Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:Heb je hier al eens hulp voor gezocht? Ik zat mezelf ook erg in de weg door faalangst, constant stress en de lat veel te hoog leggen. Maar door een aantal gesprekken met de psycholoog ben ik daar aardig overheen gekomen.
Jaimyliefje schreef:Joolien schreef:Heb je hier al eens hulp voor gezocht? Ik zat mezelf ook erg in de weg door faalangst, constant stress en de lat veel te hoog leggen. Maar door een aantal gesprekken met de psycholoog ben ik daar aardig overheen gekomen.
Ja heb hulp gehad voor ongeveer een jaar maar heeft niet mogen baten. Heb ook twee jaar intensieve begeleiding gehad van een psycholoog toen ik rond de 14/15 jaar was en daardoor kan ik iets beter met recidiverende depressies omgaan maar school lukt nog steeds niet.
Als ik eenmaal echt ergens mee bezig ben dan vind ik het helemaal niet zo erg, of zelfs leuk.. Maar op de een of andere manier kost het me zoveel moeite om op dat punt aan te komen dat ik alleen maar depressief onder een dekentje wil kruipen en de echte wereld wil vergeten.
Citaat:Hoewel ik veel interesses heb raak ik snel op dingen uitgekeken en ik heb ook nog eens behoorlijke faalangst.. En dan niet van het productieve type. Ik ben erg perfectionistisch dus als ik niet helemaal tevreden ben over het idee wat ik heb of het plan van aanpak.. Dan durf ik niet te beginnen. Ik durf dus niet echt te beginnen als ik denk dat het me niet gaat lukken en dat is nogal vaak.
Uiteindelijk presteer ik dan nog redelijk onder zware druk dus de dag voor een deadline kan ik soms op extreem hoog tempo werken omdat ik dan nog alleen de druk voel en er geen ruimte meer is om te piekeren. Dat tempo kan ik niet genereren op t moment dat ik ergens op tijd aan begin, dat lukt me echt alleen als het echt moet. (en dan nog niet altijd, vroeger wel)
Joolien schreef:Dat heb ik ook gehad, ik weet precies hoe je je voelt. Wel willen maar niet kunnen. Ipv in de slachtofferrol te blijven, zoek toch hulp, decaan is iets anders dan school psych. Wat voor opleiding doe je?
. Hierdoor is het wel moeilijk gerichte tips te geven, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt
.
thanks