Vriend heeft met een ander gezoend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteCC

Vriend heeft met een ander gezoend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:25

Nooit gedacht ik zo'n topic zou openen, omdat ik mijn vriend voor de volle honderd procent vertrouwde. Tot gisteren..

Gisteren heeft mijn vriend namelijk verteld dat hij afgelopen zaterdag met een ander meisje heeft gezoend, meerdere keren. Hij was stomdronken, maar voor mij geen excuus. Voor hem trouwens ook niet.
Ik ben er ontzettend verdrietig en boos over, ook al is het maar zoenen. Weet ook niet zo goed hoe nu verder. We hebben al iets meer dan 4 jaar een erg fijne relatie, zien elkaar vooral in de weekenden, omdat ik doordeweeks altijd in België zit voor mijn opleiding, en ik ben nog steeds gek op hem. Twee maanden geleden hebben we wel even afstand van elkaar genomen omdat we beiden wat twijfels hadden (vooral ik), aangezien onze levens soms erg lastig te combineren zijn. Maar na die weken, kwamen we erachter dat we elkaar helemaal niet wilde missen. Ik dacht ook dat we er sterker uit waren gekomen.

Maar hoe nu verder? Ik wil hem eigenlijk niet kwijt, maar wil ook niet zomaar meer doen alsof er niks is gebeurt. Mijn vriend heeft twijfels, of hij nog wel verder wil, maar wil me ook niet kwijt. Heel dubbel. Gisteren wel een fijn gesprek gehad, maar vandaag ben ik weer zo ontzettend boos, emoties vliegen alle kanten op. Het lastige is ook nog dat ik midden in mijn tentamenperiode zit, woensdag een heel erg belangrijk tentamen heb, en dus eigenlijk helemaal geen tijd heb om hierover in te zitten, maar krijg het ook niet uit mijn hoofd.

Geen idee waarom ik dit topic open. Denk vooral om mijn hart even te luchten, en om de mening te horen van mensen die dit ook eens hebben meegemaakt, en die hier zonder mijn gevoel naar kunnen kijken. Want ik weet het echt eventjes niet meer..

Bedankt voor het lezen.

Grapjasjes12

Re: Vriend heeft met een ander gezoend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:30

Allereerst: :(:)

Dan: jij bent helaas de enige die weet hoe nu verder. Kun je 'm nog vertrouwen, of ga je 'm nu controleren? Moet je er telkens aan gaan denken als jullie intiem zijn? Is wat jullie hebben opgebouwd sterk genoeg om dit achter jullie te laten.
Belangrijke vragen :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:31

Wat ontzettend rot voor je.
Ik heb geen idee wat nu.

Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat jij wil.
Dan kan je met hem praten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:34

Probeer je eerst goed te concentreren op je tentamens, hoe moeilijk het ook is. Dit is je toekomst, of dit nou met of zonder hem is.

In ieder geval is het al heel netjes dat hij het heeft gemeld en dat je het niet van een ander hoeft te horen. Verder is het jouw keuze, ik wil je heel veel sterkte wensen, het is en blijft en rotsituatie. :(:)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:35

Pfff heel veel sterkte. Voor mij zou dat 'meerdere keren' geloof ik reden genoeg zijn om ermee te stoppen. Doet je vriend er wel alles aan om het weer goed te maken?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:36

Ten eerste sterkte,

Ten tweede kan ik je 2 verhalen vertellen. Vriendje 1 van mij deed het per ongeluk (zonder drank, waren 15 oid).. Die deed het daarna nog eens 3x voordat ik eens besloot bij hem weg te gaan.
Een tweede verhaal is van iemand die het 1x deed, dronken, hier zoveel spijt van had en dit nooit meer gedaan heeft. Toch blijft wel, iemand die van die aandacht houdt (meisje versiert hem bijvoorbeeld en hij gaat erin mee), deze persoon er ook zwak voor blijft in mijn ogen.
Als hij zo gek op jou was zou hij het niet doen, en ik denk dat jij heel veel moeite ermee gaan krijgen hem te vertrouwen als jij in Belgie zit, of als hij een keer met vrienden gaat stappen en jij niet mee bent. Je wilt hem waarschijnlijk vaak gaan controleren, waarop hij weer boos zou kunnen worden omdat hij zich gecontroleerd voelt (logisch) en je dus een hoop ruzies gaat krijgen.

Mijn laatste ex heb ik in het begin niet vertrouwd, kwam door vriendje 1 van hierboven. En hij ook nog eens in ging op aandacht van andere (dronken) meiden die dan om zijn nek hingen. Hierdoor werd ik erg jaloers. Later ben ik gaan denken, tja.. als het gebeurt, gebeurt het maar. Dan wil ik het of niet weten (wat niet weet wat niet deert, zo lang ik niets te kort kom, waarom dan eigenlijk klagen), tuurlijk zou ik het erg vinden als het gebeurd hoor, maar het houdt bij mij mijn hoofd koel.
OF... als ze beter kunnen krijgen moeten ze vooral gaan.

Nogmaals sterkte en hoop dat je voor jou een goede beslissing kan maken.. Zelf heb ik ook mijn vriendje vergeven na 1x, 2e en 3e x ook, maar k ging op sinterklaas lijken. Ik hoop dat jouw vriendje echt anders is, maar dat zul je zelf het beste weten.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:41

Je zegt dat je vriend twijfels heeft. Waarom heeft hij die? Want als hij én twijfels heeft én met een ander meisje zoent lijkt me dat er toch iets heel fout zit. Er zijn nu 2 opties: of jullie moeten er allebei met volle overtuiging voor gaan of het gaat niet werken.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:42

Dumpen. Houd de eer aan jezelf. Er is een gezegde eens een dief altijd een dief.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:44

Als jouw vriend twijfels heeft en met een ander zoent, zou ik of een langere break gaan nemen, of er een punt achterzetten.
Als het dan meant to be is, vinden jullie elkaar wel weer. (Zo ging het namelijk ook tussen mijn vriend en mij drie jaar terug)
Om op dezelfde voet verder te gaan, gaat dan niet werken, is mijn ervaring erin. Tot jullie allebei weten waar jullie staan, zou ik afstand nemen.
Het blijft natuurlijk heel naar voor je en het schaadt je vertrouwen :(:).
Veel succes met je tentamens alvast, hopelijk gaat dat een beetje lukken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:45

Johanna59 schreef:
Dumpen. Houd de eer aan jezelf. Er is een gezegde eens een dief altijd een dief.

Daar ben ik het echt niet mee eens.
Mensen kunnen wel degelijk veranderen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:46

Ik zou het heel anders vinden als mn vriend eenmalig een meid zoent in de kroeg en dit zelf opbiecht.
dan dat er maanden een relatie plaatsvindt achter mijn rug om.
al ben ik in beide gevallen natuurlijk niet blij. En ik kan me voorstellen dat je boos/verdrietig bent.
Zo te lezen zijn er al wat twijfels tussen jullie. Dus zou ik het even rustig laten bezinken. En zeker idd over na gaan denken of er wel een toekomst in zit.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:52

Er zijn maar twee dingen die belangrijk zijn:

1: hou je van hem?
2: wat was de motivatie achter de zoen? Of beter: hoe serieus zijn zijn twijfels?

Tot slot nog dit..... mensen zijn feilbaar. Een zoen is maar een zoen. Het is onzinnig om daar een goede relatie voor weg te gooien. Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is. Dat moet jij uitzoeken.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:53

Als hij zelf ook twijfelt, zoals je zegt, zou ik er klaar mee zijn. Zet er dan maar liever direct een punt achter, dan heb je de eer aan jezelf gehouden en kun je verder. Dat tentamen gaat toch al lastig worden, of het nou uit of nog aan is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:55

Ik zou stoppen. Zeker omdat de twijfels er ook al een beetje zijn en waarom zoent hij met een ander? Heeft hij niet genoeg aan jou?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:56

Cinderella schreef:
Johanna59 schreef:

Daar ben ik het echt niet mee eens.
Mensen kunnen wel degelijk veranderen.

Ik ben het hier juist wel mee eens. Van de 3 vriendje 2 vreemdgangers. Beiden bereidwillig om te veranderen, om vervolgens keihard terug te vallen in het oude patroon.
Ik trap er niet meer in, het is voor jezelf veel te pijnlijk! Ik zou stop zeggen

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:58

Bedankt voor jullie lieve reacties. :)

Mijn vriend is een jongen met zijn hart op de juiste plek, ontzettend lief voor me, zei ook altijd dat hij nooit vreemd zou gaan. Maar sinds hij vorig jaar opnieuw is gaan studeren, is hij heel erg veranderd. Hij heeft heeft een opleiding gedaan, is daarna gaan werken, maar toen zijn contract niet werd verlengd, is hij opnieuw gaan studeren. Vroeger was ik vooral zijn invulling, maar tegenwoordig is hij heel erg druk met zijn sport, training geven en wedstrijden. Ik heb het idee dat hij nu pas aan het ontdekken is, dat de wereld veel groter is, dan hij dacht.

Vaak kan ik ook niet bij dingen zijn die voor hem belangrijk zijn, of waar hij me heel graag bij wil hebben. Zo ook dus die zaterdag met het gala van zijn sportvereniging. Hij zegt dat hij me heel erg miste, dat hij gewoon gezellig met dat meisje aan het kletsen was, en dat dat meisje hem vervolgens zoende. En het lastige is, ik snap het aan de ene kant wel. Ik ben echt niet het leukste vriendinnetje, ben heel erg druk met mijn studie, ben al vanaf half december aan het leren, ben veel gestresst. Dit praat het niet goed, maar ik snap zijn punt.

Ik denk niet dat ik hem heel erg ga wantrouwen, hij zou vanavond een feestje hebben, waar dat meisje ook zou zijn. Ik zou het prima vinden als hij zou gaan, maar hij zegt zelf dat hij niet wil. Ik weet dat het een goede jongen is, die heel veel van mij houdt, en ik van hem. Ik zie het eigenlijk ook echt als een hele domme, domme fout van hem.. Of ben ik nu naïef?

Gesprek gaat er sowieso komen, wil graag weten wat de twijfels zijn, ook al heb ik wel een vermoeden. Denk dat ik vanuit daaruit kijk hoe nu verder. Mijn moeder zei ook: if it's meant to be.. En daar hou ik me dan denk ik maar aan vast.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:59

Hij moet jou absoluut WEL het leukste vriendinnetje vinden. Dat verdien je!

Jij doet moeite voor hem (neem ik aan), dan mag hij dat heus wel terug doen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:02

Wow, op jou mag hij zuinig zijn!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:05

Tsja, daarin ben ik het eens met Desty.
Ongeacht hoe jou leven eruit ziet, hij moet jou het leukste vriendinnetje vinden, wat doet hij anders immers met je?

Ook ben ik het eens met meerdere voorgangers, als hij 1 twijfelt en 2 zoent met een ander meisje lijkt me iets goed mis in jullie relatie, dronken of niet.

Wat je keuze ook zal zijn, zorg dat het de goede is voor jezelf.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. :(:)

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:12

een andere insteek om eens mee te nemen:

Wat raakt het in jou, dat hij met een ander zoent? Maakt het dat je denkt dat hij minder van jou houdt?

Natuurlijk hebben jullie afspraken gemaakt waarbij het niet de bedoeling is dat je intiem bent met anderen, maar het kan interessant zijn waaróm je het erg vindt. Is het erg omdat hij zich niet aan een afspraak heeft gehouden? Is dat te vergeven?

Daarnaast kan het ook zijn dat je aanneemt dat zijn actie gevolgen heeft voor zijn gevoelens voor jou. En daar zit een interessant stuk. dat hoeft namelijk totaal niet het geval te zijn. Het wordt ons aangeleerd dat je maar van één iemand kunt/hoort te houden.

Maar wanneer je twee goede vriendinnen hebt, en je gaat een middagje shoppen met de ene. Betekent dat, dat je de ander minder aardig vindt?

Zijn actie, zoenen met een ander, zou je totaal los kunnen en mogen zien van zijn gevoelens voor jou. Hij houdt niet minder van jou omdat hij met een ander heeft gezoend. Wanneer je je onzeker voelt door zijn actie, zou je misschien kunnen voelen wat jou onzeker maakt, en dat met hem bespreken.

Mocht je meer willen lezen over deze gedachtegang: http://www.purewilrieke.com/boyfriend-k ... eone-else/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:14

Ik heb het, tot nu toe nooit gekund, maar denk iedere keer weer. Ik moet ze gewoon aan de kant zetten (ipv dan alsnog aan de kant gezet te worden). Er is iets niet goed als hij dat doet, stomdronken of niet... en het is ook nog meerdere malen gebeurd. Ik zeg, aan de kant zetten, maar gezegd is makkelijker dan gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:16

Het eerste wat in mij opkwam was het stukje van Friends waarbij Ross en Rachel ook tijdelijk uit elkaar waren en hij met een ander zoende... We we're on a break... :+
Bij mij zou het echt einde verhaal zijn, hoe goed hij ook is. Drank is geen excuus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:16

Dat hij het je zelf snel verteld heeft vind ik ook wel wat zeggen, namelijk dat ie jullie relatie serieus neemt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:19

RoodZonnetje schreef:
Dat hij het je zelf snel verteld heeft vind ik ook wel wat zeggen, namelijk dat ie jullie relatie serieus neemt.

het was al meerdere malen gebeurd... dus zo snel? Volgens mij niet :n

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:20

Meerdere malen op die avond zoals ik het las?