verhuizen voor je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verhuizen voor werk?

nee, ander werk zoeken in de regio
27 (52%)
halverwege
14 (27%)
ja, gelijk verhuizen naar randstad
10 (19%)

Totaal aantal stemmen: 51

Joltsje

verhuizen voor je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 16:43

Hallo Bokkers,

in mijn omgeving zijn de meningen nogal verdeeld.. ben benieuwd wat jullie er van vinden.

we wonen nu in friesland. Beide een vaste baan en een zoontje van bijna een jaar.
mijn man reist nu enkele reis 1,5 uur. het bedrijf gaat echter verhuizen naar Amsterdam. wat zonder files enkele reis 2 uren is. als het meezit dus 4 uren.. als het tegenzit nog langer.

ons huis staat sowieso al te koop.. en nu zijn we dus aan het nadenken wat we willen.

hier blijven:
- vrienden en familie
- vertrouwd
- eventueel 2 dagen thuiswerken, 2 dagen amsterdag
- man moet werk opzeggen (regeling)
- vast ander werk te vinden (mijn man denkt van niet. HBO(+) marketing functie

naar halverwege verhuizen
- beide kunnen werk behouden
- nog steeds lange reistijd (man 3 uur totaal, ik dan 1,5 uur totaal)
- vrienden en familie goed te bereizen, maar niet meer om de hoek

helemaal naar de randstad verhuizen
- man kan werk behouden
- ik kan daar werk zoeken
- niet bij familie en vrienden
- even een bezoekje is het niet meer
- lastig met oppas en andere zaken

lastig lastig lastig.... wat zouden jullie doen?

mijn mans grootste angst is dat hij zonder werk komt te zitten.
daarnaast is hij ook weer erg gehecht aan onze woonplaats.
ik weet niet zo goed wat ik wil haha.

Rennie89

Re: verhuizen voor je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:50

Ik zou niet in Amsterdam zelf gaan wonen maar daarbuiten in de rustigere steden of dorpen. Amsterdam is leuk, maar als je inderdaad rust gewend bent en enkel voor werk verhuisd zou ik toch bij de rust blijven maar dus wel die richting uit verhuizen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 16:54

tanx.. amsterdam zal het niet worden inderdaad... ook in de randstad dorpen of kleinere steden zat

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:54

Het ligt eraan hoe goed die baan is van je man (en hoeveel het betaald)
Heeft hij überhaupt wel eens geprobeerd werk te zoeken dichterbij huis? Als je niet probeert weet je het nooit.

Ik denk dat verhuizen alleen voor werk best tegen kan vallen. Ik denk dat je ook ergens de ambitie/wens moet hebben omdat je het leuk vind ergens opnieuw iets op te bouwen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:55

ligt er ook heel erg aan of jullie stadsmensen zijn of niet, ik zou niet gelukkig worden in de randstad maar halverwege zijn vast nog leuke dorpjes.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 16:57

@collie2008 tanx. vroeger was hij erg ambitieus.. dat is wel wat afgenomen. hij kijkt wel om zich heen, maar wil alleen op functies reageren die echt aansluiten bij wat hij wil (begrijp ik wel). en ook nog wel vaak op gesprek gekomen, maar dan is er vaak weer net iemand met net wat meer ervaring, of net wat specifiekere ervaring.

en het opnieuw opbouwen is het probleem innd. contact houden met vrienden is leuk, maar dat verwaterd toch altijd. aan de andere kant.. werken en kids, ik wil dan een paardje zoeken om te rijden en hij op zaalvoetbal. voor verjaardagen etc op visite.. dan zit je leventje ook alweer aardig vol.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:08

Ik zou niet verhuizen voor mijn werk.
Ik heb tot afgelopen zomer altijd heel veel (op)gegeven voor mijn werk. Deze zomer werk ik ernstig ziek en heeft mijn werkgever laten zien hoe betrokken deze is (not) Het eerste inzicht wat ik gekregen heb is dat werk noodzakelijk is (de schoorsteen moet roken) maar familie en vrienden zijn veel belangrijker.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:10

Mijn man rijdt ook 110 km enkele reis.
Wij hebben besloten niet te verhuizen, omdat hij "vroeger" regelmatig is overgenomen door een ander bedrijf (bedrijf werd incl medewerkers verkocht) en zo ook de plaats waar hij moest werken.
Als je dan elke x mee moet verhuizen, blijf je aan de gang.

Wij zijn hier (Friesland) juist gaan wonen om de rust(en de kosten!) en mijn man vindt de reisafstand natuurlijk niet leuk, maar ook geen probleem.
Hij kan meestal de A6 afrijden zonder file.
Zijn collega woont aan de andere kant van Amsterdam en die doet daar 45 minuten over om op het werk te komen. Dan valt dat voor mijn man in verhouding wel mee.

edit:
Mijn man werkt 5 dagen in de week in Amstelveen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-01-15 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:11

Ik zou nooit verhuizen voor mijn werk.

Mijn privé-leven is voor mij belangrijker. Bij dat privé-leven horen mijn familie en vrienden die allemaal hier in de regio wonen.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:20

Een baan in de marketing op hbo is toch niet zo schaars? Ik zou even rond gaan kijken in jullie omgeving. Als dat niet lukt zou ik voor halverwege kiezen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:27

Ik zou in Friesland blijven. Je schrijft dat je man nu 1,5 uur erover doet, dan 2 uur of langer. Vind ik niet zoveel verschil in zitten om ervoor te verhuizen (en om jou je baan te laten opzeggen).
Kan hij als compromis niet met het bedrijf overleggen of hij 1 dag in de week thuis kan werken?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 17:36

Tanx allemaal.

Mijn man werkt nu 1 dag thuis.
Hij heeft gevraagd dat als ze naar a'dam kan. Hij 2 dagen thuis kan werken. En dan totaal 4 dagen werken.
Ik ga dan ook 4 dagen werken ( nu 3). Dat zou voor mij ideaal zijn.

Hij is dan 2 dagen echt weg. (Niet meeten en niet paardrijden voor mij). Maar wel 5 dagen vd 7 thuis. Als onze zoon dan ooit naar school gaat, op sport gaat etc. Is dat ideaal. Zou dan 1 dag zijn dat hij echt opvang moet.
(Als mijn man thuiswerkt gaat hij wel naar de oppas hoor. Maar is altijd korter dan wanneer ik hem noet brengen en halen ivm reistijd).

@vickers.. wat naar. Dan hoop je ook wat terug te krijgen.

@werk vinden. We zitten in friesland.. dus nietveel soeps. Hij zit in de financiele wereld. In de randstad zijn ook daar weer veel meer mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:41

Ik heb een jaar geleden werk gevonden in Amsterdam ( woonde met m'n gezin in Deventer ).
We zijn 5 maanden geleden naar Amsterdam verhuisd ( ook in Amsterdam kun je prachtig rustig wonen, "men" denk bij Amsterdam al snel aan de binnenstad )

Hadden we jaren eerder moeten doen, wat een heerlijke plek om te wonen en te leven. Kinderen vinden dat ook.

Paard staat hele dagen buiten en dat is een kwartiertje rijden van m'n huis . Het centrum is ook op een kwartier.

M'n man werkt nog drie dagen per week in Deventer maar is hard aan het solliciteren om ook hier te gaan werken.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:44

Joltsje schreef:
Tanx allemaal.

Hij heeft gevraagd dat als ze naar a'dam kan. Hij 2 dagen thuis kan werken. En dan totaal 4 dagen werken.

Hij is dan 2 dagen echt weg. (Niet meeten en niet paardrijden voor mij). Maar wel 5 dagen vd 7 thuis. Als onze zoon dan ooit naar school gaat, op sport gaat etc. Is dat ideaal. Zou dan 1 dag zijn dat hij echt opvang moet.
(Als mijn man thuiswerkt gaat hij wel naar de oppas hoor. Maar is altijd korter dan wanneer ik hem noet brengen en halen ivm reistijd).
Dat klinkt toch als een prima oplossing? Twee lange dagen in Amsterdam en daar overnachten. Heb je zo 20 uur op papier. Ik ken genoeg mensen die dat doen; heb het zelf ook jaren gedaan. Als het jullie op den duur op gaat breken kun je altijd nog verhuizen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:47

Ik denk dat je moet oppassen dat je je niet verkijkt op dichtbij werk wonen in de randstad. Mijn vriend werkt op 35 minuten afstand van zijn werk in Amsterdam maar doet daar door file meestal wel een stuk langer over. Als je buiten de spitstijden om kan reizen, is dit natuurlijk wel anders.

Het is zonde als je verhuisd en de reistijd dan toch tegen valt.. Verhuizen voor mijn werk zou ik niet doen, maar jullie verhuizen niet perse voor werk maar voor werkgelegenheid. En die is hier een stuk groter.

De kosten schijnen hier wel een stuk hoger te zijn. Dit kan betekenen dat jullie dan niet meer rond komen van het aantal dagen dat jullie nu werken. Denk daar ook over na. Zover ik weet, zijn de salarissen hier in verhouding namelijk hoger, alleen het salaris van je man gaat niet omhoog denk ik?

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:53

Joltsje schreef:
Tanx allemaal.

@vickers.. wat naar. Dan hoop je ook wat terug te krijgen.

@werk vinden. We zitten in friesland.. dus nietveel soeps. Hij zit in de financiele wereld. In de randstad zijn ook daar weer veel meer mogelijkheden.

Dat klinkt als een prima oplossing.
Had je deze vraag een jaar geleden gesteld dan had ik rustig "verhuizen" gezegd ;)
Van alles leer je weer :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:56

Ik zou ook eerst afkijken hoe het gaat als hij 2 dagen thuiswerkt en dan 2 dagen in Amsterdam.
Kijken hoe dat bevalt qua reizen en werk.. Wie weet gaat dat wel heel goed?
Wie weet gaat het ook helemaal niet, dan is je keuze gauw gemaakt :)

Gezien de drukte in en rondom Amsterdam iedere dag, zou het zonde zijn als je er qua reistijd niet veel op vooruit gaat..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:57

Ik zou verhuizen, ik zou die reistijd er absoluut niet voor over hebben, het leven moet ook nog leuk zijn ;)
Enne.... oppas hebben ze in de randstad ook ;)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:14

Ik weet niet of jullie import Friezen zijn of van geboorte af Friezen.
Ik zelf ben ooit van Alkmaar naar Sneek verhuist, giga wennen aan het tempo die er was. Later naar Gelderland gegaan, weer wennen aan het haastige leven. Nu als ik in Sneek ben betrap ik me elke keer weer dat ik denk "jemig schiet eens op joh".

Daarbij is het leven een stuk goedkoper in Friesland, alleen de boodschappen scheelt al een stuk. De mentaliteit is ook heel anders als je niet in een "stadse" stuk Friesland woont.

Als overnachten voor je man een optie is zou ik die pakken of hij moet liever thuis slapen.
Is er een contract voor bepaalde tijd zou ik zeker niet verhuizen, voor je het weet staat je man op straat. Mocht het onbepaalde tijd zijn, zou ik het een tijdje aanzien hoe het gaat voor je verhuist richting de drukte.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:55

En een kamer/appartementje voor je man in Amsterdam?
Dan kan hij daar 2 a 3 nachten slapen als hij moet werken, en de rest thuis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:03

Mijn man gaat vroeg weg en is laat thuis, maar dat komt ook omdat hij meer werkt dan 40 uur.

Hij zou de mogelijkheid kunnen krijgen om daar in de buurt te overnachten, maar hij slaapt graag thuis.
Ook is het zo: als hij gewoon 40 uur zou werken en hij vertrekt op tijd, dan is hij ook om 17:30 thuis.

Vroeg het hem nog net: zou je voor hetzelfde geld in de randstad willen wonen; antwoord NEEEEE.
Dat zegt genoeg. Wij wonen dan ook wel vrijstaand met vrij uitzicht en paardjes aan huis.
Als ik mijn paardjes op pensionstal zou moeten zetten in de randstad, dan zou dat voor ons niet te betalen zijn.

Voor ons zou verhuizen dus betekenen; niet meer vrijstaand wonen, paardjes verkopen, ik een nieuwe baan en meer werken omdat het duurder wonen is.
Mijn man komt van de boerderij en is ontzettend blij dat we hier wat hebben gevonden waar hij graag woont.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:03

topsylover schreef:
En een kamer/appartementje voor je man in Amsterdam?
Dan kan hij daar 2 a 3 nachten slapen als hij moet werken, en de rest thuis.

Dat doen aardig wat mensen die ik ken met werk daar en gezin in Groningen. Werkt prima!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 19:54

Bedankt allemaal.verschillende reacties.

Mijn man gaat nu 4 dagen 7 uur van huis en 7 uur weer thuis. Dus lang weg zijn we gewend. Eerder nooit problemen. Nu met de kleine wel aanpassen.

Als je halverwege gaat wonen win je een beetje tijd maar niet veel. Lastig hoor.

Mijn man heeft nog geen reactie op zijn voorstel. Maar dat zou voor mijn gevoel prima zijn en dan gaan we niet verhuizen.

Hier zouden we straks een vrijstaand huis kunnen kopen. In de randstad een rijtjeshuis. Dus ja ook dat is iets wat we meenemen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:57

Ga eerst eens kijken of je man kan aarden in Amsterdam.
Die mentaliteit is heel anders, mensen zijn daar erg prestatiegericht vooral Schiphol en de Zuidas

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:03

Mijn man werkt. U in hoorn.
Ook daar veel mensen uit de randstad. Bedrijf is samengegaan met de bedrijf in den haag en gaat nu dus naar amsterdam.

Ik kom voor mijn werk in het hele land.
Verschil in mensen cultuur etc. Kennen we dus.

En zolang we niks kopen kunnen we ook weer terug.

Het liefst zou mijn man ook hier blijven. Maar hij is bang dat hij niks vind.