Prrrr schreef:Wat vond je altijd leuk aan journalistiek? Kennelijk niet het schrijven zelf, als je zo'n hekel aan Nederlands hebt. Als je weet wat je aantrekt in de journalistiek kun je misschien in die richting een geschikte opleiding vinden.
Dan kan er dus nog veel aan mijn schrijfkunsten verbeteren!
Ik vind het namelijk erg leuk om te schrijven, maar vind vaak de theorie die bij Nederlands komt kijken niks. Of, beter gezegd, ik haal er geen denderende cijfers voor..
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zat in de toetsweek en heb het daardoor druk gehad. Vandaar mijn late antwoord.
@Tutti_Frutti Interessant dat daar in België een WO studie voor is! Dat ga ik even googlen, als ik vragen heb hoor je van me! Bedankt
@Many de vakken die jij noemt spreken me erg aan!
In meerdere antwoorden zag ik al voorbij komen dat je de opleiding in drie jaar kon (kan?) doen. Ook zeker iets waar ik dus achteraan ga! Bovendien dat je uiteindelijk best een brede keuze hebt lijkt me ook wel fijn en zeker omdat de vakken me aanspreken denk ik dat daar ook wel een leuke baan bij te vinden is.
@RusselNuwel (ben ik toch je naam vergeten...) ik vind dat je een mooie plan van aanpak hebt. Ooit is er op school een student die geschiedenis studeerde geweest en vertelde dat veel mensen ook journalistiek hedden gedaan. Daar heb ik toen ook nog wel over na zitten denken. Misschien is het ook wel iets dat mocht ik (stel) na de opleding binnen een bepaalde periode geen baan als journalist (of iets anders dus
) kunnen vinden, ik dan als optie heb om nog een WO studie te gaan doen! Goede tip, ga ik zeker ook nog over nadenken. Open dagen van opleidingen spelen nog totaal niet in de 4de klas, weet ook niet of ik daar als jonkie rond zou durven lopen.
Wat dat betreft heb ik ook nog alle tijd, volgend jaar wil ik wel graag rond gaan kijken! Ik zal je binnenkort nog even PB'en!
@MarjanB wat superleuk dat je hebt gereageerd! Leuk om ook eens te horen van iemand die geen opleiding voor het betreffende vak heeft gevolgt! De richting die ik op wil, uhmm.... In ieder geval geen journalist in rampgebieden oid. Het zou natuurlijk geweldig zijn om paarden en journalistiek te kunnen combineren.
Ik woon in de omgeving van Zwolle! Anders stuur ik je binnenkort ook wel een PB!
@Emma Gave opdracht zeg, lijkt me heel fijn als je op de opleiding echt de weerspiegeling van de werkelijkheid in praktijd brengt! Schrijven vind ik niet verschrikkelijk en juist leuk! Nederlands vind ik ook niet verschrikkelijk, maar als meer dan de helft van de opleiding echt diep op Nederlands in gaat denk ik niet dat het wat voor mij is. Fijn dat je zo toch een beetje je eigen weg kunt bepalen! Dat van die banenkans is een goed punt, bijna geen enkele opleiding geeft een goede banenkans... Plus dat ik moet gaan voor iets wat ik leuk vind!
@Tamaartje wat jij doet, dát lijkt me nou echt leuk!
Paard en werk gecombineerd, geweldig! Reizen of veel op stap zijn voor m'n werk lijkt me wel leuk. Ben je lekker bezig en kom je nog eens ergens. Oh en natuurlijk helemaal niet erg om voor je werk naar paardenevenementen te gaan!
Wat betreft het meer praktijk van de HBO begin ik ook steeds meer te denken dat dat wel goed voor me is! Ik denk niet dat ik gelukkig ga worden van alleen (overdreven misschien) maar theorie.
Voor de overige reacties waar ik niet uitgebreid op gereageerd heb; PDOJ, media en cultuur en datajournalistiek ga ik eens even kijken wat dat precies inhoudt! Ook jullie erg bedankt!
Ik ben opeens al een stuk positiever weer, vooral doordat het Nederlands mee lijkt te vallen, ik praktisch waarschijnlijk toch leuker vind en er veel verschillende baanmogelijkheden zijn! Dan ga ik nu eens alle dingen googlen en een paar PB's sturen!
Echt heel erg bedankt voor jullie reacties!