Tempur matras, temperatuur slaapkamer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Tempur matras, temperatuur slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:28

Ik heb een tweedehands tempur matras voor in de logeerkamer. Toen ik daar zelf een keer op ging liggen kwam ik erachter dat het net een blok beton is als de slaapkamer koud is.
Welke temperatuur moet de slaapkamer hebben wil je hier fatsoenlijk op kunnen liggen? Ik heb al gegoogled maar daar kwam ik temperaturen van boven de 21 graden tegen. Wie heeft het nou in vredesnaam zo warm in de slaapkamer? }:0

kally

Re: Tempur matras, temperatuur slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:31

Heb een tempur kussen en in de slaapkamer is het nooit zo warm, geen kachel aan en raam meestal stukje open en mijn kussen voelt idd hard aan als ik ga slapen maar dat gevoel is zo weg...geen idee hoe het met een heel matras is...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:33

Volgens mij moet je er wel echt een poosje inliggen voordat het blok-beton-gevoel weg is toch? Ik moet er iig niet aan denken dat het 's nachts 21 graden in mijn slaapkamer is, dus kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is :P

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:37

Nee dat lijkt mij ook niet. Maar ik wil ook niet dat mijn gasten op een blok beton komen te liggen. Ze kunnen dus kiezen, of een sauna, of een blok beton., :D

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:38

Ik heb een merkloze versie van dit matras: ze zijn inderdaad temperatuurafhankelijk. Zo ligt die van mij veel lekkerder als ik alleen slaap. Mijn ex had (of nou ja heeft, want hij leeft nog;)) een hele hoge lichaamstemperatuur waardoor ik het matras al snel te zacht vond als hij erbij lag. Ik heb ook de ramen open en de verwarming uit op de slaapkamer, en vind juist dat hij swinters het lekkerst ligt;)
Vergeet niet dat.je lichaamstemperatuur onder de dekens je matras wel opwarmt hè.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:41

Ik heb nog nooit een verwarming aangehad op mijn slaapkamer en die van ons is gewoon zacht.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:41

Ik kreeg het niet opgewarmt. Heb het echt een paar uur koud gehad. En ik ging echt warm naar bed, het was niet dat ik het zelf al koud had.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:43

Soms als ik erin stap voelt het inderdaad als een blok beton maar het matras wordt snel genoeg opgewarmd door eigen lichaams temperatuur. Bij ons is het ongeveer 19/20 graden in de slaapkamer.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:45

maar is hij koud of is hij hard, of allebei?

ik vind het juist een super fijn matras, wil nooit meer anders.

Bij ons is het niet eens 19 graden boven.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:47

Ik vond hem hard en ik werd ook niet echt warm. Ik had het niet steenkoud of zo. Ik zal de verwarming daar eens aanzetten en dan eens kijken hoe het dan ligt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:52

Ik heb wel eens een duik genomen op zo'n bed. Was toch wel minder comfortabel xD
Mijn ervaring is wel dat het bed vanzelf inzakt als je blijft liggen, omdat je lichaamswarmte het schuim "activeert" en daarna is het wel comfortabel. Maar elke keer dat je omdraait moet je bed ook even aanpassen aan de nieuwe vorm.

Vervelend dat die van jou zo heel hard is. Wat had je hiervoor? Misschien een zacht bed dat al een beetje inzakte als je ging liggen? Dan is tempur wel heel wat anders

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:52

Je moet er gewoon in gaan liggen, dan wordt hij vanzelf zacht door je lichaamstemperatuur !! :j

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:55

een tempur mits het een echte is heeft een zomer en winter zijde
daarnaast zijn ze van traagschuim of een combi van traag en koudschuim afhankelijk van welke zijde je gebruikt
in beide gevallen is het niet de temp van je kamer maar je lichaams temp die er voor zorgt dat het traagschuim zich naar je lichaam gaat vormen

wel heeft je kamertemp invloed omdat je eigen temperatuur daar ook door beinvloed wordt
misschien moet je je matras omdraaien en lig je dus op de verkeerde zijde

wat ook helpt is een warmte deken er op leggen zodat het schuim niet te koud wordt als het bed niet beslapen is en dus veel eerder zich kan vormen (dit doet me dochter ook )

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:55

Mss elektrisch deken, en dit halfuurtje inschakelen voor je gaat slapen? Ik heb geen Tempur matras, maar wel rugklachten, en die extra warmte doet me wel goed.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:57

geetje1 schreef:
een tempur mits het een echte is heeft een zomer en winter zijde
daarnaast zijn ze van traagschuim of een combi van traag en koudschuim afhankelijk van welke zijde je gebruikt
in beide gevallen is het niet de temp van je kamer maar je lichaams temp die er voor zorgt dat het traagschuim zich naar je lichaam gaat vormen

wel heeft je kamertemp invloed omdat je eigen temperatuur daar ook door beinvloed wordt
misschien moet je je matras omdraaien en lig je dus op de verkeerde zijde

wat ook helpt is een warmte deken er op leggen zodat het schuim niet te koud wordt als het bed niet beslapen is en dus veel eerder zich kan vormen (dit doet me dochter ook )

nooit geweten van die twee kanten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 14:40

Ik ga het matras eens omkeren. Kijken of dat helpt. Ik heb in mn eigen bed een heerlijk zacht matras, dus dan is zo'n koud stijf matras wel een domper. Ik zou er zelf maar af en toe op liggen. Als mn vriend te hard snurkt.
Bedankt voor de imput allemaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:24

Het ene traagschuim is van zichzelf ook al veel zachter dan het andere :)

Die wij hebben gehad (MediComfort) was gewoon direct zacht hoor, en hier is het met regelmaat echt lekker koud boven, graadje of 15 ofzo is echt niets raars :P

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:59

Het is in de logeerkamer ook een graad of 14/15, niet echt Siberisch dus.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:17

Kan het zijn dat er nog relatief veel vocht in zit? of heeft de ruimte een hoge luchtvochtigheid? ik kan me voorstellen dat, dat geen positieve invloed heeft

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:23

Dan heb je een van der eerste uur matrassen, die zijn uit een blok, met +/- 80 kg/m3 foam... die worden dus onder de 15 graden plankhard... met jou lichaamswarmte geven ze wel dan na maar zodra je je omdraait. ...heb het vaak mee gemaakt bij mojn klanten (verkoop oplegmatrassen) . Op mijn mobiel is t nu te veel om te schrijven, maar als je meer wilt weten en hoe oplossen dan pb me... ga dan morgen vanaf pc reageren

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:40

Heb ik weer. Ja zou graag meer willen weten.