Bij mijn vorige baan was ik in naam receptioniste maar in de praktijk zat ik gewoon op kantoor, zag ik zelden een echte klant, nam ik wél de telefoon aan en deed ik voornamelijk veel mutaties verwerken. Zit bij een energieleverancier dus ging dan vooral om in- en uithuizen, productswitches e/d. Meer telefoniste/administratief medewerker. Ik zat (en zit) gedetacheerd via Randstad, dus meen ik via ABU CAO in loonschaal 2 uit m'n hoofd.
Heb voor diverse bedrijven echt receptiewerk verricht (dus klanten ontvangen, algemene telefoonlijn beantwoorden etc) en het is echt heel verschillend per bedrijf hoe "leuk" het is.
Bij mijn eerste werkgever zaten we met 4/5 receptionistes, ontvingen we klantbezoek maar ook klanten die werk kwamen brengen en ophalen, beheerden we een kas, namen we de algemene lijn aan, verwerkten we de binnenkomende orders... Was leuk en afwisselend! Ik heb ook ooit ergens als receptioniste gezeten waarbij de taken uitsluitend bestonden uit ontvangen bezoek (en dat was er niet veel) en aannemen telefoon. En dat was ook niet zoveel. Ik zat daar lekker de krant te lezen, puzzelboekjes vol te kladden.. Dat verveelt gauw hoor