Dit topic open ik zodat ik op 'papier' heb staan wat er nu allemaal op stapel ligt en om misschien wat advies te krijgen van bokkers die in zulke situaties hebben gezeten.
De keus is niet zo makkelijk als het lijkt.. Er liggen een andere grote gebeurtenissen in het verschiet en de volgorde daarvan vind ik er lastig.. Ik probeer steeds te bedenken wat wijsheid is en ik vraag advies aan iedereen, maar iedereen zegt wat anders

Allereerst moet ik een hartoperatie ondergaan. Dit wil zeggen dat er een nu te kleine kunst hartklep vervangen wordt door een grotere, de klep zit er nu in vanaf mijn 6e, waarnaar ik natuurlijk ben gegroeid en deze is nu te klein. Voor alsnog heb ik niet heel veel klachten, behalve dat ik ritmestoornissen heb, maar hier heb ik medicatie voor dus het is goed te onderdrukken.
De operatie zou eerst eind dit jaar gebeuren, dit heb ik echter naar voren gehaald en probeerde januari.
Dit gaat waarschijnlijk niet lukken, doordat ik meerdere onderzoeken moet ondergaan eer ik de operatie kan ondergaan.
Door deze operatie zou ik, mits er geen gekke dingen gebeuren, ongeveer 4-6 weken uit de running zijn. Deze operatie MOET gewoon een keer gebeuren, hoe dan ook.
Het volgende is dat mijn vriend en ik gaan samenwonen en een huis gaan kopen. Dit huis is nu verhuurd en de eigenaar van dit huis is mijn vriend zijn oom, de huurders zijn hard op zoek naar een andere woning. We wachten al een hele tijd.
Echter heb ik gister te horen gekregen dat het huis, waar de huurders interesse in hadden, onder voorbehoud is verkocht. Dit is een leegstaand huis.
Wij weten niet of de huurders dit zijn, of anderen. Dit probeert de makelaar te achterhalen, maar het contact leggen is moeilijk met hun.
Het kan dus zo zijn dat hun het wél zijn en dat ze bij wijze van rond maart eruit gaan en wij er dus in kunnen. Er hoeft vrijwel niks te gebeuren aan het huis, dus dat is een zorg minder!
Dan het volgende, volgende week vrijdag heb ik een sollicitatie gesprek voor een mooie functie met een mooi aantal uur. Ik zou heel blij zijn met deze baan, gezien de aankomende hypotheek en dan heb ik meer vastigheid dan dat ik nu heb (12 uur bij een uitzendbureau waarbij ik per dag wordt gebeld/geappt of ik kan werken of niet, erg lastig met plannen!). Uiteraard kan ik het niet maken om na een week werken te zeggen, 'ik heb een operatie'. Dan word ik A. niet eens aangenomen en kom ik vast niet door mijn proeftijd en B. zou ik liever eerst een paar maandjes daar werken alvorens ik de operatie in ga.
Ik kan natuurlijk veel beter leven van een inkomen op basis van 24 uur dan van 12 uur, lijkt me duidelijk. Daarnaast is het uitbetalen van de 12 uur als ik niet werk, nogal een probleem bij hun. Zo heb ik vorige week niet kunnen werken ivm geen diensten, dus dan heb ik ook geen geld.. Tja...
Zonder geld kan ik niks, want ik heb een paard, zorgverzekering, telefoonrekening en ga zo maar door.. Die lopen gewoon door!
En.. Jawel... Dan heb ik nog stage, ik ben net aangenomen om stage te gaan lopen binnen een leuk bedrijf. Nou zal dit niet het grootste obstakel zijn, maar ook hier, zou ik graag toch al even werkzaam willen zijn, om al op gang te komen..
Dusss.. Een hartoperatie is niet niks en het is ook nodig, echter is hier geen spoed bij. Maar ik heb het proberen te vervroegen en dit wil ik dan nu weer terug draaien door het weer een paar maandjes (lees: 2 maanden denk ik) uit te stellen..
Af en toe zie ik het heel helder, maar dan komen de vraagtekens weer.. 'Ja, maar....'
Wat zou jij doen in mijn situatie?
Uiteindelijk zal het mijn eigen keus zijn wat ik doe, maar advies vragen is nooit mis...
Ik ben benieuwd..