Ongeluk gehad op nieuwjaarsdag: ijzerdraad over fietspad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Ongeluk gehad op nieuwjaarsdag: ijzerdraad over fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:02

Hoi Allemaal,

Nu ruim twee weken geleden heb ik een ongeluk gehad. Omdat er enorm veel bij komt kijken, omdat ervaringen etc altijd fijn zijn, maar ook gewoon om even van me af te typen nu toch ook hier het verhaal.

Ik reed op nieuwjaarsdag rond 06.45 richting Leeuwarden. Mijn bedoeling was om richting Scheveningen te gaan voor de nieuwjaarsduik. Dat doe ik al jaren en neem dan altijd letterlijk de eerste trein van het jaar:-)
Net voor Leeuwarden hoor ik ineens het geluid van ijzerdraad waar ik tegenaan rijdt en toen ging het ineens hel snel. Ik begon hierdoor te slingeren en zag op dat moment de betonnen paal voor me al liggen. Die lag precies midden op het fietspad, beide kanten even ver van de rand af, dus was er echt bewust neergelegd. Weet nog zo goed dat ik dat dacht. Door het geslinger van de ijzerdraad kon ik de paal niet meer ontwijken dus dan maar er overheen. Maar ja, dat lukt dus ook niet en daar ging ik..............

Ben eerst naar rechts gevallen, voelde "getuimel" en aan de schade aan scooter bleek dat ik over de kop gegaan ben. Ben op mijn hoofd / rechtkant neer gekomen. Eerste dat ik dacht, kan ik alles bewegen, zo ja opstaan!
Ging echt zo in een reflex. Misschien ook omdat ik de gedachte gehad, zo snel mogelijk weg hier. Wie weet ligt er nog iemand in de bosjes......eng moment kan ik je wel zeggen. Ik dus geprobeed de scoote rechtop te zetten, maar door de schrik liet ik hem net zo hard weer los. Weer geprobeerd en toch gelukt. Was nog pikke donker, maar toen ik probeerde de scooter op de standaard te zetten, ging dat niet. Keek om me heen en zag de stndaard liggen iets, los van de scooter. Die was er door de klap blijkbaar onderuit geslagen. Moest hem dus vasthouden.
Heb de scooter gedraaid, heb in het licht van de koplamp alles bekeken maar zag de ijzerdraad niet meer liggen. Heb de spullen bij elkaar gepakt, de "zwemtas" die ik bij me had was namelijk ook compleet open gescheurd door de val. Volgens mij heb ik alles weer kunnen vonden, maar ook deel inhoud was beschadigd. Had een flesje water bij me en wat tijdschriften, zelfs die zijn beschadigd en zaten toch echt wel weggestopt in de tas.

De scooter deed het nog en ben weer verder gegaan. Waarom? Een reflex, wilde daar weg kon alles nog bewegen en wild niet risico lopen dat er iemand op de loer lag.

Ik dus alsnog naar het station, scooter in rek "gehangen" en op naar Leeuwarden. De eerste trein had ik uiteraard niet gehaald. Meteen in de trein via wifi opgezocht waar ik vandalisme kon melden. Dat is namelijk wat ik dacht, iemand heeft een paal gesloopt en op fietspad gelegd, dus dat moet ik als vandalisme melden. Gemeente heeft idd formulier op de website en dus melding gemaakt. Kon niet diect gegevens vinden hoe ik vandalisme bij de politie moest melden dus een facebook en twitter bericht gestuurd en getagged. Dat werkte wel en kreeg al snel reactie dat ik dag erna kon bellen voor aangifte. Oke geregeld dacht ik.

Scheveningen was werkelijk waar super, en geen seconde spijt dat ik dat toch heb gedaan. Heb nogal een bewogen jaar gehad en wilde "mijn ding" en "mijn frisse start" me niet laten afnemen. Bovendien kon alles nog dus waarom niet?
Ja ik had een schaafplek op mijn voorhoofd, kleine op rechterarm maar verder? Achteraf heb ik gewoon door de adrenaline wrs niks gevoeld. Dat werd gedurende de dag steeds meer. Vooral knie werd dik, blauw en hoofd ging ik toch wel voelen. Arts bevestigde later dat dit normaal was en je vaker na een ongeluk niet direct alles voelt door de adrenaline. Ze snapte ook dat ik toch geweest was en blij dat bevestigd werd dat dat geen kwaad kon.

Maar ja, dan verder

Volgende dag huisarts gebeld, die hebben me extra er tussen gezet op spreekuur. Had vooral heel veel kneuzingen, spieren hebben flinke klap gehad en een hersenschudding. Buik was wat gekneusd, vermoedelijk doordat ik stuur erin gehad heb. Ze gaf aan dat ik enorm geluk gehad heb dat ik juist naar de nieuwjaarsduik ging. Droeg namelijk hele dikke laag kleding om me alvast warm te houden en dat heeft me beschermd. Advies, pijnstiling en rustig aan doen. In elk geval weekend niet werken en verder kijken. Uiteraard advies opgevolgd en dus ziek moeten melden. Nog steeds leek het soms niet tot me door te dringen, vond dat ik wel kon werken, maar advies naast me neerleggen uiteraard niet gedaan.

Ook bij de politie geweest en daar schrok ik eigenlijk pas echt, ik dacht nog steeds aangifte te komen doen van vandalisme. De agent gaf echter aan dat ze dit zeer hoog oppakten en het geen vandalisme was, maar poging tot doodslag!!!!
En dan schrik je je rot. Was eigenlijk de eerste keer dat het pas goed tot me door begon te dringen. Ben lang op bureau geweest en is zeer uitgebreid genoteerd.
De agent is ook vrij snel naar plek ongeval gegaan en onderzoek daar gedaan. De ijzerdraad kon hij bij daglicht wel vinden. En ook de paal lag er nog, krassen op fietspad.......De draad blijkt op ongeveer 40cm hoogte te hebben gezeten. Voor mij een bevestiging dat hij er idd was en ik het niet gedroomd had. Want ja, ook dat schoot door me heen.

's Middags kreeg ik bericht van de lokale omroep via facebook. Ze wilde me graag live op de radio. Inmiddels verschenen er in steeds meer media berichten over mijn ongeluk. Telegraaf, nu.nl, AD, maar ook RTL en Hart van Nederland. Dat ik ooit "onderwerp" zou zijn van zoiets s nog steeds heel, heel onwerkelijk. Ben zelfde dag op zowel radio als dus (nationale) tv geweest. Allen het verhaal, niet ik zelf.
Maar echt wat een impact heeft dat!

http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/vrouw-gewond-door-draad-boven-fietspad/

Omrop Fryslan belde me weer en ze wilde me voor zondag ook in de uitzending op TV. Heb contact met politie gehad en besloten het te doen. Immers dan krijgt het verhaal een gezicht en wie weet zouden er dan meer tips komen.

Even een wat langere switch, wordt anders wel een erg lang verhaal. Maar onderzoek loopt goed. Heb nog hoop dat er iemand gevonden wordt, maar besef me dat die kans misschien niet heel groot is.

Van alle kanten krijg ik hulp van vrienden en familie, maar ook de verzekering staat me goed bij. Helaas kan ik nergens de schade declareren, er is immers geen tegenpartij. Ook waarborgfonds is geen optie, want ongeluk is niet door een ander voertuig veroorzaakt. Maar advies en medewerking is echt super. Ze staan standby mocht ik alsnog kunnen declareren.
Heb gelukkig ook rechtsbijstand en ook die zijn voor me bezig. Slachtofferhulp is ingeschakeld, zijn hier thuis geweest en kan altijd bij ze terecht. Mijn baas werkt super mee en werk nog steeds op therapeutische basis. Hele dagen wil gewoon nog niet, door de hersenschudding, maar ook door mijn rug. Klachten daaraan worden steeds erger. Afgelopen week een MRI gehad en rugfoto's laten maken. Maandag wrs de uitslag, maar is niks gebroken.

Ondertussen heel vele regelwerk nog steeds, volgende week weer contact arts ivm de uitslag van de foto's, naar politie (zo super hoe ze dit behandelen) en moet dinsdag naar arboarts. Dat moet van bedrijf die de ziektewet regelt voor uitzendbureau. Werk namelijk nog via uitzendbureau. Hoewel zowel bedrijf waar ik werk als uitzendbureau echt super zijn, is dat ziektewet bureau niet fijn bezig. Maar goed, daar gaat dit niet over.......jammer alleen als je niet geloofd word en beschuldigd wordt niet mee te willen werken.....

Door alles lopen de kosten nu al vrij hoog op, gelukkig hebben mijn ouders geholpen met en andere scooter voorschieten. Moet immers vervoer hebben. Doordat ik niet kan declareren kan ik niet direct nieuwe scooter betalen. Ben hier dus zeer dankbaar voor. Ook de opticien heeft me enorm geholpen en heb inmiddels een nieuwe bril. Ook erg belangrijk, ook hier heel, heel blij mee. Merkte toen ik hem opzette direct verschil. De oude was zwaar bekrast en wat krom, kijk nu weer helder en merk dat oen minder "knijpen"....heerlijk!

Dat is denk ik ook de reden da ik het hier plaats, lichamelijk gaat het redelijk nu, beter dan verwacht misschien, maar ook psychisch is toch het toch behoorlijk hard aangekomen.
Uiteindelijk zal alles goedkomen, maar heb nog een lage weg en regelwerk te gaan.

Lees je dit en heb je advies, hulp wat dan ook, blij dat ik het even kwijt kon hier. Bedankt voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 18-01-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Re: Ongeluk gehad op nieuwjaarsdag: ijzerdraad over fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:05

Knuffel voor jou... geen woorden voor zoiets.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:16

Vreselijk.. Je kan er toch met je fatsoenlijke verstand niet bij dat iemand moedwillig zoiets doet, bah, wat dat betreft leven we in een wereld waar behoorlijk wat zieke mensen rondlopen..

Hopelijk kom je er weer helemaal bovenop, fysiek, maar zeker ook mentaal. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt!

Maar volgens mij ben je wel een stoere/taaie! Want toch doorgaan naar de nieuwjaarsdag, Bikkel!

Ik heb verder geen advies of tips voor je...
Maar hoop dat je alle hulp en liefde krijgt die je nodig hebt om dit alles te boven te komen! :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:16

Toen ik het topic opende had ik geen idee dat het zo een heftig verhaal zou zijn!

Dat mensen dit met opzet doen zeg.. Dit had echt heel erg fout af kunnen lopen en het had zoveel erger kunnen zijn..
Vind het goed van de politie dat ze het zo hoog opnemen en vind dat ook niet meer als terecht.

Heel veel beterschap en succes nog verder bij het vinden van de dader(s)!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:19

jeetje. Heb zo snel geen tips voor je, maar wil je wel een virtuele knuffel geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:20

:oo

Wat vreselijk! Hele dikke virtuele knuffel en hopelijk vinden ze snel de dader(s)!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:25

Ik had op het nieuws deze laffe aanval al gezien, was toen al woedend en nu krijgt het nog meer impact als je het gebeurde rechtstreeks van jou hoort. Ik was toen al boos dat er mensen zijn die zoiets in hun zieke geest bedenken en ik hoop dat ze gepakt worden. Voor jou hoop ik dat het jaar heel goed gaat worden, kun je ook een link geven van dat fundraising gedoe?? Als het mag ten minste anders doe maar via pb.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:29

Adrenaline kan inderdaad heel veel doen met je. Je reactie om daar meteen weg te willen, is dan ook zo begrijpelijk.
Ze nemen dit soort zaken inderdaad hoog op en naar mijn mening helemaal terecht.
Het is absurd dat mensen elkaar bewust zoveel pijn willen aandoen..
Het zou ook heel goed kunnen dat de dader(s) nog ergens in de bosjes heeft gekeken, om te zien wat de schade zou zijn. Meestal gaat het namelijk om de kick bij zulke dingen.
Krankzinnig. Zulke mensen horen niet rond te lopen in de maatschappij.
Heel veel beterschap. Een hersenschudding kan lang duren. Neem je tijd.
sterkte :(:)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:30

Toen ik 1e stukje las dacht ik al gelijk mag toch hopen dat dit niet onder vandalisme valt want dit is potentieel dodelijk. Gelukkig las ik verderop dat de politie het ook heel hoog oppakt.

echt heel ziek dit, waarom doet iemand zoiets. Dikke knuffel

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:33

Ik zag het bericht op facebook voorbij komen, triest dat mensen zoiets kunnen doen. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:34

Jeetje, wat een verhaal en wat een schrik! Blij dat je er nog relatief gunstig vanaf gekomen bent, al is het naar genoeg wat je allemaal te verduren hebt. En volkomen terecht dat de politie dit hoog opneemt. Dit is geen geintje meer, niet meer het vernielen van eigendommen, maar inderdaad heel lafhartig mensenlevens in de waagschaal stellen.

Veel sterkte dan ook!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:40

Ik las dit eerder op een nieuwspagina maar dat blijk jij dus te zijn. Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.

Veel sterkte meis!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:40

Wat een zieke mensen heb je toch ook op de de wereld, je zou het bijna een soort
moordaanslag kunnen noemen....je bent er nog goed afgekomen en wens
je dan ook sterkte om het te verwerken en weer helemaal bovenop te komen...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:42

Jeetje mina wat een verhaal. Geen begrip voor diegene die dit heeft gedaan. Ongelooflijk en wat er allemaal bij komt kijken. Niet erg fijn dat ze je niet geloven bij het ziektewetbureau. Klinkt voor mij erg bekend. Ik hoop dat het uiteindelijk toch nog een goed jaar wordt. Heel veel beterschap en sterkte.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:43

Ik snap echt niet waarom mensen zoiets doen.... :n
Vraag me ook af of zo iemand dan ook in de buurt blijft om te kijken of gewoon weer naar huis gaat...

Echt vreselijk voor je om dit mee te maken! Wel fijn om te lezen dat je aan alle kanten (op de arboarts na) zo goed gesteund wordt.
Hoop net als diegene boven mij, dat 2015 een goed jaar voor je wordt, dat heb je wel verdient!

Sterkte!!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:46

Thanx allemaal, dit doet me zo goed!

Bigone: Heb nav je post een stukje toegevoegd. De link staat nu in de openingspost.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:51

Wat een randdebielen! Zoiets doe je toch niet! Ik hoop dat ze snel achterhalen wie dit heeft geflikt. Aanpakken dat soort tuig.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:55

Zo wat vreselijk. Heel veel sterkte! Echt dat er mensen bestaan die zoiets doen, waarom?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:16

Tsja, jammer, ik mag blijkbaar ook niet op verzoek uitleggen over de aangemaakte go fund me pagina. Vroeg negens actief om geld, maar ook uitleg mag niet. Benadruk specifiek en doe ik graag nogmaals dat het niet om mij gaat of uberhaupt om geld. Al komt er niks binnen maar steunen mensen wel zoals door alle lieve berichten hier. Dat is voor mij veel en veel belangrijker. Sorry Bigone!

Voor degene die toch de info willen, pb me maar. MAAR nogmaals is me niet te doen om geld. Heb je ook een goed (binnenlands) doel waar je aandacht voor wil of die een donatie kunnen gebruiken hoor k dat graag! Echt dit gaat NIET om mij, maar merk dat het me wel goed doet dat mensen vragen stellen, van welke aard dan ook en ik hier het verhaal ook kwijt kan. Dank daarvoor!