Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yinthee schreef:Ja. In de schoonmaak. Uur per huisje (vakantievilla's). Nauwelijks haalbaar, je tijd om van huisje naar huisje te gaan zit er ook bij inbegrepen, zelfs als je van de ene naar de andere kant van het park moet fietsen. Dus stel je hebt 5 huizen op een dag, begintijd 10:00, dan ben je - inclusief 30 min pauze - om 15:30 klaar. Zo niet, krijg je je 'overuren' gewoon niet uitbetaald en het te horen. Best frustrerend soms omdat het sowieso nauwelijks haalbaar is qua tijd, zeker niet als je er dan een vies huis tussen hebt zitten dan ga je gegarandeerd achterlopen en dat levert soms wel wat stress op. Huisjes moeten ook perfect in orde zijn anders kan je gewoon terug om het op te knappen. En ook dat in eigen tijd, onbetaald.
Echt te ranzig gewoon. Dat mensen zich niet kapot schamen een huisje zo achter te laten.
xxCYNNxx schreef:Werk ook in de schoonmaak. Gelukkig zit ik op kantoorpanden en een middelbare school. Nu is die laatste zeker niet het leukste soort pand om te doen, maar 10 keer beter dan die vakantiehuisjes. Die heb ik ook een tijdje gedaan en idd zoals je zegt; de tijd die je krijgt is echt niet te doen. Je moet letterlijk rennend door zo'n huisje heen anders haal je het niet. Maar dat vond ik niet eens het ergste. Het ergste was hoe ranzig die huisjes vaak werden achtergelaten. Magnetron waarin voedsel was ontploft en ondertussen lekker aangekoekt. Bergen afwas, etensresten overalEcht te ranzig gewoon. Dat mensen zich niet kapot schamen een huisje zo achter te laten.
Moet idd ook alles op tijd doen uiteraard (blijft de schoonmaak) maar op kantoren en de school die ik doe is het wel redelijk te doen. Hoef niet te rennen in ieder geval. Maar tijd is in de schoonmaak zeer scherp ingedeeld; je kan niet verslappen of even 4 min kletsen, want dan kom je al tijd te kort.
). Dus dat was wel even heftig, maar goed, wel netjes schoon achtergelaten. Bij het park in NL zat schoonmaak erbij in, maar was het wel de bedoeling om de afwas netjes weg te werken en het netjes achter te laten. Wat we uiteraard ook hebben gedaan. Hoe asociaal ben je als je het huisje als gore bende achterlaat? Dat snap ik echt niet...Dootjuh schreef:gabyfedde schreef:Ik ben mondhygiënist en heb meestal 30 minuten per patiënt.
Leuk dat je ook mondhygiëniste bent!
djinnie schreef:xxCYNNxx schreef:Werk ook in de schoonmaak. Gelukkig zit ik op kantoorpanden en een middelbare school. Nu is die laatste zeker niet het leukste soort pand om te doen, maar 10 keer beter dan die vakantiehuisjes. Die heb ik ook een tijdje gedaan en idd zoals je zegt; de tijd die je krijgt is echt niet te doen. Je moet letterlijk rennend door zo'n huisje heen anders haal je het niet. Maar dat vond ik niet eens het ergste. Het ergste was hoe ranzig die huisjes vaak werden achtergelaten. Magnetron waarin voedsel was ontploft en ondertussen lekker aangekoekt. Bergen afwas, etensresten overalEcht te ranzig gewoon. Dat mensen zich niet kapot schamen een huisje zo achter te laten.
Moet idd ook alles op tijd doen uiteraard (blijft de schoonmaak) maar op kantoren en de school die ik doe is het wel redelijk te doen. Hoef niet te rennen in ieder geval. Maar tijd is in de schoonmaak zeer scherp ingedeeld; je kan niet verslappen of even 4 min kletsen, want dan kom je al tijd te kort.
Dat snap ik ook echt niet. Vorig jaar zijn we naar een vakantiehuisje geweest in NL en het jaar daarvoor in Denemarken, maar bij het huisje in Denemarken moesten we zelf schoonmaken (anders extra betalen, ML vond dat zelf schoonmaken wel kon, met een kereltje van ruim anderhalf en een baby van 6 weken). Dus dat was wel even heftig, maar goed, wel netjes schoon achtergelaten. Bij het park in NL zat schoonmaak erbij in, maar was het wel de bedoeling om de afwas netjes weg te werken en het netjes achter te laten. Wat we uiteraard ook hebben gedaan. Hoe asociaal ben je als je het huisje als gore bende achterlaat? Dat snap ik echt niet...
Ik werk in de kinderopvang. Enige tijdsdruk die we hebben is het ritme van het kdv, maar dat komt niet zo nauw. Of ik nu om 11.30 of om 11.40 aan tafel zit, is niet zo van belang. Ik werk op een peutergroep, dus geen baby's met voedingen. Dan komt de tijd wel wat nauwer...
en handig ja, zo kun je borgen dat iedereen hetzelfde aan tijd krijgt. 
Jammer van mijn mooie beroep, ik had echt nooit verwacht dat ze de zorg zo zouden uitknijpen. Aangezien er bij mij 800 collega's hun ontslag hebben gekregen probeer ik me toch maar aan te passen... mala26 schreef:Ik werk in de schoonmaak. Dus ja ik heb vaste tijden om een bedrijf schoon te maken. Dit is als je gewoon lekker door werkt prima te doen.
Heb ook een tijd in de housekeeping gezeten en dat was een hel.15 min per kamer waarbij het bed verschoont moet worden, badkamer schoon, alles gestoft en gezogen moet worden. Overuren werden niet betaald en er werd elke dag wel gezegd of je over je tijd heen liep. Nooit en nooit meer dat ik dat ga doen.