe ook altijd gedaan.

Maarja, dan blijf je wel alleen natuurlijk :P

Dus inderdaad, Anoli, ben ik er zelf schuldig aan dat het niet gaat gebeuren.

Haha ja ZoZenn, het is nogal een verhaal, bedankt voor het lezen. Ik wilde niet zoveel schrijven, maar de woorden vlogen eruit :P.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:14

ElineS schreef:
kimberly1995 schreef:

Ik ben iemand die veel controle heeft en houd. Dit komt omdat ik (lichte) kenmerken van borderline heb en dus in het verleden veel moeite heb gehad met het controleren van mijn gevoelens. Nu houd ik die heel goed in check en laat ik ze niet vrijuit, of in ieder geval weinig. Omdat mijn gevoelens vaak heftiger zijn dan de doorsnee mens. Ik heb geleerd ze in controle te houden en heb dus altijd controle over mezelf.

Een situatie zoals dit is allesbehalve controle.. En dus durf ik daar niet in te stappen.

Daarnaast, de keer dat ik dat wel heb gedaan, en mijn gevoelens de vrij loop heb laten gaan voor een jongen toen, heb ik de deksel op mijn neus gekregen.. Dus vind ik het nu al helemaal lastig mezelf te openen voor iemand.

Het makkelijkste is dus muur omhoog en weglopen. Dat heb ik tot nu toe ook altijd gedaan.

Maarja, dan blijf je wel alleen natuurlijk :P

Dus inderdaad, Anoli, ben ik er zelf schuldig aan dat het niet gaat gebeuren.

Haha ja ZoZenn, het is nogal een verhaal, bedankt voor het lezen. Ik wilde niet zoveel schrijven, maar de woorden vlogen eruit :P.

En sinds welk moment in je leven heb je dit zo erg?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:16

dit heb ik nou echt precies hetzelfde ts! vreselijk vind ik het!
ik zou zo graag gewoon iemand willen ontmoeten, maar inderdaad, wanneer ik weet dat er iets meer achter zit dan alleen vrienden. dan gaan die muren omhoog ja.. zo stom vind ik dat :(

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:20

Ik heb je hele verhaal gelezen en ik begrijp je heel goed. Ik heb het zelf, puur onzekerheid. Probeer jezelf te overtuigen dat niks moet, alles mag. Geniet van deze avond zonder de gedachte of er een volgende komt. Dat is voor later en voel je vanzelf. Je denkt teveel na -:)

Natuurlijk je afspraak niet meer af zeggen maar gewoon gezellig doen en genieten, veel plezier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:22

Het zou je erg helpen als je in het hier en nu blijft. Vanavond een gezellige avond, en dan zien we wel weer verder. Een date, gezellig, dan zien we wel weer verder.

Voor vanavond, mocht het nou flirterig worden, maak het besrpeekbaar, zeg het tegen hem. Het bespreekbaar maken is vaak ook al een hele opluchting.

Voor het in het hier en nu blijven kun je eens kijken voor mindfulness. Heeft mij ook onwijs geholpen, dus dat raad ik echt aan! Want liefde is niet alleen maar eng, liefde is ook leuk en ongecompliceerd(ok niet altijd :P ) En ik gun het je Eline :)

kevertje04

Ik denk dat het goed is als je even uit je comfortzone gaat en het niet afzegt. Anders blijf je afzeggen en hoe langer je het voor je uitschuift, hoe moeilijker het wordt :)

Hanna_94

Ik herken mezelf hier zo in!
Als ik weet dat de jongens zelf ook helemaal niet geïnteresseerd zijn (want hebben al een lief, of homo, of...) dan kan ik daar heel normaal tegen doen etc.
Maar van zodra ik weet dat er meer kan achter zitten, klap ik ook dicht...
Ik wou dat ik je tips kon geven, maar helaas...

rebecc1994

O, wat herken ik mijzelf in jouw verhaal (wel in mindere mate, maar goed)
Die o zo makkelijke muur, die ik ook zo graag om me heen bouw :+

Ik kan daarom niet echt tips geven, ik weet precies hoe je je voelt.
Misschien moet je het gewoon doen...

Succes en als je het door laat gaan gewoon lekker genieten!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:23

Meid wat lastig maak je het jezelf.

Liefdesverdriet is heel pijnlijk.
Ik denk dat veel bokkers weleens liefdesverdriet hebben gehad.
Om dan nooit meer aan relatie aan te gaan, is heel eenzaam.
En ja ook die relatie kan uitgaan. Geniet van de tijd die het duurt en dat je het leuk hebt.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:27

is alleen maar goed om controle te houden over jezelf en n beetje bindingsangst te hebben als borderliner. T is wel vervelend maar t is nog veel vervelender om in n relatie te zitten waarin je steeds die ander kwetst en zo jezelf nog meer gaat haten. Neem dat maar van mij aan.. Single zijn als borderliner is echt poedersuiker maar n relatie hebben is extreem moeilijk.
Begin vooral geen relatie als het niet heel natuurlijk en vanzelf gaat.. Er zijn n paar punten waar je op moet letten:
1. dat je smoorverliefd bent (dat heeft geen haast, dus heb vooral geduld want je gaat óf de rest van je leven met iemand spenderen, óf het gaat op een gegeven moment uit en die twee dingen zijn allebei eng. Beter mee wachten en niet forceren dus.
2. dat je diegene vertrouwt (zodat je geen verlatingsangst krijgt enzo)
3. dat je goed alleen kan zijn en jezelf vertrouwt (zodat je geen domme dingen gaat doen in een relatie en ook weer zodat je geen verlatingsangst krijgt zodra je iets met die persoon hebt)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:27

Alsof ik het zelf geschreven kon hebben :D
TS, je bent niet de enige, ik ben op dit gebied precies hetzelfde. Ik lees even mee, heb helaas geen tips voor je, maar kan ze zelf dus ook wel gebruiken :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:28

Oh wauw wat ontzettend herkenbaar. Dat stomme nadenken altijd, het zou zo fijn zijn om een knopje te vinden waarmee je het nadenken stop kunt zetten en je inderdaad in het hier en nu gewoon lekker kunt genieten :D

Misschien als je het inderdaad gewoon doét dat het dan ineens niet meer zo eng is, meer tips kan ik momenteel ook niet geven (maar het is fijn om te weten dat er dus nog veel meer mensen met dit 'probleem' kampen).
Veel plezier vanavond :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:29

Dit is zoo herkenbaar!
Een jongen vroeg mij laatst mee naar de bioscoop en ik raakte een klein beetje in paniek en begon me druk te maken met wat het allemaal wel niet betekende.
Uiteindelijk besloten om er zo min mogelijk achter te zoeken en gewoon gegaan met de instelling dat het gezellig zou worden.
Werd het ook, maar ik ben er nog steeds niet uit of het een vriendschappelijk uitje was of een date...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:30

Ik herken mij wel een beetje in jouw verhaal. Het zou makkelijk zijn als het inderdaad liefde op het eerste gezicht is, dan ga je niet nadenken over de toekomst en of je wel de goede keus maakt etc :')

Zoals meerderen hier al zeggen is het denk ik belangrijk dat je de weg open laat voor jezelf. Als je het na die date toch niet ziet zitten, kan je dat altijd nog duidelijk maken toch :D Gewoon eens kijken hoe het gaat, wat er gebeurt en hoe je je daarbij voelt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:44

Klinkt herkenbaar! Helemaal nadat ik een behoorlijk lastige relatie heb gehad!

Heb mijn huidige vriend dan ook aardig aan het lijntje gehouden in het begin. Vond hem leuk, en zag ik alles voor me en dan opeens weer niet! Was echt een duw en trek spel van mij uit! Daarmee plaagt hij me nu nog. :') ondertussen bijna 3 jaar samen en nog steeds dol op hem!

Maar praten doet heel veel! Geef aan dat je het eng vindt en je je geen houding weet te geven oid!

Go for it! Want op deze manier mis je enorm leuke dingen en gevoelens!

Veel plezier!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:50

Jaimyliefje schreef:
is alleen maar goed om controle te houden over jezelf en n beetje bindingsangst te hebben als borderliner. T is wel vervelend maar t is nog veel vervelender om in n relatie te zitten waarin je steeds die ander kwetst en zo jezelf nog meer gaat haten. Neem dat maar van mij aan.. Single zijn als borderliner is echt poedersuiker maar n relatie hebben is extreem moeilijk.
Begin vooral geen relatie als het niet heel natuurlijk en vanzelf gaat.. Er zijn n paar punten waar je op moet letten:
1. dat je smoorverliefd bent (dat heeft geen haast, dus heb vooral geduld want je gaat óf de rest van je leven met iemand spenderen, óf het gaat op een gegeven moment uit en die twee dingen zijn allebei eng. Beter mee wachten en niet forceren dus.
2. dat je diegene vertrouwt (zodat je geen verlatingsangst krijgt enzo)
3. dat je goed alleen kan zijn en jezelf vertrouwt (zodat je geen domme dingen gaat doen in een relatie en ook weer zodat je geen verlatingsangst krijgt zodra je iets met die persoon hebt)

Een relatie met een borderliner is vast niet makkelijk nee. Vriendschap is soms al moeilijk. Mijn vrienden hebben soms wat te verduren met me :o . Gelukkig heb ik niet het hele extreme. Ik heb erg goed geleerd te praten over hoe of wat en ik heb geleerd welke gevoelens ik kan en mag uitten en welke ik beter niet kan uitten op dat moment zelf, maar beter later kan bespreken als dingen zijn afgekoeld. Dat werkt prima.

Dat is dus die aangeleerde controle en daarmee ook die muur.

Ik heb geen zin in iets waar ik niet de baas over ben, waar gevoelens uit kunnen komen die ik niet kan controleren en waar ik echt geen trek in heb.. Omdat ik dus nu wel die controle heb en die wil ik zo houden.

Dat is niet alleen door mijn borderline, maar gewoon.. Het is eng om los te laten en er niet teveel bij na te denken als dat niet in je eigen aard ligt. Ik ben gewoon een nadenker, die helaas niet in het hier en nu blijft, zoals Jolien adviseert, maar meteen alles met de toekomst verbind. Ik kan niet dat knopje uitzetten en 'gewoon lekker zien'.

Ik zal trouwens even kijken naar mindfulness, ik heb het eerder zien langskomen, maar wat het nou precies is, geen idee :P.

Ik heb trouwens wel weer afgezegd.. Ik wilde wel, maar toch ook weer niet.. Ik heb gezegd dat ik te hungover ben en dat we deze week wat gaan doen. Maar dan spreek ik in de stad af en niet bij mij thuis. Ik denk dat dat al wel veel verschil zal maken.

kimberly1995 schreef:
En sinds welk moment in je leven heb je dit zo erg?

De borderline of de controle? Borderline al sinds ik een tiener ben, maar pas een aantal jaar geleden vastgesteld en de controle/de hulpmiddelen om ermee om te gaan, sinds een jaar of drie :).

@loez: Aangeven, erover praten etc kan wel, maar dan ben ik bang dat ik daardoor juist er een label op druk van 'iets serieus' terwijl het gewoon een date is. Als ik dan meteen over zoiets begin, dan maak ik het zelf toch al weer meer dan dat het hoort te zijn, toch?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:01

Mijn tip: ga naar n haptotherapeut. K denk dat die je goed zouden kunnen helpen. Meer persoonlijke aandacht en kan dit probleem bij de kern aanpakken denk ik.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 18:34

Ik heb even gelezen wat een haptotherapeut is, maar dat lijkt me alles behalve niets :P Het klopt dat mijn gevoelens en verstand niet met elkaar overeenkomen en hapto therapie is ervoor om zoiets in balans te brengen... Maar door mijn borderline ligt dat een beetje moeilijker dan een doorsnee persoon. Dat is denk ik niet met zoiets op te lossen. Daarnaast, aanrakingen tussen therapeut en patiënt spreken me niet erg aan.

Ik heb vandaag alweer lopen facebooken met hem. Hij vind het gelukkig niet erg dat ik af zei gisteren en wil graag deze week wat doen. Dus nu nog even kijken wat en waar en wanneer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:50

Oh my, wat maak jij het jezelf moeilijk.
Je denkt teveel, stop ermee en ga gewoon genieten :D