spectaculaire dingen op het werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

spectaculaire dingen op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:38

Het ene beroep is nou eenmaal spannender dan het ander. Ik vroeg me af wat voor aparte of spannende of heftige dingen jullie hebben meegemaakt?

Chiave

Re: spectaculaire dingen op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:42

Ik stond buiten vis te verkopen toen er een klant naar me toe kwam en een haring van mijn snijplank pakte. Toen ik hem vriendelijk verzocht die haring terug te leggen omdat hij die niet gekocht had en er nog mensen voor hem in de rij stonden, moest ik weten dat meneer "aanraakte wat hij aanraken wilde, hij mocht doen wat hij wilde en mij mocht likken wanneer hij me likken wilde." Toen ik mijn collega's riep en zij hem eruit probeerden te werken, begon meneer ook nog doodleuk te meppen. Toen toch even een stoot met mijn stalen neuzen in z'n kruis gegeven. Kan er nu om lachen met mijn collegae, maar toen stond ik toch wel te trillen als een rietje.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:44

Een patiënt die eruit gezet was die de voordeur in wilde rammen met een stoel, werd een vervelende situatie, zonder gevolgen gelukkig!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:45

Het is niet echt werk..
Maar soort van.

Vorige week op stage een lijk uit het water moeten vissen. Toch vrij indrukwekkend.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:46

Ik mestte uit gewoon bij iemand thuis, toen stond op een gegeven moment een man vanuit de bosrand naar mij te staren.... ik had al een paar keer op gekeken met een vragende blik maar hij zei maar niks.. dus ik vroeg 'is er iets?'
Toen zei hij alleen 'nee' en bleef gewoon staan :') Toen ben ik maar door gegaan, die vent heeft er nog een half uur rondgelopen := Achteraf gezien was het waarschijnlijk de buurman, die heeft een beetje moeite met de landgrenzen accepteren maar ik vond het toch best eng toen, bij zo'n afgelegen boerderij..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:47

Werk op een laboratorium waar zo nu en dan ook wel spannende dingen gebeuren. Maand geleden nog bloed moeten prikken vanwege een bepaalde bacterie die we gekweekt hadden :-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:48

Celine_Famke schreef:
Het is niet echt werk..
Maar soort van.

Vorige week op stage een lijk uit het water moeten vissen. Toch vrij indrukwekkend.

Wat is dat voor stage? Als ik de hersens ervoor had wou ik graag anatoom patholoog worden, maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:50

Leuk topic! Ik volg! :D

@Celine_Famke ik ben ook wel benieuwd wat jouw stageplaats is :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:51

Ik heb een tijdje wetenschappelijk werk op een boot gedaan (zie onderschrift). Nu blijven wij gewoon in de Noordzee dus zo spannend als bij de king crab vissers wordt het niet :D

Maar 1x hadden we toch wel erg ruw weer, windkracht 7 en de boot begon toch enorm van links naar rechts te gaan. Op een gegeven moment leek het echt alsof we gewoon gingen omkantelen en toen spoelde er een hele tsunamigolf over ons heen! De boot ging zo zwaar opzij dat iedereen gewoon tegen de grond ging en we spullen moesten vastgrijpen omdat die dreigden overboord weg te spoelen :=

Waarschijnlijk voor de doorsnee zeeman heel gewoon, maar vond het toen best spannend :D Heb toevallig ook een foto van de tsunamigolf voor we helemaal schuin gingen :') (dat ging zo van: oh cool zwaar weer, effe foto nemen... oh oh sh*t sh*t, en enkele seconden na de foto lagen we allemaal tegen de grond :') )

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:52

Jeetje wat een golf :oo Ik zou het echt doodeng vinden!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:03

Ik stuur jullie wel even een PB :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:12

Deze was wel en niet eng:

Ik had een kantoorbaantje als tekenaar, daar is op zich niets spannends aan... totdat er opeens buiten geschoten werd, en niet een keer maar meerdere keren achter elkaar. Ik was helemaal alleen in het pand, en ik scheet alle kleuren van de regenboog... toen even later een collega binnen kwam lopen alsof het de normaalste zaak van de wereld was, sprong ik hem nog net niet omver: liggen joh! ze zijn aan het schieten!!

'Oh joh, dat is niks. De eigenaar van het stuk land (lees: de buren) heeft zijn vrienden uitgenodigd, ze zijn duiven aan het lokken met voer, en daar zijn ze op aan het schieten.'
Toen durfde ik pas uit het raam te kijken, en ja hoor... daar stonden ze dan, stoere deftige mannen in pak, wijntje erbij, en schieten op iedere vogel die bewoog.

Ik vind het nog steeds een stel klootzakken, sowieso vind ik jagen op hulpeloze half tamme dieren niet van deze tijd, maar dat ze dat ook niet even van tevoren zeggen tegen de buren... ik zat er echt maar een paar meter naast!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:18

melody7 schreef:
Jeetje wat een golf :oo Ik zou het echt doodeng vinden!

Vond het toen ook wel spannend worden, daarvoor nog lachen en onszelf stoere zeevrouwen voelen, maar die tsunamigolf was toch wat anders :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:26

Ik ben een keer mee geweest om vluchtelingen terug naar hun dorp te begeleiden. De mensen waren dolgelukkig weer terug te zijn, ondanks dat alles kapot geschoten was. Verder zijn we een berg op geweest die nog niet gecleared was (konden dus nog landmijnen liggen) waar we bij een skelet uitkwamen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:29

Ik was eens bij iemand thuis die een privé automuseum had.. 50 vintage auto's, per stuk wel een fikse zak geld waard 8-)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:43

Ik heb een keer een patient alleen op de afdeling van het ziekenhuis moeten prikken. Niks bijzonders aan, want ik deed dat regelmatig. Deze man lag er ook rustig bij, dus ik verwachtte niks bijzonders. Tot hij opeens enorme kracht begon te zetten met zijn arm waar de naald in zat en zijn arm toen langzaam begon te buigen. In alle paniek heb ik de naald er maar uit getrokken en geprobeerd om het bloed dat uit zijn arm nog kwam op te vangen met een watje, maar door de kracht die hij in zijn arm had, bleef het er maar uit lopen. Om het nog even af te maken, greep hij ineens mijn arm stevig vast en liet hij mij niet meer los.
Opeens was het ook zo weer over. Ik heb toen gelijk mijn spullen gepakt om daar weg te gaan en toen kwam er net een verpleegster op haar gemak binnen lopen. ' Ooh, ja, ik was vergeten te vertellen dat je die patient niet in je eentje mag prikken.' Kwam ze lekker op tijd mee...

Toen ik terug op het lab was, heb ik eerst eventjes moeten bijkomen. Ik was namelijk toch best wel geschrokken!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:48

Dat is echt slordig Ashley, dat ze dat niet eerder gezegd hebben.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:01

Cookies schreef:
Dat is echt slordig Ashley, dat ze dat niet eerder gezegd hebben.

Inderdaad! Ik heb het daarna ook aan de leidinggevende doorgegeven en die hebben er werk van gemaakt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:02

Jeetje, die verhalen van jullie... Ik zou me helemaal wild schrikken. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:09

Ik werk in een verzorgingstehuis. Een collega was avondzorg aan het geven. Ik liep langs de kamer van die mw toen mijn pieper ging. Een andere collega belde en wilde graag de collega spreken die avondzorg aan het geven was. Ik heb de avondzorg overgenomen. Terwijl ik haar aan het draaien was voelde ik dat het niet goed zat. Ik draai me om en voel haar pols. Niks. Ik luister of ze ademhaalt, weer niets. Op dat moment begint ze te gaspen (naar lucht happen). Haar tong werd dik en er kwam slijm en bloed naar boven. Collega geroepen en client is overleden.
Het was rustig toch eng. Dat beeld zal ik vast nooit meer vergeten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:19

Bij mijn vrijwilligerswerk kom je ook nog wel eens wat tegen. Laatst nog, er stond een lange wachtrij en er mocht niemand halverwege in. Stampt er een man in met zijn fiets en flikkert dat ding halverwege neer. Ik een "collega" helpen met nog iemand erbij, en die man werd agressief :oo Ik heb hulp gevraagd via de porto (notitie: ik had een klote oortje) en vroeg wat ik nou met die fiets moest. Begon die man te schreeuwen in mijn oor en ik gaf kalm antwoord dat hij rustig moest doen. Ondertussen ik met de porto klooien en die man stampte boos weg, met fiets.

Later wel "ruzie" gehad met de gearriveerde hulp, omdat ik niet op mijn post stond. Post was plus minus 200m lang en stond in de rij bij die kerel.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:28

Een diefstal toen ik nog bij een juwelier werkte. Collega en ik werden afgeleid door 2 mannen. Ondertussen is een vrouw er vandoor gegaan met een rol gouden kettinkjes := Het stomme is dat toen ze binnenkwamen ik direct wist dat ze niet met goede bedoelingen kwamen, maar ik had al genoeg moeite om 'mijn' vent in de gaten te houden en ging er van uit dat die vrouw weinig schade kon aanrichten omdat alles toch achter slot en grendel ligt. Behalve die rol gouden kettinkjes dus, die alleen als het druk is voor eventjes onder de toonbank werd gelegd om later weer teruggelegd te worden in de kluis.. |o

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:05

Ik werk met hersenplakken, dat is iedere dag wel spectaculair.. :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:14

Afgelopen woensdag een spoedoperatie gehad bij een hond, wat toch wel indruk heeft gemaakt.

Hondje had om kwart over 6 een afspraak, de hond was niet lekker. Kwam ook heel sneu binnen gedragen met wat vage klachten. Wel had het dier duidelijk buikpijn. Dus foto's gemaakt en pijnstilling gegeven. Baasjes waren ondertussen even naar huis gegaan in afwachting. De dierenarts besloot voor de zekerheid (kosteloos) een echo te maken, omdat op de foto een verdikte maagwand was te zien. Ook op de echo was een erg dikke maagwand te zien. Ondertussen was het al 9 uur en was het de vraag wat te doen. Of nu nog open maken, of flink op de pijnstilling en morgen open maken.

Ondertussen begon het beestje weer te janken van de pijn, dus de baasjes gebeld en besloten toch te opereren. Op de darmen kwamen we al etensresten tegen en toen we bij de maag kwamen schrokken we enorm. De maag was geperforeerd en er zat een flinke tumor in. Er is dan ook besloten het dier niet meer wakker te maken en de baasjes te bellen om het dier te laten gaan. Het beestje was nog maar 5 jaar.

Ben ondertussen best wel wat gewend om te zien, maar dit heeft toch een bijzondere indruk op me gemaakt..

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:15

Ik werk met hele gave beestjes, op dit moment vogels en bijzondere dieren (als patiënten weliswaar) *\o/*