Ik ben even radeloos, en mijn stagebegeleider ook. Ik moet voor school, voor mijn examenopdracht, een sport of spelactiviteit doen met de jongeren, alleen kan ik niets geschikts bedenken.. Misschien hebben jullie ideetjes?
Ik loop stage bij de re-integratie van jongeren en jong volwassenen. Het gaat om jongeren van 16 tot 25 jaar. Allemaal hele zware problematieken en zijn daar allemaal individueel erg mee bezig / aan het werk. Dingen doen met anderen is erg lastig. Deze jongeren komen allemaal van andere hulpverleningsinstanties waar het niet geslaagd is, bij ons is het hun laatste mogelijkheid om hulp te krijgen om te leren terug te keren in de maatschappij Daarnaast zijn ze hier vaak aan het klussen aan motors en brommers.
Hebben jullie ideetjes om te doen met deze doelgroep?
Bootcamp lesje? Survival? Bij bootcamp zijn er ook oefeningen die je samen moet doen, dat helpt op sociaal gebied! Daarnaast zitten er ook de nodige spiertrainings oefeningen in wat de meeste mannen wel aanspreekt.
MarlindeRooz
Geplaatst: 14-01-15 15:32
Parcours maken met brommers en motoren? Niet op snelheid maar op behendigheid. Leren ze dat beheerst ook voor resultaat zorgt.
Door pionnen heen etc.
Kiimm_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 15:34
MarlindeRooz schreef:
Parcours maken met brommers en motoren? Niet op snelheid maar op behendigheid. Leren ze dat beheerst ook voor resultaat zorgt.
Door pionnen heen etc.
Dit is wel een leuk idee, alleen lastig uit te voeren. Sommige jongens hebben geen rijbewijs.. En we hebben niet zoveel privé buitenterrein bij het bedrijf..
aantal wisselt per dag. Meestal zijn het er 5 tot 8 per dag. Weerwolven ken ik, is inderdaad heel leuk. Maar niet voor deze groep, die hebben daar geen geduld voor
Misschien ze opsplitsen in twee groepen en een wedstrijdje wie het snelst de brommer weer goed in elkaar heeft? (wel ervoor zorgen dat de strijd ongeveer eerlijk is)