Sims 4 wel of niet aanschaffen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Sims 4 wel of niet aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 15:06

Hoi!

Momenteel heb ik nog steeds de sims 3 met heel veel uitbreidingen daarnaast vind ik het alsnog een heel leuk spel. :)

Maar.. Inmiddels is de sims 4 ook al weer een tijdje uit en ik vraag mij af of dit een enorme verbetering is met de sims 3 of dat het redelijk gelijk op gaat.

Ik vind hem namelijk te duur om aan te schaffen als de sims 3 niet veel onder doet.

Judass

Re: Sims 4 wel of niet aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:10

Ik heb hem net gekocht, nog niet geïnstalleerd though. Van anderen wel begrepen dat het serieus erg goed was, als in verbeteringen. Vooral op emotioneel vlak (van de sims dan haha).

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:17

Ik wil hem wel aanschaffen.. maar helaas heb ik een mac :(

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:18

Oeh, ik lees even mee! :)

Ik heb ook de Sims 3 met allerlei uitbreidingen, nog steeds echt een heel leuk spel! Ik ben ook aan het twijfelen om de Sims 4 te kopen. Op wat voor laptop spelen jullie? Ik heb een Macbook Pro uit 2010 en ik vraag me af of die het spel wel aankan. Ik had namelijk bij deel 3 regelmatig dat hij uitviel met een vreemde foutmelding. Nu heb ik gehoord dat bij 4 de buurt op een andere manier geladen wordt? Hoe ervaren jullie dat, is het spel snel?

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:19

Ik heb het spel sinds de release en welgeteld 2 uur gespeeld. Verschrikkelijk spel, loopt constant vast op een nieuwe laptop (speciaal hiervoor aangeschaft).

Ik raad het niet aan.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:20

Ik heb de Sims 4. Ik vind hem erg leuk :) Zeker het bouwen van huizen gaat veel makkelijker. Op mijn laptop kan ik hem spelen terwijl ik verder geen videokaart heb. Ik merk niet dat hij langzaam is o.i.d.. Wel moeten mijn instellingen natuurlijk niet op het allerbeste staan :P

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:22

Ik heb hem ook voor mijn Windows 8 laptop.

Ondanks dat ik een prima videokaart & groot werkgeheugen heb eist hij enorm veel van mijn PC en wordt hij ook heel erg warm.

Dat is eigenlijk het enige minpuntje, spel is verder wel snel, handig met bouwen e.d. Ik vind het top! Hoop alleen wel dat er snel uitbreidingen gaan komen, dieren ofzo.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:23

jaa! sims 4 is echt super!!! zeker de prijs waard :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 15:24

Ah dus er is nog geen beestenbende achting iets? Dat is voor mij sowieso een afknapper.

Bestaat er bij sims 3 ook een uitbreiding met enkel nieuwe werelden? Ik zag dat je die ook op de site van sims 3 kan kopen maar ik heb geen Mastercard.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:27

Er is nu net de eerste game pack uit voor de sims 4 volgens mij. 'De Sims 4 In de natuur'. Deze kan je dan voor 20 euro erbij kopen. Dan krijg je volgens mij een nieuwe wereld etc.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:29

Er zijn op het moment nog helemaal geen uitbreidingen voor zover ik weet.
Alleen In de Natuur. Maar die heb ik nog niet. (vind hem erg prijzig)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:31

Judass schreef:
Ik heb hem net gekocht, nog niet geïnstalleerd though. Van anderen wel begrepen dat het serieus erg goed was, als in verbeteringen. Vooral op emotioneel vlak (van de sims dan haha).

Jankend achter je PC omdat je de Sims aan ’t spelen bent :')

‘Ik word er zo emotioneel van’ |(

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:34

Ik zie nu ineens dat 'ie er helemaal nog niet is voor Mac! :oo
Snik -O-

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:36

RoWi schreef:
Ik zie nu ineens dat 'ie er helemaal nog niet is voor Mac! :oo
Snik -O-

Die komt in februari als het goed is!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:57

Jup die voor de Mac komt ook uit!
En uitbreidingen kosten altijd wat tijd ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:00

Ik had hem al vrij snel na de release gekocht, en als ik eerlijk mag zijn... ik vind er geen bal aan, aan de sims 4. Wat ik heel erg mis, is de grote open wijde wereld die je in the sims 3 wel hebt. In the sims 3 kan je je sim (bijvoorbeeld) naar de supermarkt laten lopen of joggen, dit is er in the sims 4 niet meer bij. In the sims 4 zijn de werelden veel kleiner, ik meen iets van 10? 15? Kavels totaal. De wereld is dan ook nog opgedeeld in buurten, die bestaan uit een stuk of 4 woningen. Je sim kan nog wel zijn huis uit, en aankloppen bij de buren e.d. maar als je verder van je huis weg wilt lopen dan die paar directe buurtkavels, dan kan dat dus niet zo makkelijk en vloeiend als in deel 3. Dan krijg je laadschermen steeds, net als bij de (veel) oudere sims spellen. Het spel zal hierdoor denk ik makkelijker kunnen draaien op oude of trage pc's, maar ik vind dit echt een forse achteruitgang op de gameplay.

Ik heb sims 4 welgeteld een uurtje of 2 gespeeld, misschien 3, en daarna niet meer. In plaats daarvan heb ik the sims 3 maar opnieuw geïnstalleerd, en ik ben die maar weer opnieuw gaan spelen. Ik vind the sims 4 achteraf helaas echt een verspilling van mijn geld.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:07

Ik vind de sims4 wel echt super maar bij mij werk het spel goed.
En indd vooral het bouwen is veel beter geworden.
Gamepack (uitbrijdingspaket) van in de natuur is al uit maar weet niet of die leuk.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:10

Ik zit erg te twijfelen of ik hem zal gaan kopen, helemaal naar al deze verschillende reactie's :P
Weet ook niet of mijn laptop het aan kan, moet ik nog even uitzoeken.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:17

Yes, dat duurt niet zo lang meer *\o/*
Ik ga hem dan toch kopen, met laadschermen tussendoor heb ik er wel vertrouwen in dat mijn Mac'je dat aankan, haha :D Het bouwen ziet er zo gaaf uit, ook de Sims zijn weer erg mooi. Klopt het dat je kleding nu ook in laagjes kunt kiezen; een vest over een topje bijv? :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:48

Nee dat kan helaas niet. Je kan wel veel aan de gezichten etc. aanpassen, maar de kleding verder niet.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:59

Ik krijg hem maandag voor mijn verjaardag, dus ben benieuwd :j

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:12

Ik vind hem echt vooral moeilijker. De emotisch kunnen heel grappig zijn maar ook heel irritant. Promoveren en hogere schoolcijfers halen is echt een challenge. Bouwen is echt verbeterd maar de gameplay is nog saai door gebrek aan uitbreidingen. Het is geen slecht spel, maar als je sims 3 met enkele uitbreidingen bent gewend zal het je snel vervelen.

Ik heb trouwens zelf een goedkope Packard Bell laptop die hem wel gewoon aan kan.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:25

Ik heb de kosten gedeeld en zelfs daar heb ik nog spijt van. Wat een ontzettend slecht spel.. Als Sims fan was ik echt heel erg diep teleurgesteld.
Heb er 10 uur in kunnen stoppen, nu speel ik weer een oudere versie.
AL die laadschermen, je kan niet eens even naar het huis van je buur lopen.. De emoties zijn soms gewoon ontzettend irritant en overdreven en waar zijn alle uitgaansgelegenheden? Je kan niet meer de hele stad bekijken en als je naar je werk gaat verdwijn je gewoon van je stoep en kan je niks meer doen.
Ben je met 1 sims in het park dan kan je met je andere sims helemaal niks.

En inderdaad, create a style mis ik ontzettend!
En het maakt niet uit wat je doet, alle sims zien er toch altijd een beetje het zelfde uit.
Ik vind het trouwens erg jammer dat ze van realisme nu naar een meer cartoony look zijn gegaan. Ziet er niet lelijk uit, maar vind er verder ook niks aan.

Doe mij maar de andere Sims games hoor..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:27

Dat van die laadschermen had je natuurlijk van te voren kunnen weten.

Verder is de sims 4 juist voor meer computers toegankelijker, het vergt minder.