Afwasmachine keuze minstens 5 programmas, erg stil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Afwasmachine keuze minstens 5 programmas, erg stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:42

Aangezien onze afwasmachine toch een flinke tik heeft gehad na een geknapte cv leiding moeten we op zoek naar een andere. Ik had er al eerder een uitgekozen maar deze is niet meer leverbaar. Alleen zie ik door het afwasmachinebos niet meer die ene goede.

We kunnen zowel onderbouw of inbouw kwijt. Een losse zou kunnen maar dan hebben we links en rechts twee randjes tussen muur en de rest van de aanrecht. Maar het kan wel.

Waar zijn we naar op zoek, vooral een stille machine. Een die meerdere programmas heeft, bij voorkeur een erg hete maar ook een eco/snelle stand. Geen draaiknoppen ivm mijn handen, simpele drukknoppen werken het beste. Er moeten grote borden inkunnen, bij voorkeur meer dan de 4 die we nu kwijt kunnen. Wij hebben daar destijds niet op gelet maar bij meer dan twee grote borden onderin komt de bovenste wasarm tegen de borden aan. Dat willen we dus niet meer.

Als het even kan een los bestekbakje, twee rekken of eventueel drie waarvan er een uit te halen is zodat er veel vaat en ook grote pannen inkunnen. En een die wel de kunststof vaat droog krijgt, nu komt het er nat uit en moet het alsnog op een afdruiprek drogen. En uiteraard moet hij goed schoonmaken en bij voorkeur ook nog zuinig in stroom en water zijn. En niet de hoofdprijs kosten.

Wie heeft wat, wat zijn de voor en nadelen.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:01

Wij hebben deze vaatwasser nu een jaar in gebruik.
Hij bevalt echt super goed we hebben deze toen gekozen vanwege het ecoprogramma en omdat het een van de stillere was 46 Db. Ik heb ook aangegeven dat ik een bestekkorf wil en geen lade.
Andere voordelen zijn dat naast de 5 hoofdprogrammas nog functies heb zoals
- tijd besparen
- halve machiene
- hygieneplus voor dingen uit te koken
- intensieve zone voor pannen
- extra drogen voor kunstof

http://www.neff.nl/producten/vaatwasser ... rce=browse

edit: het is niet exact deze maar ons typenummer kan ik niet direct terugvinden(Neff S52N53X3EU)

karuna
Drukke kabouter

Re: Afwasmachine keuze minstens 5 programmas, erg stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 12:03

Klinkt in ieder geval goed. Stil is echt een must, we slapen beneden naast de keuken en alles is open. Machine draait meestal s nachts dan is stil wel handig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:06

Welke breedte zoek je 45 of 60 cm ?
En welk budget had je in gedachte?
Afkeur of voorkeur voor een merk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 12:09

De normale 60 cm, die zit er nu ook in. Prijsklasse geen idee, we hebben alleen geen zin idioot veel te betalen voor een machine als goedkoper ook kan. Miele bijvoorbeeld vindt ik veel te duur voor wat ze bieden. Echt veel langer dan de iets goedkoperen gaan ze ook niet mee. Voorkeur niet, dat maakt het zoeken ook zo lastig. We hebben er eerder gehad waardonder een Atag. Die beviel erg goed maar ook luchthappend duur helaas. En die is in ons oude huis achtergebleven.

De verzekering vergoed dan wel maar ondanks dat vinden we het geen reden ze een poot uit te draaien onnodig.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:13

Wij hebben de AEG - oko - favorit
Erg stil en kan op 70 gr:
Kunnen borden in tot 35 cm, zo even uit mijn hoofd.
Moet af en toe kijken of hij wel aan staat , bevalt zeer goed.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:14

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 12:17

Mijn zoekopdracht leverde ruim 1400 hits op, veel te veel om uit te kiezen. Vandaar mijn topic ook om de keuze wat te verkleinen. Koop liever iets waar mensen een goede ervaring mee hebben, ook op langere termijn.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:21

Ik vind het ook wel fijn om te weten als een vaatwasser zuinig is.
Bij ons staat hij dagelijks aan en verbruikt maar 5 liter, waar andere vaatwasser ook wel 10 of 11 liter verbruiken. Aan electra zou hij op jaarbasis bij dagelijks gebruik op 60 euro stroomkosten komen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:24

Wij hebben een siemens. Onze vorige was ook een siemens, ging ruim 20 jaar mee. Hij heeft onwijs veel standen, geen idee hoeveel :'). Eco etc.

Je kunt de vaatwasser zelf indelen; hekjes kun je bijvoorbeeld neerklappen om grote pannen erin te leggen. Super fijn. Of juist hekjes omhoog zetten om meer borden kwijt te kunnen.

Als het goed is een A++ energieklasse.

Edit: Ik geloof dat wij deze hebben: http://www.siemens-home.nl/productoverz ... n-overview

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:51

Wij hebben sinds kort een vaatwasser van Bosch. Echt een hele stille machine!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:45

Over het niet goed drogen van kunststof - gebruik je wel spoelglans? Zonder droogt de vaat niet goed namelijk.
Ook met alles-in-een blokjes doe ik nog spoelglans en zout in de machine.

Over het lawaai - de machine is vaak het probleem niet, het gegorgel van de afvoer wel! Daar hoor je nooit iemand over, terwijl ik dat veel storender vind dan het gebrom van de machine.

En 5 programma's - waarom? Ik gebruik alleen maar de standaad of het 70-graden programma. Ding draait toch 's nachts, maakt het niet uit hoe lang het duurt voordat hij klaar is.

Wij hebben een Miele met besteklade. Vind ik dus ideaal, maar jij volgens mij niet en zal boven jullie budget zitten. Het is dat wij zijn verhuisd en de vaatnwasser hebben moeten achterlaten. Zou me niks verbazen dat de huidige bewoners de machine nog steeds gebruiken en die Miel is al 21 jaar oud.
In dit huis zat een Bosch met bestekbak, vond ik vreselijk onhandig. Heb wel een jaar een la opengetrokken die er niet in zat en heb me geregeld geprikt aan scherpe punten van messen. Deze is maar 14 jaar geworden, toen gelijk weer een Miele gekocht. Trouwens mijn Miele wasmachine is ook al 18 jaar en doet het nog steeds prima.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:44

Ik heb een bosch vaatwasser de SMV50M60EU SilincePlus om precies te zijn. Hij is inderdaad heel erg stil, heb een open keuken en als ik gewoon de tv aan heb hoor ik hem niet. Als het helemaal stil is in de woonkamer hoort ik hem heel zachtjes.
Er zitten 5 programma's op (waarvan 3 als kort programma kunnen, dus eigenlijk 8) een 70 graden, een eco stand, een standaard stand, kort programma en voorspoelprogramma.
Er past veel in, ook grote borden. De vaat wordt goed schoon en ook mooi droog. Wat ik wel altijd even doe ik het een stukje open zetten als hij helemaal klaar is ,anders blijft de vaat toch net ietsje vochtig van het condens.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:59

Zeker weten Bosch! Die van ons bewaard t water van t naspoelen in de deur, wat weer gebruikt wordt om voor te spoelen bij de volgende wasbeurt. Zuinig watergebruik dus. T kortste programma duurt 35 minuten, heeft een eco stand, extra kracht onder stand voor erg vieze pannen (overigens nog nooit nodig gehad, ook met eco komen vieze ovenschalen er blinkend uit), extra heet stand etc. Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig met m!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:45

Nog even een vraagje over het geluid van de machine.

Ik vind het afpompen van de machine naar de afvoer dus lawaai maken. Dat komt dus niet uit de machine, maar is de afvoer in het keukenkastje. Horen jullie dat dan niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:07

He he geslaagd, de zoektocht was toch best lastig bij gebrek aan voldoende verkooppunten in de buurt. De neff was niet dichtbij dan 80 km te krijgen en ik wil toch wel zien wat ik koop. De bosch silenci net zo, wel de simpelere versie met alleen bestekla en minder stil te krijgen. Dat was dus ook geen optie.

Uiteindelijk geslaagd met een Bauknecht GSF 81454 A++ PT vaatwasser. Er passen mega grote borden in en veel ook nog, twee bestekbakjes, 42 db in normale stand en 39 db in nachtstand. Gebruikt 6 liter per afwasbeurt. Een vrijstaand exemplaar in rvs uitvoering inbouw was niet leverbaar in deze versie helaas. En als extra zit er een stoomfunctie in waarmee dingen ontsmet kunnen worden. Wel zo hygienisch voor oa de hondenbakken of andere dingen.

Hij moest wel besteld worden dus over een kleine twee weken wordt hij geleverd en meteen ook maar aangesloten. De oude wordt dan meegenomen ook. Daarna moeten we het aanrechtblad er maar weer opmonteren later.