Vandaag was ik op visite bij mijn ouders toen mijn moeder ineens zei "Goh, heb je in iets gezeten, kom eens hier?" Wat bleek, een scheur in mijn nieuwe Geisha jeans. Zo nieuw dat ik hem voor de 2e keer aan had, hij is zelfs nog nooit gewassen. Gelukkig was ik bij mijn ouders en niet bij iemand anders, want je kon dus mooi de kleur van mijn onderbroek zien, haha! Dus ik heb maar snel een joggingbroek van mijn moeder aangedaan om te voorkomen dat de broek verder zou scheuren.
Hij is pal naast de kontzak gescheurd, op het naadje waar de zak aan de broek zit zeg maar. De broek is niet te klein, sterker nog, hij zakt iets af omdat het een stretch is, daarom had ik er een riempje omheen. Zoals gezegd is hij nog niet gewassen. Nu wil het geval dat ik de broek 2 weken geleden in de opruiming gekocht heb bij de Duthler, en hij was stevig afgeprijsd. Maar ondanks de prijs mag een broek toch niet zomaar scheuren? Ik wil eigenlijk een nieuwe broek, want volgens mijn moeder kan je dit niet meer mooi repareren en de kans dat hij weer scheurt op een andere plek is er natuurlijk ook. En voor dat geld kan ik nooit weer een Geisha jeans weer kopen, mochten ze me geld terug geven dan heb ik dus nog steeds geen broek!
Ik heb de bon nog, maar ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen als ik maandag terug ga; de broek was immers in de opruiming... Wie weet raad, wat kan ik hier mee en hoe pak ik dit het beste aan?
Wat zonde! Je zou kunnen proberen terug te gaan en zeggen dat je je geld terug wil maar omdat het inderdaad in de opruiming is gekocht en 2 weken geleden is de kans groot dat ze het niet doen.. Maar nee heb je...... Succes!
Ik wil juist geen geld terug, ik wil een broek zonder gat!
BrankaZ
Geplaatst: 18-01-15 01:14
Ooit een jas gekocht in de aanbieding. Na maand ging de rits aan de onderkant los. Terug gegaan naar de winkel (ondanks ik om dezelfde reden als de ts twijfelde) want volgens hun site gaven ze een half jaar garantie. Rits zou vervangen worden. Na een week werd ik gebeld dat er een nieuwe jas klaar lag omdat er geen rits in de goede kleur voorradig was. Ik ga er vanuit dat afgeprijsde artikelen dezelfde kwaliteit zijn als wanneer ze niet afgeprijsd zijn. Dus zelfde garantie. Dus terug gaan. Als ze moeilijk doen kan je het altijd nog aan je moeder of een kleermaker vragen.
Muisbal
Geplaatst: 18-01-15 01:15
Gewoon teruggaan! Vaak doen ze niet moeilijk en kan je een vervangend product voor dezelfde prijs krijgen of je geld terug. En anders beetje aandringen en je beroepen op de gebruikelijke levensduur van een product en dat is in dit geval geen 2 weken. Moet goed komen
annibel
Geplaatst: 18-01-15 01:17
Haarbal schreef:
Ik wil juist geen geld terug, ik wil een broek zonder gat!
Oeps sorry, het is al laat zullen we maar zeggen
Haarbal
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-15 01:18
Zoiets hoop ik inderdaad ook, want Geisha is toch wel een redelijk merk, dus geen Wibra kwaliteit (hoewel ook een broek van de Wibra niet na 2x dragen niet mag scheuren lijkt me). Ik heb net de site van consuwijzer ontdekt en daar staat ook zoiets op. Ik ben alleen bang dat ze over die uitverkoop moeilijk gaan doen, want ik wil dus geen geld terug. Ik wil een leuke nette broek voor visite enzo, en die kan ik voor dat bedrag niet weer kopen. Deze broek had namelijk 80% korting.
Uitverkoop en niet kunnen retourneren heeft vaak te maken met het feit dat je er toch vanaf ziet.
Ook al heb je voor deze broek een euro betaald, dan nog mag je er vanuit gaan dat je er redelijkerwijs meerdere malen kan dragen zonder dat er slijtage, of in dit geval, schade wordt getoond.
Je kan er gewoon mee terug gaan, met de bon, en je verhaal uitleggen en dan wordt hij voor je gemaakt of ze moeten hem vervangen met een gelijkwaardig product, of je geld terug.
In mijn ervaring zijn de meeste winkels vrij coulant.
Ik heb zelf een keer bij WE Fashion gehad dat een online bestelde polo na 3 maanden een scheur in de naad vertoonde. Ik ben er mee terug gegaan naar een filiaal en mocht voor hetzelfde bedrag een nieuw kledingstuk uitzoeken. Erg netjes!
Ik werk dan wel niet in een kledingwinkel, maar als een klant bij ons terugkomt met een artikel uit de uitverkoop die defect is krijgen ze gewoon een nieuwe of geld terug. Wel met de bon natuurlijk, maar die heb je dus moet imo geen probleem zijn. Gewoon mee terug gaan!