Een goede camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Een goede camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 18:45

Hallo allemaal! Ik film graag en maak ook graag foto's. Mijn vraag Is dus waar kun je een niet al te dure, goede camera kopen waar je foto's en video's mee kunt maken? En het liefst ook nog een statief erbij. Weten jullie iets?

Marie111

Re: Een goede camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:51

Ik heb goede ervaring met Cameranu.nl http://www.cameranu.nl

Ze hebben een hele grote winkel, zodat je alles goed kunt vergelijken. Klanten komen overal vandaan om daar wat te kopen.

Want waar vind je tegenwoordig nog een gesorteerde fotozaak ten slotte.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:09

Marie111 schreef:

Ze hebben een hele grote winkel, zodat je alles goed kunt vergelijken. Klanten komen overal vandaan om daar wat te kopen.

Ik heb even gekeken. Goede camera's maar wat een geld 350 is ongeveer wat ik tot nu toe het goedkoopste heb gezien. Ik moet ook al een eigen telefoon betalen. Dat duurt dan wel even voordat ik die kan kopen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:13

Wil je een spiegelreflex of een compact?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:41

spiegelreflex die zijn fijner

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:51

drawerlover schreef:

Dan zal je nog Even door moeten sparen voor een telefoon denk ik dan.

Ga eerst eens zelf goed inlezen en uitzoeken in wat je wilt. Dit schiet namelijk niets op. Je geeft een beknopt eisenlijstje door en wij moeten het uitzoeken voor je? Zo werkt het (meestal) niet.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:54

kijk eens op marktplaats , er zijn mensen die zijn begonnen met fotograferen en nu overgegaan zijn op een betere camera en hun begin camera verkopen ;) ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:55

Ga desnoods bij een camerawinkel langs, die helpen je graag :)
Succes met het zoeken van een goede camera!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:55

drawerlover schreef:
Marie111 schreef:

Ik heb even gekeken. Goede camera's maar wat een geld 350 is ongeveer wat ik tot nu toe het goedkoopste heb gezien. Ik moet ook al een eigen telefoon betalen. Dat duurt dan wel even voordat ik die kan kopen.

Kwaliteit kost nou eenmaal geld. ;) Zeker als je ook wilt kunnen filmen zul je dus een vrij uitgebreide camera nodig hebben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:57

Als je een SLR wilt dan kan je voor vrij weinig geld klaar zijn. Een instap camera maakt heel redelijke filmpjes en kost echt de hele wereld niet.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:59

Wat wil je maximaal betalen voor zo'n camera dan?
Mijn spiegelreflex was 1000 euro, en dan heb je nog niet eens een professionele ;)

Ik zal als ik jou was een mooie digitale fujifilm kopen. Kan je een hele hoop mee en goed met instellingen werken. Spiegelreflex is pas fijner als je meer ervan af weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:03

Spiegelreflexen zijn pas een must als je iets gevorderder bent in fotografie. Misschien is een systeemcamera wat? Daar kan je ook gewoon mee door als je verder wilt met fotografie, een systeemcamera kan namelijk van lenzen wisselen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:05

HorseQuote schreef:
Spiegelreflexen zijn pas een must als je iets gevorderder bent in fotografie. Misschien is een systeemcamera wat? Daar kan je ook gewoon mee door als je verder wilt met fotografie, een systeemcamera kan namelijk van lenzen wisselen.

Daar ben ik het niet mee eens. Een beginnende, hobby fotograaf kan prima af met een SLR. Je hoeft geen pro te zijn om een instap of semi-pro model te kopen hoor.

Ik heb zelf de een Canon 5D en die was, alleen voor de body, een paar duizend euro. Het hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen en wat je daarvoor nodig hebt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:18

Tazzey schreef:
HorseQuote schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Een beginnende, hobby fotograaf kan prima af met een SLR. Je hoeft geen pro te zijn om een instap of semi-pro model te kopen hoor.

Ik heb zelf de een Canon 5D en die was, alleen voor de body, een paar duizend euro. Het hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen en wat je daarvoor nodig hebt.

Ik heb vorig jaar leren fotograferen dus dat komt allemaal goed

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:46

In 1 jaar? Ik fotografeer al behoorlijk war jaren en ben nog lang niet uitgeleerd. ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:55

Tazzey schreef:
In 1 jaar? Ik fotografeer al behoorlijk war jaren en ben nog lang niet uitgeleerd. ;)

ik heb ook vooral de basis geleerd. Verder heeft mijn vriendin me nog wat geleerd

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:58

drawerlover schreef:

Kijk eens naar een systeemcamera.
In principe (kwalitatief) hetzelfde (sterker nog, beter dan de instapmodellen spiegelreflex waar jij op uit komt), alleen zit hier in geen spiegel in, daarom mogen ze het geen 'spiegelreflex' noemen. Ze zijn kleiner, lichter, sneller en vaak lichtgevoeliger dan spiegelreflexen, én goedkoper ;)

Als je meer wil dan een compact maar niet de prijs van een spiegelreflex wil uitgeven maar wel hetzelfde kunnen bereiken qua kwaliteit is dat een mooie oplossing.

Edit: oh sorry, zie nu dat systeem al genoemd is. En verder ben je nooit uitgeleerd, elke professionele fotograaf leert elke dag nog :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:04

laughterline schreef:
drawerlover schreef:

Kijk eens naar een systeemcamera.
In principe (kwalitatief) hetzelfde (sterker nog, beter dan de instapmodellen spiegelreflex waar jij op uit komt), alleen zit hier in geen spiegel in, daarom mogen ze het geen 'spiegelreflex' noemen. Ze zijn kleiner, lichter, sneller en vaak lichtgevoeliger dan spiegelreflexen, én goedkoper ;)

Als je meer wil dan een compact maar niet de prijs van een spiegelreflex wil uitgeven maar wel hetzelfde kunnen bereiken qua kwaliteit is dat een mooie oplossing.

Edit: oh sorry, zie nu dat systeem al genoemd is. En verder ben je nooit uitgeleerd, elke professionele fotograaf leert elke dag nog :)

Weet je een goede site en merk ofzo hiervan dan ga ik daarnaar kijken

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:07

Panasonic en Samsung zijn hierin de koplopers. Nikon/canon zou ik niet kiezen, die richten zich meer op de spiegelreflexen.

http://www.cameranu.nl is idd al genoemd, zelf heb ik hier ook wel goede ervaringen mee. Kameraexpress..mwah kan. En zelf werk ik bij foto de vakman :P http://www.fotodevakman.nl

Maar ik zou echt naar een fotozaak gaan en daar wat informatie vragen. Op sites kijken is allemaal heel leuk enzo, maar daar zie je alleen maar cijfertjes, pas in een fotozaak kan je écht advies krijgen en de verschillen van de camera's goed uitgelegd krijgen. :) succes!

Edit: verder zijn er ook héle goede compact camera's te vinden. Die zijn tegenwoordig hartstikke snel en lichtgevoelig (beter in wat mindere lichtsituaties) Die wat lager in prijs liggen. (Bijv Panasonic TZ55 of Sony HX50, op een compact heb je veel meer zoom dan op een systeem of een spiegelreflex, dan moet je er weer andere grote lenzen bij kopen..mocht je zoom belangrijk vinden) En qua prijs: Je betaald natuurlijk ook voor de kwaliteit. Je kan een goedkope camera kopen van 200,- maar als je meer wil dan is dat zonde van je geld en kan je beter even doorsparen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:14

Canon of Nikon wordt veel gebruikt. Camera's van Sony zie ik ook steeds vaker voorbij komen..
Maar wat is je budget? Goede camera's kosten nou eenmaal geld, zeker als je een spiegelreflex wilt..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:22

Ik heb een Canon EOS 1000D, deze heb ik gekregen toen ik ben afgestudeerd. Wat deze destijds precies heeft gekost weet ik dus niet. Ik kreeg er een cursusdag bij van de fotovakschool, dit was erg leerzaam om zo een beetje de basis onder de knie te krijgen. Het is geen professionele camera, maar ik heb er inmiddels al een heleboel leuke foto's mee gemaakt.

Een oud-docent van mij zei mij ooit dat de fotograaf zorgt voor de kwaliteit en niet zozeer de camera. Nu zit er natuurlijk een hoop verschil in kwaliteit tussen verschillende camera's maar het is aan de fotograaf om dit er ook uit te halen op de foto's. Kijk dus goed naar wat je wilt gaan doen met je camera, wat voor functies zullen relevant zijn voor jou? Op basis daarvan kun je diverse cameramodellen selecteren die geschikt zijn voor je. Je hebt er niets aan om een superdeluxe camera te kopen waarvan je de helft niet gebruikt. Ga desnoods een cursus volgen zodat je, je camera optimaal leert kennen en leert hoe je, je foto's zo mooi/leuk mogelijk kunt maken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:04

Jolien87 schreef:
Ik heb een Canon EOS 1000D, deze heb ik gekregen toen ik ben afgestudeerd. Wat deze destijds precies heeft gekost weet ik dus niet. Ik kreeg er een cursusdag bij van de fotovakschool, dit was erg leerzaam om zo een beetje de basis onder de knie te krijgen. Het is geen professionele camera, maar ik heb er inmiddels al een heleboel leuke foto's mee gemaakt.

Een oud-docent van mij zei mij ooit dat de fotograaf zorgt voor de kwaliteit en niet zozeer de camera. Nu zit er natuurlijk een hoop verschil in kwaliteit tussen verschillende camera's maar het is aan de fotograaf om dit er ook uit te halen op de foto's. Kijk dus goed naar wat je wilt gaan doen met je camera, wat voor functies zullen relevant zijn voor jou? Op basis daarvan kun je diverse cameramodellen selecteren die geschikt zijn voor je. Je hebt er niets aan om een superdeluxe camera te kopen waarvan je de helft niet gebruikt. Ga desnoods een cursus volgen zodat je, je camera optimaal leert kennen en leert hoe je, je foto's zo mooi/leuk mogelijk kunt maken.

ik weet goed hoe een camera werkt. een spiegel reflex dan. Dat heb ik vorig jaar dus geleerd. Toen deden we dat met een sony. Ik zal mijn vriendin ook eens vragen waar zij haar camera vandaan heeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:05

Canon 1100D.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:05

Misschien is 2e hands iets? Zo heb ik een hele mooie set kunnen kopen dat nieuw ongeveer het 10 dubbele kost! Daardoor heb ik wel al een wat verouderd model (sony A300) Maar dat vind ik geen probleem.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:06

hamsterfan schreef:
Canon of Nikon wordt veel gebruikt. Camera's van Sony zie ik ook steeds vaker voorbij komen..
Maar wat is je budget? Goede camera's kosten nou eenmaal geld, zeker als je een spiegelreflex wilt..

ik ga niet zeggen wat ik op de bank heb staan maar ik denk dat ik tussen de 200 en 300 op mijn bank heb staan als ik jarig ben geweest over een maandje. Dus ja ik ga ook aan mam en pap een camera vragen voor mijn verjaardag. Mijn mobiel gaat wel voor want degene die ik nu heb is kapot dus ja heb wel een nieuwe nodig.