Meer verdienen...meer inleveren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Meer verdienen...meer inleveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 20:03

Soms vind ik het echt lijken op dweilen met de kraan open. Ik heb wat opslag gekregen, maar hierdoor krijg ik zoveel minder zorg- en huurtoeslag dat ik erop achteruit ga. Daarnaast is de zorgverzekering omhoog gegaan (gelukkig bijna niks), maar ook de eigen bijdrage. Ik hou wel in mijn achterhoofd dat het gunstig is voor als ik met pensioen ga, maar het zou zo fijn zijn om nu is wat extra over te houden. Natuurlijk is het hartstikke mooi dat we die toeslagen krijgen, maar naar mijn idee duurt het nu zo veel jaar om iets meer per maand binnen te krijgen. Herkent iemand dit? Helaas doe je er ook niks aan tenzij je echt heel veel opslag in een keer zou krijgen.

Anoniem

Re: Meer verdienen...meer inleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:37

Wees blij dat je werkt hebt én ook nog eens opslag en toeslagen.. Ik krijg al jaren geen salaris erbij en ben in functie en verantwoordelijkheden wel omhoog gegaan. Toeslagen krijgen we ook niet.

Poosje81

Re: Meer verdienen...meer inleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:38

Daarom 'weiger' ik mijn opslag en zie dat liever gecompenseerd op een andere manier ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:42

Het is inderdaad niet heel motiverend zo om meer te gaan werken of een zwaardere functie te gaan doen. Maar aan de andere kant vond ik het persoonlijk heel fijn toen ik niet meer afhankelijk was van ouders en toeslagen om rond te komen. Natuurlijk is 'gratis geld' mooi meegenomen maar het is bedoeld voor mensen die anders nauwelijks rond kunnen komen, dus niet meer dan eerlijk dat het wegvalt als je die lasten zelf kan dragen.

Overigens vind ik het raar dat je er op achteruit gaat, idealiter wil je dat meer werken/verdienen altijd loont, al is het maar een paar euro per maand.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:47

Ai dat komt wel heel rottig uit dat door de opslag je toeslagen vervallen en je er op achteruit gaat omdat je opslag niet gelijk is aan de toeslagen. Goed dat je nog wel een positief punt zien (pensioenopbouw), maar verder is het natuurlijk hartstikke balen. Misschien kun je op andere manier besparen waardoor je toch nog iets overhoud. Ik heb de ING-app op mijn telefoon gezet en dan krijg je 30 dagen tips over geld besparen. Over het algemeen denk ik al heel goed na voordat ik iets uitgeef dus super veel heb ik er nog niet aan, maar ik zit pas op dag 5, wie weet komt mijn gouden tip nog. Overigens is het thema van de nieuwste Allerhande "lekker besparen" met goedkopere gerechten, kun je gratis ophalen bij de AH.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 20:49

Yessy schreef:
Het is inderdaad niet heel motiverend zo om meer te gaan werken of een zwaardere functie te gaan doen. Maar aan de andere kant vond ik het persoonlijk heel fijn toen ik niet meer afhankelijk was van ouders en toeslagen om rond te komen. Natuurlijk is 'gratis geld' mooi meegenomen maar het is bedoeld voor mensen die anders nauwelijks rond kunnen komen, dus niet meer dan eerlijk dat het wegvalt als je die lasten zelf kan dragen.

Overigens vind ik het raar dat je er op achteruit gaat, idealiter wil je dat meer werken/verdienen altijd loont, al is het maar een paar euro per maand.

Dat is het inderdaad al is het maar een euro of 5, maar nu verdien ik eigenlijk een soort van minder per maand.

@ Relaxed ik ben ook hartstikke blij dat ik werk, maar het opbouwen of het iets gemakkelijker kunnen rondkomen duurt zo gewoon ontzettend lang(werk nu 4 jaar). Ik ben ook hartstikke blij en dankbaar voor de opslag, maar toch zuur dat je er dan nu per maand even enkel op achteruit zal gaan.

@ Leonoor als je heel ver vooruit denkt en dus aan je pensioen is het wel degelijk gunstig om opslag te krijgen. Ook voor een eventuele hypotheek etc. is dit nog wel erg handig.