Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:55

:wave:

Na aanleiding van dit topic: [LZP] Jouw bruidsjurk , ben ik benieuwd of er bokkers ook op jonge leeftijd gaan trouwen of zijn getrouwd.

Op dit moment ben ik 20 en ga ik dit jaar ook nog trouwen. Mijn vriend en ik zijn nu bijna 4 jaar bij elkaar. Ik ga op deze leeftijd trouwen, omdat mijn vriend een geloof heeft waarbij het hoort dat je eerst trouwt voordat je samen gaat wonen. Aangezien wij een huis hebben gekocht gaan wij dus ook trouwen. :D *\o/* Allemaal hartstikke leuk, alleen een heleboel geregel zo met een huis en een bruiloft op komst.

Ik ben erg benieuwd naar bokkers die ook op jonge leeftijd zijn getrouwd en hoe zij dit hebben ervaren. :)

:evaw:

ArroNnie

Re: Trouwen op een jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:57

Mijn 'planning' is om rond m'n 23e te gaan trouwen, alleen even zien hoe mij vriend er dan over denkt en hoe dat zit met geld op dat moment haha :') Ik wens jullie alvast veel geluk samen! :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:59

Ik ben ook op mijn twintigste getrouwd. We hadden allebei een vaste baan, een huis en het is bij ons ook niet gebruikelijk om samen te wonen. Ik heb er nooit spijt van gehad, getrouwd zijn is geweldig! <3 Ik heb wel een hoop commentaar gehad van anderen trouwens, maar dat interesseerde me niet.

Veel plezier met de voorbereidingen!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:00

Ik was 22 (ben nu 36) toen ik trouwde dat was iets vroeger dan gepland ivm mijn terminaal zieke vader. Maar inmiddels alweer 14 jaar gelukkig getrouwd met mijn jeugdliefde. We zijn inmiddels al 23 jaar samen en 2 kinderen en een hoop beesten verder.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:33

Niwla schreef:
Ik ben ook op mijn twintigste getrouwd. We hadden allebei een vaste baan, een huis en het is bij ons ook niet gebruikelijk om samen te wonen. Ik heb er nooit spijt van gehad, getrouwd zijn is geweldig! <3 Ik heb wel een hoop commentaar gehad van anderen trouwens, maar dat interesseerde me niet.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Hier ben ik ook wel een beetje bang voor. Veel mensen hebben natuurlijk een mening en hebben die allemaal al wel klaar liggen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:36

Ik was 22 en mijn man 24 jaar toen we trouwden.
We woonden al 6 jaar samen dus het gaf weinig commentaar, wel dacht iedereen dat we dan aan kinderen zouden beginnen maar dat hebben we nog 6 jaar uitgesteld.
Wel hebben we een jaar later een huis gekocht.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:40

TS: ga je zo jong trouwen omdat je dat wil, of omdat het "moet" van het geloof van je vriend voor jullie kunnen samenwonen?

Iedereen moet doen en laten wat ze willen, en deze reactie is ook respectvol bedoeld, maar ik denk dat het feit dat "het moet vanwege het geloof" veel mensen tegen de borst stuit. Trouwen doe je toch omdat je het zelf wilt? Want als je het doet vanwege het geloof, dan let je juist op het commentaar van anderen, namelijk het commentaar van andere gelovigen als jullie gewoon zouden gaan samenwonen?
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-01-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:41

Tsja ik snap het nooit zo, mensen die amper 20 zijn en met alle geweld vinden dat ze moeten trouwen. Op basis van geloof kan ik er dan nog een beetje in komen maar anders; why the hurry :+
Wat is er mis met een paar jaar wachten? Dan ben je meer gesetteld, weet je met meer zekerheid dat je voor elkaar wil gaan en, ook niet onbelangrijk, heb je vaak meer financiële middelen om er ook echt een onvergetelijke dag van te maken.
Wat betreft vroeg kinderen nemen heb ik dezelfde mening.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:42

Getrouwd op mijn 24'ste. :) Geen spijt van! Helaas amper de 5 jaar gehaald... maar twee prachtige kiddies er aan over gehouden uiteindelijk :D (En een leuke hobby ;) )

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:43

Eef_Bam schreef:
Maar ga je zo jong trouwen omdat je dat wil, of omdat het "moet" van het geloof van je vriend voor jullie kunnen samenwonen?

Iedereen moet doen en laten wat ze willen, en deze reactie is ook respectvol bedoeld, maar ik denk dat het feit dat "het moet vanwege het geloof" veel mensen tegen de borst stuit. Trouwen doe je toch omdat je het zelf wilt? Want als je het doet vanwege het geloof, dan let je juist op het commentaar van anderen, namelijk het commentaar van andere gelovigen als jullie gewoon zouden gaan samenwonen?

Natuurlijk wil ik het zelf. Anders had ik ook niet het huis gekocht, want ik wist van te voren dat we zouden gaan trouwen voor het samen wonen. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:43

spatter schreef:
Ik was 22 en mijn man 24 jaar toen we trouwden.
We woonden al 6 jaar samen dus het gaf weinig commentaar, wel dacht iedereen dat we dan aan kinderen zouden beginnen maar dat hebben we nog 6 jaar uitgesteld.
Wel hebben we een jaar later een huis gekocht.

Je ging samenwonen toen je 16 was?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:44

Eef_Bam schreef:
Maar ga je zo jong trouwen omdat je dat wil, of omdat het "moet" van het geloof van je vriend voor jullie kunnen samenwonen?

als ze het niet had gewild, had ze het niet gedaan neem ik aan ;)

Ik ben zelf erg laat getrouwd (27) O:) Als mn leven anders had gelopen was ik misschien wel eerder getrouwd. Ik snap ook het nut van eerst samenwonen niet, maar heb het toch wel gedaan, 1 jaar :P Ik vind trouwen wel een stuk 'serieuzer'. Je kiest in het openbaar voor je familie en vrienden voor elkaar en dat vond ik erg bijzonder :)

Ik zou overigens niet bang zijn voor de reacties van anderen hoor... het is toch jouw leven en jullie keus :) Dat anderen het anders doen, prima. Maar jij doet het zo omdat jullie het zo willen :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:46

Verootjoo: dat bedoel je sarcastisch hoop ik, 27 laat? :=

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:47

Ik ben in april 2013 getrouwd toen ik 20 was, dit jaar dus alweer 2 jr getrouwd. :)
Wij waren toen 2,5 jr samen en hadden een zoon van 1,5 jr.
We hebben een hoop commentaar gehad, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest <3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:48

verootjoo schreef:
Eef_Bam schreef:

als ze het niet had gewild, had ze het niet gedaan neem ik aan ;)

Ik ben zelf erg laat getrouwd (27) O:) Als mn leven anders had gelopen was ik misschien wel eerder getrouwd. Ik snap ook het nut van eerst samenwonen niet, maar heb het toch wel gedaan, 1 jaar :P Ik vind trouwen wel een stuk 'serieuzer'. Je kiest in het openbaar voor je familie en vrienden voor elkaar en dat vond ik erg bijzonder :)

Ik zou overigens niet bang zijn voor de reacties van anderen hoor... het is toch jouw leven en jullie keus :) Dat anderen het anders doen, prima. Maar jij doet het zo omdat jullie het zo willen :)

Er is een verschil tussen willen samenwonen en maar trouwen omdat dat dan moet, of gewoon willen trouwen ;) .

Ik wil ooit graag samenwonen, maar trouwen? No way Jose :Y)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:51

In mijn vriendenkring was ik ook de jongste die trouwde, ik was toen 25. We zijn vooral vrij snel getrouwd, toen hij mij vroeg waren we nog geen jaar samen. Niemand heeft er letterlijk iets van gezegd maar ik weet via via wel dat veel mensen dachten dat het niet lang stand zou houden.

We proved them wrong :D

Citaat:
Ain't nothing better
We beat the odds together
I'm glad we didn't listen
Look at what we would be missing

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:53

Ik ben op mijn 20 ste getrouwd, man was 21. Dat is nu 21 jaar geleden, we zouden gaan samen wonen en waren aan het bouwen aan ons huis. Man lief moest in militaire dienst door te trouwen konden we dit voorkomen anders bleef ons huis lang staan eer het af was.

Omdat we zouden gaan samenwonen zijn we maar gelijk getrouwd dit waren we met de tijd toch van plan. na 21 jaar nog steeds geen spijt <3

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:54

RoosTinker schreef:
Ik ben in april 2013 getrouwd toen ik 20 was, dit jaar dus alweer 2 jr getrouwd. :)
We hebben een hoop commentaar gehad, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest <3

Als ik ff snel ga rekenen.... waren jullie een jaar samen toen jullie zoon geboren werd? Dus zwanger toen jullie 3 maand samen waren?
Jeetje... ik zou dat echt nooit durven...

Ben bijna 30, maar nog geen trouwplannen. En nu 8,5 jaar samen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:57

Ik was ook de eerste van de vriendengroep.
Ml 27 en ik 22. Dus nog niet zo lang geleden.
Ik ken ml al jaren en het was dus geen overhaaste keuze en ben nog steeds erg blij met hem <3 wij hebben het vooral gedaan ivm koophuis en alles juridisch regelen.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:58

Ik ben op mijn 20e getrouwd na 4 jaar verkering te hebben gehad waarvan we al dik 2 jaar samen woonde en al veel ups en downs gehad hebben, kennen we elkaar door en door.
Dit jaar net als Roostinker in april 2 jaar getrouwd.
En sinds september een lieve zoon.

We hebben zelf gekozen om te trouwen en eigenlijk van niemand commentaar gehad ook niet met de keuze voor een baby op deze leeftijd ;)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:59

Wij zijn een paar weken geleden verloofd <3 We trouwen waarschijnlijk in 2016, ik ben dan 21. Mijn vriend is zeven jaar ouder. We kennen elkaar 1,5 jaar. Iedereen reageerde heel erg positief. Onze vrienden en familie waren heel erg enthousiast :D Ze vinden ons allemaal heel leuk samen en hadden het ook eigenlijk al verwacht :o

Grapjasjes12

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:03

Ik was 23 toen we trouwden. Inmiddels ben ik 29 :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:05

Ik geloof niet in trouwen... Dus ga dat ook nooit doen... (Typisch gevalletje voor mij "ik lig liever 3 weken in het ziekenhuis dan.... :')) Maar ik vraag me dan altijd af, of je er klaar voor bent.. Hangt er heel erg af in welke fase je leven zit. Toen ik 20 was, zat ik midden in mijn studie, studentenleven, gewoon met hele andere dingen bezig :S Woonde toen wel samen... Maar voor mijn gevoel ga je je dan pas echt ontwikkelen... Ik groeide ook echt uit elkaar... (Maar was ook wel omdat hij in de horeca werkte, we elkaar heel weinig zagen en hij na een half jaar en 10x zeggen nog steeds niet doorhad dat Tomas, naar wie ik zo vaak ging, een paard was :'))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:05

Eef_Bam schreef:
Er is een verschil tussen willen samenwonen en maar trouwen omdat dat dan moet, of gewoon willen trouwen ;) .

Ik wil ooit graag samenwonen, maar trouwen? No way Jose :Y)

Mwa, vind ik niet. Je weet neem ik aan dat je vriend er zo over denkt, dus je weet waar je aan begint en als je samen wil zijn en voor elkaar kiest; waarom dan niet trouwen :)

Aranel schreef:
Verootjoo: dat bedoel je sarcastisch hoop ik, 27 laat? :=

In mijn omgeving ben ik anders best laat :o Meeste van de vrienden/familie zijn tussen 20/25 getrouwd :) Imo is dat gewoon een normale leeftijd daarvoor... toch?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:09

Liezel1 schreef:
RoosTinker schreef:

Als ik ff snel ga rekenen.... waren jullie een jaar samen toen jullie zoon geboren werd? Dus zwanger toen jullie 3 maand samen waren?
Jeetje... ik zou dat echt nooit durven...

Ben bijna 30, maar nog geen trouwplannen. En nu 8,5 jaar samen.

Klopt, helaas was zwangerschap ook echt een stom ongelukje, was in een periode dat ik van pil wisselde en dat ging dus blijkbaar niet helemaal goed..
Maar kan m'n kleine kereltje nu niet meer missen hoor haha :)