deeltijd HBO-V

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

deeltijd HBO-V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 05:57

Hoi,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de opleiding HBO-verpleegkundige in de deeltijd? Hoe is dat bevallen en wat vond je ervan? Liggen de kansen een beetje gelijk met voltijd studeren?

Groet,
Maaike

_Nancy

Re: deeltijd HBO-V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:58

Ik heb m gevolgd in deeltijd.
Ben wel tussentijds gestopt.

Beviel me erg goed, wel veel thuis werk.
Stage wordt gezocht door de school zelf, dus ik weet niet hoe dat zit. Heb wel meerdere malen gehoord hoe moeilijk ze het hebben om alle studenten een stage plaats te geven :+

Het tempo ligt hoog, daar moet je tegen kunnen.
Daarnaast heb je vaak kleinere groepen, wat ik persoonlijk fijn vond.

Je bent als deeltijder niks minder dan een voltijder uiteindelijk, alleen het stage gedeelte is wat moeilijker dan :+ Maar omdat de school je plaats zoekt, heb je dat probleem ook weer niet.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 13:29

Hoi Nancy,

Bedankt voor je reactie! ik had juist begrepen dat je geen stage loopt maar misschien ligt dat ook aan je werk? Ik werk namelijk al als psychiatrisch verpleegkundige niveau 4. Begreep dat je dan de opdrachten mocht doen in combinatie met je werk.
Is er een reden dat je gestopt bent? Of was dat meer prive en lag dit niet aan de opleiding?
Ik heb een jaar hbo-v voltijd gedaan en het niveau kon ik in principe prima aan, helaas miscommunicaties met school gehad en moest stoppen, samen met een aantal anderen. Dus dat was erg jammer.
Aan welke school volgde jij de opleiding? En hoeveel uur per week was je ongeveer bezig met huiswerk in je vrije tijd?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:29

Dan zou je stage kunnen lopen binnen je bedrijf, maar je moet wel stage lopen, wat mij is verteld.
Je moet ook in de AGZ stage lopen en jij werkt binnen de GGZ.

Ik had in de klas ook een verpleegkundige niveau 4 zitten, in de thuiszorg. Maar ook zij moet gewoon stage lopen.

Je zou ook voor een duale variant kunnen kiezen, ongeveer gelijk aan deeltijd, maar bij de duale variant heb je ook al werk in de sector. Weet het niet precies..

De reden dat ik ben gestopt is omdat ik de onregelmatigheid toch niet zo leuk vind, ik werk nu in het veld als verzorgende-ig, maar wil graag regelmatige tijden hebben.

Ik zat op de Fontys in Eindhoven. En was maar 5 uur per week bezig met thuiswerk.
Ene keer wat meer, andere keer nog minder.
Sommigen in de klas riepen echt geen tijd meer te hebben voor andere dingen, maar ik vond dat nogal meevallen..
Ligt een beetje aan je zelf.

En als jij zegt dat jij het niveau prima aan kan, dan zal dat geen probleem zijn.