Financiering summer school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

Financiering summer school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:33

Hoi allemaal,

ik heb geprobeerd te zoeken of er al een topic is met dezelfde strekking, maar zo snel niet gevonden.

Ik zou graag in de zomer een paar weken naar het buitenland gaan voor een summerschool/taalcursus. Echter, ik kan weinig vinden over (hulp bij) financiering en dergelijke. De fondsen die ik kan vinden, gaan alleen over stage/studeren voor minstens één semester.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik beschik namelijk niet over de financiële middelen om dit allemaal uit eigen zak te betalen, zelfs als ik mijn studielening met 100 euro per maand verhoog tot maximaal kom ik nog niet in de buurt van het benodigde bedrag.

Sowieso: zijn er mensen die ervaring hebben met summerschools en/of talencursussen in het buitenland? Wat is wel goed bevallen en wat niet?

Hopelijk heeft Bokt meer ervaring dan ik in dit soort dingen ;)
Liefs

Destination

Re: Financiering summer school

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:51

Kun je hier serieus financiering voor krijgen? :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:54

Ik ben bang dat je dit gewoon zelf moet betalen hoor..

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:04

Ik zie in je profiel dat je aan de HHS studeert, die hebben vast wel een international office. Ben je daar al langs geweest? Op mijn uni kun je via het IO een beurs aanvragen voor summer school. Je kunt ook op http://www.wilweg.nl kijken of er nog andere beurzen zijn waarvoor je in aanmerking komt.

Edit: dit is bijvoorbeeld een fonds die ook beurzen heeft voor summer schools: https://www.wilweg.nl/deel-van-je-studi ... ragbeurzen

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 14:53

Destination, afhankelijk van wat je wilt doen wel ja. Alleen so far heb ik beurzen gevonden voor Hongaars leren etcetera. Niets daar tegen, maar dat is niet echt wat mij aanspreekt. Geloof niet dat dat heel veel toe gaat voegen voor mij ;)

MonaLieske, ik heb inderdaad gekeken op wilweg.nl, maar ik zou graag naar een Engelstalig land willen en daarvoor zijn geen Cultureel Verdragbeurzen beschikbaar helaas.

Kimberly1995, er zijn heel veel mogelijkheden voor beurzen, maar tot nu toe niet gevonden voor wat ik specifiek wil. Echter, ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die het al ooit eerder uitgezocht hebben en vandaar mijn vraag. Ik ga er niet vanuit dat het me iets oplevert, ik heb geen valse hoop. En dan gaat het gewoon niet door, klaar. Maar mocht er nou één iemand hier zijn die wél een mogelijkheid weet, is niet geschoten altijd mis, toch?