Ringen, waar kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Ringen, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 23:26

Mijn vriend en ik willen binnenkort graag eens een paar ringen kopen.
Geen trouwringen hoor :P Vriendschapsringen of iets anders in die trend.

Nu liepen we laatst Lucardi binnen, waar we wel een paar mooie zagen.
Maar hoe bevallen hun producten en dan met name de ringen? Zijn deze wel te vergelijken met ringen van een juwelier?
Ze zijn een stuk goedkoper en daarom ben ik bang dat we achteraf spijt krijgen en beter een duurder paar hadden kunnen kopen.

Ik hoor graag jullie ervaringen etc. :)

Cinderella

Re: Ringen, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:29

Hoi!

Ik ben zelf erg fan van Lucardi.
Mijn kettinkje komt er vandaan en mijn oude verlovingsring ook. Allebei zeer mooi en goede kwaliteit.
Ik heb er zelf ook meerdere malen voor mijn vriend een sierraad gekocht.
Het is misschien niet het beste van het beste, maar daar is de prijs vaak ook niet naar.
Voor een leuke vriendschapsring zou ik ze zeker aanraden!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:29

Hier niet hele beste ervaringen met de Lucardi. Kwalitatief inderdaad een stuk lager. Onze eerste vriendschapsringen kwamen bij de juwelier vandaan, ze waren er al onder de 50 euro.

Zal mijn bericht wat verder onderbouwen; ruim 6 jaar geleden kreeg ik een ring van mijn vriend waarmee hij mij verkering vroeg. Ring was netjes, steentjes etc vielen er niet zomaar uit. Echter was de ring redelijk snel aan het verbuigen, snel bekrast en het matte materiaal op de ring was er na een paar weken vanaf.

Mijn vriend heeft ook meerdere artikelen waar hij ontevreden over was.
Laatst bijgewerkt door Seni op 12-01-15 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:30

Ik heb van mijn vriend ongeveer 5 jaar geleden een ring gehad van Lucardi. Een echt zilveren met steentjes er in. Ik heb de ring altijd om, ook tijdens het paardrijden, douchen, poetsen (met chloor!) en de ring is nog steeds keurig! Alle steentjes zitten er nog in, hij glanst nog steeds. Ik poets hem eigenlijk nooit op. Niks mis mee, geniet er nog elke dag van :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:53

Ik heb oorbellen van lucardi, van die ronde knoppen met steentjes. Steentjes laten telkens weer los, en ik douche/sport/slaap er nooit mee. Slecht ontwerp want degene die ik hiervoor had (verloren) hadden het balletje zegmaar op zo'n houdertje. Dit balletje zit los op het 'pinnetje' en daardoor komen de steentjes teveel met de huid in aanraking en laten ze los, denk ik.
Persoonlijk slaag ik altijd beter bij een 'echte' juwelier.. Maar voor ringen zou het best prima kunnen zijn, geen idee.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:08

Wat voor materiaal zoek je? :)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:30

Ik zou naar de juwelier gaan. Die bieden niet alleen producten aan met een betere kwaliteit, maar kunnen je ook beter adviseren dan Lucardi-medewerkers.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:32

Ik heb ook ongeveer 5 jaar geleden een ring gekregen van mijn vriend, zelf uitgekozen bij Lucardi en hij was 7 euro :') (het was de mooiste := ). Ik heb hem dag en nacht aan, ga ermee paardrijden, sporten, douchen, etc. En hij is nog steeds perfect. Glanst nog steeds en ook de steentjes zitten er nog in.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:37

Ik heb niet zon hele goede ervaring met lucardi. vorig jaar hebben we ook vriendschapsringen gekocht daar. van die matte 2 kleurige ringen. Ten eerste waren de ringen een week later klaar omdat ze uitgeschoten waren met het graveren. Ik dacht ik krjig dan een nieuwe ring. Maar nee, er staat gewoon een kras in mijn ring voor de naam van mn vriend.
Daarna begon de ring van mijn vriend blauw af te geven en dit wouden ze eerst niet behandelen. Uiteindelijk een nieuwe ring gekregen. Het matte van de ringen is er al af en het goudkleurige is er ook niet meer.

Voor ons dus geen ringen van lucardi weer. Kettingen heb ik wel goede ervaringen mee.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:40

Dat met graveren heeft een kennis van mij ook wel eens met een ring gehad. Die had van die speciale dubbele ringen omdat ze reuma heeft. En toen wilde ze er graag de naam van haar tweelingzus op laten zetten. Had die juwelier dat met een doktershandschrift er in gezet, zag er echt niet uit. Maar dat was overigens niet bij Lucardi maar bij een goed bekendstaande juwelier.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:49

Mijn vriend en ik hebben daar ook "vriendschap ringen" gekocht.
waren 100 euro per stuk. Helft goud en helft zilver.
Heb hem nu zeker meer dan een jaar en hij is nog steeds heel mooi.

Heb ook nog een andere ring van hem daar weg gekregen, met steentjes.. daar was al snel 1 uit..
dus terug gegaan, nieuwe gekregen.. maar heb inmiddels de 3de al.
Dus qua ringen met steentjes, doe ik het daar niet weer...

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:30

Ik heb ook vriendschapsringen gehad met mijn ex. Ook van lucardi. Eerlijk gezegd vond ik ze niet geweldig. Ik had deze ring:

http://m.lucardi.nl/nl/45343/zilveren-v ... 5&pos=9397

Tussen de 'spleet' bij dat steentje bleef vaak veel rommel hangen. Dit resulteerde in vaak schoonmaken van de ring. Daarnaast verkleurde de ring.. Nee voor mij deze ringen niet weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:34

Mijn vriend en ik hebben een tijd terug ook vriendschapsringen van de Lucardi gekocht en laten graveren. :j
Ik vind de ring niet echt mooi (hou van steentjes), maar het gaat mij echt om het idee.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:46

Mijn vriend en ik hebben nu 2 jaar terug ook bij Lucardi vriendschapringen gekocht en ook laten graveren. Netjes gegraveerd en steentje zit er nog steeds in ondanks dat ik de ring altijd draag en echt overal mee in zit. Heb hem zelfs keer flink moeten scrobben ivm modder.