Ik had het er met een vriendin over, en het leek ons beide best leuk om een eigen bedrijf/webshop te beginnen. We hebben beide geen idee hoe dit in zijn werk gaat, dus we dachten, er zullen vast wel bokkers zijn die weten hoe dit in zijn werk gaat.
-Er zijn een aantal vragen bij ons ontstaan; hoe begin je zoiets? De website zal niet het probleem zijn maar wat komt er voor de rest nog bij kijken? -welke investering komt erbij kijken? - hoe kom je aan adressen voor het inkopen van de spullen? Waar moet je rekening mee houden? - hoe hebben jullie je webshop opgezet, welke fouten hebben jullie gemaakt of welke dingen bleken juist geniaal te werken?
Bij de KVK hebben ze starters cursussen, daarin leggen ze heel veel dingen uit.
Wat de investering zal zijn is afhankelijk van het assortiment. Bedenk wel dat de klant tegenwoordig verwend is en het liefste alles morgen in huis wil hebben, dus je zult uit voorraad moeten leveren
Bedankt voor je reactie. Ja daar zie ik inderdaad ook beren op de weg. Wil er hard voor werken maar heb niet het geld om tien duizenden euro's te investeren...
Ik ben er achter gekomen dat je beter een klein assortiment kunt hebben en snel kunt leveren dan een groot assortiment en lange levertijd.
Zoek een groothandel met een groot assortiment. Soms is het goedkoper om direct bij de importeur te kopen, maar als je dan meer merken wilt werk je met heel veel leveranciers. Vaak eisen die allemaal een minimaal order bedrag, waardoor je of extra besteld wat niet nodig is of langer moet wachten voor je de bestelling kunt plaatsen.
Heel wisselend, afhankelijk van wat je wilt gaan verkopen. Als je een webshop in knaagdiervoer begint heb je met 5000 euro een dubbele garage gevuld met voorraad.
Ga je in gouden sieraden dan denk ik dat je voor 5000 euro net een handtas kunt vullen
Wat zou je dan willen verkopen? En waarom een webshop? Eigenlijk is een webshop een soort veredelde vorm van magazijn bediende: order komt binnen, moet gezocht worden, geregistreerd, ingepakt en verzonden. Komt geen mensencontact bij kijken (behalve bij klachten). Niets mis mee natuurlijk, maar je moet wel goed weten waarom je dat zo leuk lijkt, anders wordt het niets.