En dat noemt zich je '' beste vriendin ''

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

En dat noemt zich je '' beste vriendin ''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:51

Hallo iedereen,

Ik wil dit toch even van mij afschrijven.

Oktober 2013 leerde ik een meid kennen bij mijn verzorgpaard. Ik kon vanaf dag 1 heel goed met haar overweg en we deelde vanaf toen al lief een leed. Bij haar kon ik alles kwijt en vertrouwde haar ook echt. Ik kon me geen betere vriendschap voorstellen na alles wat ik mee gemaakt had. Zij respecteerde mij zoals ik was en zoals ik ben.

Het begon begin 2014 waarbij zij, haar vriend en nog wat vrienden ik samen gingen stappen. Na een aantal glaasjes wijn werd het allemaal best wel erg gezellig. Zo besloten wij een groepsfoto te maken. Allemaal waren we niet meer zo helder en in een gekke bui maakte we een foto waarbij wij onze tong uit staken. Hierbij stond ik naast haar vriend. Op een of andere manier kwam ik tegen hem aan wat totaal niet mijn bedoeling was. Hierbij raakte we elkaars tong waar we beide erg van schrokken maar er wel hard om konden lachen. Die vriendin zag het gebeuren en zag ook dat het perongeluk ging maar ze vond het wel een reden om mij een klap in mn gezicht te geven.
Hierbij heeft zij mij heel erg gekwetst en was de vriendschap in een klap beschadigd. Na een lang gesprek hebben we dit uit kunnen praten maar nog steeds neem ik haar dit niet in dank af.

September dit jaar ging het uit met mijn ex vriend. Ik heb daarbij veel steun gehad van haar. Helaas kwam ik er achter dat zij heel schijnheilig bij hem is gaan paardrijden. Ik heb haar van te voren gezegd dat ik het echt heel erg zou vinden als zij ook maar op een of andere manier contact met hem zou hebben. Want eerlijk dat doe je toch ook niet als het de ex is van je beste vriendin??
Zij vond dit wel nodig want hij had een paard gekocht van iemand waarbij zij de paarden beleerd en wou graag dit paard door rijden. Toen ik haar hier op aansprak kreeg ik meteen de wind van voren. Ik heb haar gezegd dat ik het echt niet tof vond en ook echt zeer boos op der was. Ik heb haar gevraagd niet op de hengst te stappen want dat was 'mijn' pony. Toen kreeg ik het volgende naar me toe gesmeten : '' Ja kom vanavond maar hier dan zul je zien dat ik op '' jouw '' hengst zit.
Bam die klapte bij mij heel erg verkeerd en ben ook flink uit mijn naad gegaan en heb dingen gezegd die uit frustratie naar buiten kwamen. Zoals : ' ik moet je niet tegen komen want ik laat je uit een rietje drinken'.
Ik heb echt huilend thuis gezeten omdat ze mij daar echt zoveel pijn mee heeft gedaan. Ze begon samen op een handje te spelen met mijn ex. Tja en dat was het punt dat ik haar niet meer vertrouwde.
Na dat onze ouders zich er mee bemoeid hadden en zij in het ziekenhuis belandde door een val van echt paard zijn wij weer normaal met elkaar gaan praten.

Na die val van het paard had zij haar rug gebroken. Erg sneu vond ik het wel maar ergens voelde het als een indirecte karma. Nou zouden wij samen met oud en nieuw een feestje geven. Zij wilde continue dat ik bij haar kwam omdat zij niet kon fietsen vanwege haar gebroken rug. Nou dat heb ik ook echt wel voor iemand over maar ik vond het wel heel kwalijk dat ze niet naar mij kon maar wel 10km kon fietsen naar haar paard en dat ze vervolgens wel kon paardrijden. Nu dus weer dikke ruzie en vind ze het nodig om mijn vrienden af te pakken en ze tegen mij op te zetten wat haar ook heel goed lukt..

Dit zit mij echt heel dwars, haar vrienden lokken mij uit op facebook door te vragen wat mijn verhaal is maar vervolgens stappen hun naar haar toe en vervolgens belt haar vader mijn moeder boos op..

Zelf weet ik niet meer wat ik hier mee aan moet. Ik heb totaal geen zin in ruzie of wat dan ook maar ze heeft mij echt diep gekwetst. Ik laat haar nu ook met rust na de laatste woordenwisseling want ik ben op het moment in alle staten en dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Maar zij zoekt de confrontatie wel weer op door dingen openbaar op facebook te zetten.

Wat zouden jullie doen in deze situatie, en hoe kijken jullie hier tegen aan. Vind het prettig om het van mensen van buiten af te horen die ons beide dus niet kennen.

Super bedankt voor het lezen.

Pantykous

Re: En dat noemt zich je '' beste vriendin ''

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:53

Als iemand z'n rug breekt en jij vind dat karma, wat moet je dan nog met haar?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:54

Pantykous schreef:
Als iemand z'n rug breekt en jij vind dat karma, wat moet je dan nog met haar?

dat vond ik inderdaad karma door dat zij zo tegen mij deed, mij zover willen krijgen dat ik haar iets aan zou doen. Want hoe tof zou je het vinden als jouw beste vriendin je express wil kwetsen door op jouw pony te gaan rijden die je vreselijk mist

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:55

Opgroeien.

Zij rijdt het paard voor iemand anders, niet om jou een hak te zetten.
Ze heeft je opgevangen, gesteund en als zij met een gebroken rug ligt is jouw alles teveel.

Na het lezen rest mij nog 1 vraag, hoe kom je met je eigen tong tegen de tong van de vriend van je beste vriendin aan?
Laatst bijgewerkt door minikatje op 12-01-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:56

22 en jullie ouders bellen elkaar op? :=

Tja, ik denk dat er van beide kanten wel dingen gebeurd zijn die het niet echt ten goede hebben doen komen. Dan kun je er beiden overheen stappen en verder gaan, maar kennelijk is dat niet aan jullie besteed.

Laat rusten en ga op zoek naar een nieuwe vriendin. Als je nog zulke dikke maatjes bent dat je wel oud en nieuw samen kunt vieren en nog geen week later weer een dikke hekel aan elkaar hebt, dan zijn jullie kennelijk niet voor elkaar gemaakt. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:56

Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar ik vind dit een raar verhaal. Van beide kanten.
Ook al is iemand je vriendin niet meer, de manier hoe jullie met elkaar praten en omgaan vind ik erg respectloos en niet erg chique.

Ik zou afstand van haar nemen, ze haalt nou niet bepaald het beste in jou naar boven. En over die vrienden, als het echt goede vrienden zijn laten ze zich niet omlullen door deze dame in kwestie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:57

Ik denk dat TS 21 is, aan haar 1993 te zien in haar naam.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:57

minikatje schreef:
Opgroeien.

Ze heeft je opgevangen, gesteund en als zij met een gebroken rug ligt is jouw alles teveel.

Na het lezen rest mij nog 1 vraag, hoe kom je met je eigen tong tegen de tong van de vriend van je beste vriendin aan?

:')

Nou inderdaad. Grow up. Geen idee hoe oud je bent maar je klinkt als een jaar of 12.
Get over it en je zal leren dat er veel ergere dingen in het leven bestaan dan dat een ander op je paardje rijdt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:58

Ess_Ramona schreef:

aii :+

Narya

leeneliefje schreef:
Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar ik vind dit een raar verhaal. Van beide kanten.
Ook al is iemand je vriendin niet meer, de manier hoe jullie met elkaar praten en omgaan vind ik erg respectloos en niet erg chique.

Same here. En echt niet alleen van haar kant :x

Anoniem

Ontvrienden, omdraaien en weg lopen.
Elk verhaal heeft meerdere kanten, de jouwe, de hare en de waarheid. Maar op basis van jouw kant zeg ik: geen gezonde vriendschap, niet mee door willen gaan en de eer aan jezelf houden door niet ook met nog meer modder te gaan gooien.

Sterkte. :(:) Ook het verlies van een vriendschap is een soort liefdesverdriet.

Captain

Leg me eens uit, waarom steek je hier nog energie in?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:59

Opgroeien inderdaad maar wel los van elkaar, sommige mensen zijn gewoon niet voor elkaar bestemd.

Iris82

Deliana1993 schreef:
dat vond ik inderdaad karma door dat zij zo tegen mij deed, mij zover willen krijgen dat ik haar iets aan zou doen. Want hoe tof zou je het vinden als jouw beste vriendin je express wil kwetsen door op jouw pony te gaan rijden die je vreselijk mist

Sowieso, het is niet jouw pony. Het komt allemaal een beetje kinderachtig over.
Het hele gebeuren. Dat zij dat doet om jouw te kwetsen wil sowieso al zeggen dat ze die titel beste vriendin niet waardig is. Wat ook van jou in bepaalde aspecten gezegd mag worden.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:59

minikatje schreef:
Opgroeien.

wat ik al zei we hadden aardig wat alcohol op, een van ons verloor het evenwicht waardoor we zo tegen elkaar aan kwamen.

Daarbij is zij steeds diegene die haar vader er bij betrekt en die belt mij steeds mijn moeder wat mijn moeder niet echt op prijs steld

minikatje

Ess_Ramona schreef:

Dat verklaart heel veel :D
Niet eigenlijk.

Je gaat uit je plaat tegen haar en dan vind je eht gek dat ze niet poeslief terugreageert.

Of jullie zeggen sorry en vergeten de boel of jullie slaan het sorry over en vergeten elkaar.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:00

Dingen gebeuren, ik heb ook in zo'n situatie gezeten. Ga gewoon opzoek naar een nieuwe vriendin en blijf niet aan haar plakken. Jij voelt je er niet goed bij.

En wat de pony betreft, hij is niet van jou dus daar heb je helaas niets over te zeggen. Ik vind het niet zo raar je kunt ook denken dat het fijn is dat juist zei erop rijdt dan hoor je nog eens leuke verhalen. Jaloezie is vaak een slechte raadgever.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:00

Deliana1993 schreef:
minikatje schreef:
Opgroeien.

wat ik al zei we hadden aardig wat alcohol op, een van ons verloor het evenwicht waardoor we zo tegen elkaar aan kwamen.

Daarbij is zij steeds diegene die haar vader er bij betrekt en die belt mij steeds mijn moeder wat mijn moeder niet echt op prijs steld

en je ving elkaar op met je tong? kom op hoor.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:00

bedankt voor jullie reacties ik wil niet kinderachtig over komen maar het doet me nog steeds erg veel.

Ik wil haar ook echt de kans geven haar verhaal hier te doen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:02

Ik dacht dat dit een topic was van een 13 jarige puber, blijk je 21 te zijn?!
Enige dat ik denk is, welkom in de volwassen wereld...

Als het jouw paard is dan laat je haar er toch niet op. Is het niet jouw paard maar een paard dat je vaak voor de eigenaar rijd, dan is het helaas pindakaas en heb je daar niks over te zeggen.

Een ruzie uitvechten op FB... grow up en blokkeer en negeer haar gewoon.

Anoniem

Wat ik zou doen?
Lekker op de negeerstand zetten en niet op de vragen in gaan.
Dingen zeggen als ik laat je door een rietje drinken zou ik sowieso niet doen, als iemand dat tegen mij zou zeggen zou het ook niet meer goed komen.. Alles leuk en aardig maar als iemand me bedreigt dan is het klaar.
Dus ik zou het laten en er geen energie meer in steken.

Suzanne F.

Deliana1993 schreef:
bedankt voor jullie reacties ik wil niet kinderachtig over komen maar het doet me nog steeds erg veel.

Bokt is niet de Dr Phil show.
Praat het gewoon IRL met elkaar uit, niet via internet. Nogmaals: Grow up.

Iris82

Deliana1993 schreef:

Is het ook een Bokker dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:03

Ik heb hele grote ?? bij dit topic.

Ik ben ook 21, dus even oud als TS, mijn ouders bemoeien zich niet met mijn vrienden of liefdesleven, en ze hoeven die mensen ook echt niet te bellen bij een ruzie.

Ik zou geen energie meer steken in deze vriendschap

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:03

dees_daan schreef:
Wat ik zou doen?
Lekker op de negeerstand zetten en niet op de vragen in gaan.
Dingen zeggen als ik laat je door een rietje drinken zou ik sowieso niet doen, als iemand dat tegen mij zou zeggen zou het ook niet meer goed komen.. Alles leuk en aardig maar als iemand me bedreigt dan is het klaar.
Dus ik zou het laten en er geen energie meer in steken.

Ahum. Dat was TS die dat tegen haar vriendin zei...