Op 4 september ben ik naar het buitenland verhuisd. Ik studeerde vorig jaar en kreeg dus studiefinanciering, maar ik ben gestopt met m'n studie en ik werk nu. Ik heb dus sinds september geen recht meer op studiefinanciering en heb, voordat ik naar het buitenland vertrok, m'n studentenreisproduct ook stopgezet. Dacht ik.
Nu krijg ik dus al een tijdje mails van DUO, waarin me vervolgens wordt gevraagd in te loggen bij Mijn DUO omdat het bericht persoonlijke informatie bevat. Helaas kun je alleen inloggen met de SMS code en die wordt dan dus naar mijn Nederlandse telefoonnummer gestuurd, dat inmiddels niet meer bestaat
Telefoonnummer wijzigen kan vervolgens niet omdat ik niet meer sta ingeschreven in de GBA (aaargh, heerlijk kafkaiaans allemaal). Kortom, ik kan niet inloggen op Mijn DUO. Aangezien ik ook geen zin heb in een torenhoge telefoonrekening heb ik DUO dus maar gemaild - waarop ik een automatisch antwoord kreeg dat ze zouden proberen me binnen 5 dagen terug te mailen. Dit is niet gebeurd, wel kreeg ik uiteindelijk een geautomatiseerd mailtje dat ik m'n studentenreisproduct niet heb stopgezet en dat ik dus vanaf september 194 (!!!!) euro per maand boete moet betalen! Kortom, het is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat ik het keurig nog voor september stop had gezet (want waarom zou ik dat niet hebben gedaan als ik er toch niets meer aan zou hebben?) en hoewel ik dat op zich al belachelijk vind, had ik hem natuurlijk veel eerder stop gezet als ik gewoon had kunnen inloggen!
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het nut hebben om bezwaar in te dienen of kan ik het er maar beter bij laten zitten omdat het toch alleen maar frustrerend wordt?
Alle ervaringen zijn welkom, ik word er even helemaal gek van
zij kunnen het niet helpen dat je niet in kunt loggen en naar het buitenland bent verhuisd. Maar als je het hebt stopgezet moet je daar ook bevestiging van hebben en kun je het gewoon aantonen