Samen wonen, ik moet er niet aan denken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Samen wonen, ik moet er niet aan denken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:11

Oke nu klink ik waarschijnlijk zeer verwend en dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling van dit topic.

Maar als volgt: momenteel woon ik gewoon nog bij mijn ouders, mooi buitenaf paarden aan huis etc gewoon een ideaal plaatje.

Echter krijg ik de leeftijd om toch een keer te gaan samen wonen. Allebei werk dus waarom niet? Nou heel simpel ik wil niet..

Als eerste zul je het moeten doen met veel minder gewoon een normaal huisje in een wijk en eerlijk is eerlijk als ik in het weekend bij mijn vriend ben wil ik heel graag tegen het middag uur weer terug naar huis. Ik verveel mij namelijk dood het enige wat ze doen is tv kijken. Als je naar buiten kijkt zie je alleen maar huizen. Wanneer je naar buiten loopt zie je auto's hoor je auto's schreeuwende kinderen etc. Het maakt mij kortom dood ongelukkig om niet buitenaf in de natuur te zijn. Ik wil gewoon naar buiten kunnen gaan zonder dat ik de buurvrouw zie, ik wil naar mijn paard kunnen zonder eerst de auto te moeten pakken.

Ik weet dat dit wellicht heel verwend klinkt maar ik ben opgegroeid in de bossen en de stad is voor mij werkelijk een hel. Ik denk echt dat als ik in de stad of sowieso al in een wijk zou wonen ik serieus depressief zou worden. Ik hoef verder helemaal geen luxe een hutje op de hei met een paardenstal zou voor mij al genoeg zijn bij wijze van.

Nu ben ik op een forum als bokt vast niet de enige die met dit dilemma zit dus ik hoop op deze manier toch wat tips van lotgenoten te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 11-01-15 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Re: Samen wonen, ik moet er niet aan denken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:12

Ik kan maar een ding zeggen.. Wat heb ik een medelijden met jouw vriend... Ik denk dat hij eerder niet met jou samen wil wonen dan jij met hem, zo negatief als je alles beschrijft.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:12

Ik herken je probleem over het buitenaf willen wonen!

Is het niet een optie om dan buitenaf een huisje te zoeken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:13

Ga een huis kopen op de hei dan :+ als je beide vast werk hebt moeder vast wel iets te regelen zij toch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:13

Ik vind het veel belangrijker dat mensen doen wat ze gelukkig maakt dan dat ze doen wat 'hoort'. :) Dus lekker thuis blijven of samen een plek zoeken waar je wel prettig zou kunnen wonen.

Atani

Re: Samen wonen, ik moet er niet aan denken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:14

Maar ik hoop dat je je vriend wel graag genoeg ziet om met hem samen te gaan wonen dan? Als je elkaar graag ziet, valt er toch wel iets overeen te komen denk ik zo.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:15

Amandavd schreef:
Ik kan maar een ding zeggen.. Wat heb ik een medelijden met jouw vriend... Ik denk dat hij eerder niet met jou samen wil wonen dan jij met hem, zo negatief als je alles beschrijft.

Zo zwart wit is het niet. Ik heb mijn hele leven in de bossen gewoond, het stads leven of sowieso een leven in een wijk maken mij ongelukkig. Ik kan er toch ook niets aan doen, dit is niet bepaald een keuze hoor.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:15

Je klinkt inderdaad bijzonder verwend :') Ik denk dat je vooral mazzel hebt dat je ouders nog niet van mening zijn dat het tijd voor jou is om uit huis te gaan.

Petrichor schreef:
Ik heb mijn hele leven in de bossen gewoond, het stads leven of sowieso een leven in een wijk maken mij ongelukkig.

Hoe weet je dat nou als je je hele leven in de bossen hebt gewoond?

Verder lijkt mij dat een klein huisje in the middle of nowhere goedkoper zou zijn dan een plekje midden in de stad. probleem opgelost?
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 11-01-15 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

quera schreef:
Ga een huis kopen op de hei dan :+ als je beide vast werk hebt moeder vast wel iets te regelen zij toch?

Was ook mijn gedachte :D
Of misschien op het erf van je ouders een schuur oid ombouwen tot woning?

mika11

Kun je dan niet met je vriend op zoek naar een huisje buiten de stad?
Als jullie allebei vast werk hebben, zijn jullie op zoek naar een koophuis?
Dan zou je iets kunnen zoeken waar jij je ook thuis kunt voelen.

xSwanHeart

Je hoeft toch niet in een wijk te wonen? Als jullie allebei vast werk hebben, kunnen jullie vast ook buiten de stad iets huren bij een particulier of desnoods kopen.
En helaas de harde waarheid: Je zal niet gelijk in een paleisje wonen. Ook jouw ouders zijn waarschijnlijk klein begonnen en hebben hard gewerkt voor wat ze nu hebben. In het begin moet je nou eenmaal wel eens genoegen nemen met minder.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:16

Atani schreef:
Maar ik hoop dat je je vriend wel graag genoeg ziet om met hem samen te gaan wonen dan? Als je elkaar graag ziet, valt er toch wel iets overeen te komen denk ik zo.

Klopt hij is voornamelijk bij ons thuis. Ik kom ook gewoon bij hun maar ben dan heel erg blij wanneer ik weer lekker buitenaf ben.

Mijn vriend begrijpt het allemaal wel trouwens en wil ook wel buitenaf wonen. Maar de prijzen voor buitenaf zijn een aanzienlijk stuk hoger.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:17

En daarom zijn mijn vriend en ik samen gaan wonen in het buitengebied :D

Geen luxe en slechts een bungalowtje van 50 m2, maar wel de rust en ruimte :)
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 11-01-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:17

Ik weet niet waar je woont, maar de huizen in de mini dorpjes hier zijn helemaal niet aanzienlijk hoger. Of word je ook doodongelukkig als je weg 'moet' uit je huidige woonplaats?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:18

Wat reageren jullie fel! Ze geeft aan dat ze helemaal geen luxe nodig heeft, maar dat ze behoefte heeft aan ruimte en natuur. Zo gek vind ik dat niet. Ik zou het pas verkeerd vinden als ze iets ging doen waarvan ze wist dat het haar ongelukkig zou maken. De relatie zal daar ook niet fijner van worden. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:18

Petrichor schreef:
Amandavd schreef:

Zo zwart wit is het niet. Ik heb mijn hele leven in de bossen gewoond, het stads leven of sowieso een leven in een wijk maken mij ongelukkig. Ik kan er toch ook niets aan doen, dit is niet bepaald een keuze hoor.

Kom op TS, je hele post druipt van het zelfmedelijden. Ga op google, zoek op sites als funda, jaap.nl etc, zat huisjes die niet midden in een wijk staan of midden in de stad.

Je al zelf wel iets moeten doen om het leuk te maken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:19

Tja dan moet je genoegen nemen met iets kleiners in het begin. Goed zoeken en misschien heb je dan geluk.

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:19

Petrichor schreef:
Atani schreef:

Klopt hij is voornamelijk bij ons thuis. Ik kom ook gewoon bij hun maar ben dan heel erg blij wanneer ik weer lekker buitenaf ben.

Mijn vriend begrijpt het allemaal wel trouwens en wil ook wel buitenaf wonen. Maar de prijzen voor buitenaf zijn een aanzienlijk stuk hoger.

Aaah kijk! Komt helemaal in orde :D Ik zou zeggen: blijf nog even thuis wonen als je je daar beter bij voelt en kijk dan verder ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:20

Ik was ook altijd af aan het tellen dat ik weer terug kon... Dagje gezellig school en dan naar mijn ouders, paard en alles... En dan ging dat weekend altijd veel te snel... Ik irriteerde me aan zijn berichtjes... Belde die op dat zijn moeder mijn auto nodig had.. of dat ie nog weg wilde en ik mee moest terwijl ik lekker mijn eigen ding wilde gaan doen... Ik zag in dat appartementje echt de muren op me af komen... En niet dat ik niets te doen had, was gewoon met mijn eigen dingen bezig... Hij lag toch de hele ochtend/middag in bed, dus had geen last van hem... Maar mjah.. Dan dacht ik ook "ik had net zo goed nog langer kunnen blijven"..

En het erge is ook, toen ik in Eindhoven op een appartementje zat, fietste ik gewoon lekker naar stal en nergens last van... Maar dan had ik niet dat claimerige van "samen eten, samen dit samen dat" :')

Klinkt ook heel negatief... Maar ik trok het echt niet in de randstad, gewoon andere cultuur... Andere mensen en mjah :) Ik zou er nooit gelukkig kunnen worden... Ik wil ook mijn vrijheid, de fiets pakken en binnen 5 minuten in de bossen zitten of iig in het buitengebied :)

Herken het dus heel erg :) En mjah... Waarom gaan samenwonen als je het niet wilt? Het is geen must he? Ik vond het toen praktisch omdat de afstand groot was, achteraf had ik er nooit aan moeten beginnen... Want hij kon niet alleen zijn en ik voelde me alleen maar gevangen...

Wil hij wel buitenaf wonen of iig aan de rand van een dorp/stad dat je toch nog wat groen etc hebt? Want anders is het gewoon een beperktere keuze.. Als ie midden in de stad wil wonen... Tjah... Hoe leuk iemand ook is, als ik dat hoor, dan is het heel makkelijk "houdoe en bedankt" ;)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:21

Probeer het eerst een keertje :)

Ik heb altijd in de weilanden willen wonen, ik ben echter opgegroeid in een gewoon dorp. Toen ik mijn man leerde kennen, woonde hij in Amsterdam. Hij wilde absoluut niet op het platteland wonen en was gek op de stad.

Toen we zijn gaan samenwonen hebben we dat ruim drie jaar in Amsterdam gedaan. Het was niet mijn droom, maar wel bijzonder om te doen. Het beviel niet slecht. En je hoeft echt niet altijd tv te kijken ;)

Toen we na ons huwelijk een huisje wilden kopen, zijn we naar Ermelo vertrokken. Langzamerhand was mijn man steeds meer verliefd geworden op het buitenleven. Nu wonen we landelijk met de paarden aan huis.

Een droom die is uitgekomen :D

Soms is het niet verkeerd om een stap te maken buiten je gewone leven. Samen wonen is iets bijzonders en echt heel leuk. Als jullie starten met een huurhuis, zitten jullie nergens aan vast. Dan kun je altijd zien hoe het loopt :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:22

Geen probleem als het een huis is wat van ellende in elkaar stort, maakt mij niets uit. Ik hecht alleen waarde aan rust en ruimte om mij heen.

Zelfmedelijden heb ik absoluut niet Amanda. Ik vraag alleen naar lot genoten. Lijkt mij dat er daar op bokt genoeg van moeten zijn. Ik ben gewoon enkel opzoek naar ervaringen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:24

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:24

Het gaat TS volgens mij ook niet om het samenwonen met haar vriend, maar het evt samenwonen op een bepaalde plek. Wat haar betreft NIET in de stad dus en wat ik ervan begrijp wil hij óók wel buitenaf.
Ze willen feitelijk dus allebei wel hetzelfde, nu dus alleen nog kijken wat en of er mogelijkheden zijn.
Wellicht is er een optie op het terrein van je ouders TS?
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 11-01-15 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:25

Wat vinden je ouders ervan? Of is hun mening ook niet relevant als het om jouw levensgeluk gaat?
En wil je zelf niet eens op je eigen benen staan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:26

MamaMiesje schreef:
Het gaat TS volgens mij ook niet om het samenwonen met haar vriend, maar het evt samenwonen op een bepaalde plek. Wat haar betreft NIET in de stad dus en wat ik ervan begrijp wil hij óójk wel buitenaf.
Ze willen feitelijk dus allebei wel het zelfde, nu dus alleen nog kijken wat en of er mogelijkheden zijn.
Wellicht is er een optie op het terrein van je ouders TS?

Juist helemaal correct. :)