Receptioniste op bokt ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Receptioniste op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 13:56

Hallo,

Omdat ik weer aan het solliciteren moet , heb ik even een vraagje aan de receptionisten op bokt.

Ik heb mijn diploma voor secretaresse, werk als administratief medewerker. Maar nu vroeg ik mij af wat een receptioniste ongeveer verdiend.

Werken als receptioniste lijkt me erg leuk. Ik hoef niet jullie loon te weten hoor, een ongeveer bedrag is prima :)

Groetjes Nienke

Lous

Re: Receptioniste op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:00

Ligt eraan waar je werkt, voor een receptioniste in een hotel geld een horeca CAO, maar bijvoorbeeld bij een autodealer weer niet. Om maar even twee voorbeelden te noemen.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:02

Ik werk als receptioniste bij een dierentuin, valt ook onder horeca cao.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:11

Ik werkte alleen de weekenden (geen horeca cao dus zondag 200 procent) en ontving daar netto zo'n 800/850 voor.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 14:20

Okee dat is dus heel verschillend :)

Ik heb nog geen bedrijven op het oog. Ben me vooral aan het oriënteren.

Het werk bevalt jullie wel ?
Dierentuin lijkt me hartstikke leuk zeg !

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:17

Ik vond het contact met klanten leuk (had de functie receptioniste / gastvrouw) alleen er zat weinig uitdaging in. Maar dat wisselt ook per bedrijf :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:31

Ik ben op dit moment op zoek naar dezelfde soort functie, dus ik volg even mee.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:49

Bij mijn vorige baan was ik in naam receptioniste maar in de praktijk zat ik gewoon op kantoor, zag ik zelden een echte klant, nam ik wél de telefoon aan en deed ik voornamelijk veel mutaties verwerken. Zit bij een energieleverancier dus ging dan vooral om in- en uithuizen, productswitches e/d. Meer telefoniste/administratief medewerker. Ik zat (en zit) gedetacheerd via Randstad, dus meen ik via ABU CAO in loonschaal 2 uit m'n hoofd.

Heb voor diverse bedrijven echt receptiewerk verricht (dus klanten ontvangen, algemene telefoonlijn beantwoorden etc) en het is echt heel verschillend per bedrijf hoe "leuk" het is.

Bij mijn eerste werkgever zaten we met 4/5 receptionistes, ontvingen we klantbezoek maar ook klanten die werk kwamen brengen en ophalen, beheerden we een kas, namen we de algemene lijn aan, verwerkten we de binnenkomende orders... Was leuk en afwisselend! Ik heb ook ooit ergens als receptioniste gezeten waarbij de taken uitsluitend bestonden uit ontvangen bezoek (en dat was er niet veel) en aannemen telefoon. En dat was ook niet zoveel. Ik zat daar lekker de krant te lezen, puzzelboekjes vol te kladden.. Dat verveelt gauw hoor :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:53

Ik ben ook receptioniste/ telefoniste 3 dagen 24 uur.
Val vaak in voor collega en ben ondertussen het manusje van alles geworden. Doe veel voor de techniek en bijkomende zaken.
Erg afwisselend, veel telefoon, mailtjes, verkoopkansen, koffie en lunch verzorgen, reizen boeken en af en toe klanten ophalen van schiphol :Y)

edit:
90% van de telefoontjes komen uit het buitenland: Duits en Engels, en af en toe Frans :D

Loon mag via pb :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 19:38

Bedankt voor jullie reacties.

Op dit moment werk ik als administratief medewerker, het leuke aan receptioniste lijkt mij het contact met klanten...
Ik ben op dit moment bezig om open sollicitaties te schrijven, ik hoop dat er iets uit komt.....