Een tijdje terug heb ik een nieuwe telefoon besteld bij hollandsnieuwe; een iphone 5c. Het toestel kwam afgelopen vrijdag binnen, maar de simkaart uit mijn oude samsung galaxy young paste daar niet in en dus hebben we die ook besteld. Die is net binnen gekomen. Ik ben hem nu aan het testen en wilde gewoon even naar onze huistelefoon bellen om te checken of hij het deed, maar hij deed niks en de huistelefoon ging niet over. Toen ik naar mijn broertjes telefoon belde was dit niet anders.
Nu heb ik bij instellingen gekeken en ik zie dat er staat dat mijn nummer onbekend is? Ik snap dat niet, aangezien we bij hollandsnieuwe ook mijn vorige telefoon hebben afgesloten. We hebben bij de koop aangegeven dat we hetzelfde nummer wilden behouden. Dus nu mijn vraag: Waarom heb ik geen nummer? Ligt dat aan het feit dat we een nieuwe simkaart erin hebben en nog belangrijker; hoe krijg ik zo snel mogelijk een nummer?
Simkaart is geactiveerd? Wat zeggen de instructies bij levering van deze simkaart etc?
Leukertje
Geplaatst: 13-01-15 17:43
een vriendin van mij heeft haar oude simkaart verknipt zodat hij paste, op youtube stond daar een filmpje van en op internet had ze een patroontje uitgeprint:) ik weet niet of dat bij jouw ook kan?
Maar staat er dan bovenaan je beeld je provider of staat er gewoon 'geen service'?
xVerax
Geplaatst: 13-01-15 17:45
Je kunt eventueel ook je oude simkaart (vaak gratis) laten knippen bij een telefoonwinkel, is wat veiliger dan de tip hierboven om het zelf te doen. Maar ik snap ook dat als je nu al een nieuw kaartje hebt je deze waarschijnlijk ook wil gebruiken, is hij zoals hierboven genoemd goed geactiveerd?
YvonRondo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-15 17:47
Quad schreef:
Simkaart is geactiveerd? Wat zeggen de instructies bij levering van deze simkaart etc?
De instructies zeggen niet veel, alleen hoe je het over kunt zetten van een andere provider etc
YvonRondo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-15 17:47
badeendje schreef:
Maar staat er dan bovenaan je beeld je provider of staat er gewoon 'geen service'?
er staat geen service
Anoniem
Geplaatst: 13-01-15 17:48
Heb je de kaart wel geactiveerd?
YvonRondo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-15 17:48
Yvank_ schreef:
Heb je de kaart wel geactiveerd?
Ik zou werkelijk waar geen idee hebben, ben niet zo'n wonder met telefoons Hoe zou je dat moeten doen?
Hij geeft aan dat het simkaartnummer ongeldig is, maar hij is echt goed ingevuld?
Morrie
Geplaatst: 13-01-15 18:01
dit had ik ook bij KPN, bleek dat de simkaart verkeerd om in het toestel zat.....
Gracezellaa
Geplaatst: 13-01-15 18:04
Bij nummerbehoud kan het zijn dat het even duurt voordat je oude simkaart overgezet is. Heb je daar geen bericht over gekregen? Daar staat wellicht een datum vermeld over vanaf wanneer de kaart actief is.
Merell123
Geplaatst: 13-01-15 18:05
Als je snel bent kun je misschien nog (met een andere telefoon) de klantenservice bellen voor hulp?
YvonRondo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-15 18:05
Morrie schreef:
dit had ik ook bij KPN, bleek dat de simkaart verkeerd om in het toestel zat.....