legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Independence
Berichten: 1381
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:35

Ir111 schreef:
SpeechLess schreef:
Ik spreek het dus ook uit zoals je het schrijft, met dubbel z en dus een ù.

Zo inderdaad!

Ik dus precies niet. Denken jullie dat het provinciegebonden is? De meeste mensen die ik ken zeggen het ook met een uu en 1 z. Maar in de tijd dat ik vaak in het midden van het land kwam, werd ik heeeel vaak verbeterd :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26569
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:41

Leuk, een puzzeltopic! Ik meld me ook graag! Vandaag deze voltooid:
Afbeelding

1000 stukjes, vrijdag aan begonnen.1500 stukjes is wel de max hier, tafel is niet groter helaas.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 09-01-19 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26569
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:45

Citaat:
Gelderland
Ghostattack - Betuwe / Maas en Waal - Natuur, realistisch - Ruilen: ja

Overijssel
Cabelona - Twente/Twenterand - Natuur, realistisch, foto's, uitzichten - Ruilen: ja
JPitty - Zwolle - Natuur/dieren/ landschappen, Wasgij, Jan van Haasteren - ruilen: ja

Noord-Holland
IMAY1990 - Amsterdam - Alles - Ruilen: ja

Independence
Berichten: 1381
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:46

Zijn er trouwens mensen met een portapuzzle koffer? Want ik vraag me af of je de uitgestalde stukjes kunt laten liggen als je m dicht wil klappen?

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:54

Zal em ook ff aanvullen.

Citaat:
Gelderland
Ghostattack - Betuwe / Maas en Waal - Natuur, realistisch - Ruilen: ja

Overijssel
Cabelona - Twente/Twenterand - Natuur, realistisch, foto's, uitzichten - Ruilen: ja
JPitty - Zwolle - Natuur/dieren/ landschappen, Wasgij, Jan van Haasteren - ruilen: ja

Noord-Holland
IMAY1990 - Amsterdam - Alles - Ruilen: ja

Friesland:
Jeetje77- eigenlijk van alles wel. Zie veel mooie dingen voorbij komen. Heb alleen nog JvH in de ambient terug.
Ruilen: ja hoor.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:16

jeetje77 schreef:
Zal em ook ff aanvullen.

Citaat:
Gelderland
Ghostattack - Betuwe / Maas en Waal - Natuur, realistisch - Ruilen: ja
Karuna achterhoek/veluwe. Van Haasteren, comic van King en natuur, realistisch. Ruilen ja

Overijssel
Cabelona - Twente/Twenterand - Natuur, realistisch, foto's, uitzichten - Ruilen: ja
JPitty - Zwolle - Natuur/dieren/ landschappen, Wasgij, Jan van Haasteren - ruilen: ja

Noord-Holland
IMAY1990 - Amsterdam - Alles - Ruilen: ja

Friesland:
Jeetje77- eigenlijk van alles wel. Zie veel mooie dingen voorbij komen. Heb alleen nog JvH in de ambient terug.
Ruilen: ja hoor.


Porta puzzel mat. Yup kunt stukjes laten liggen gewoon. :j

Independence
Berichten: 1381
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:21

Afbeelding
Maar als ik deze afbeelding zie dan vraag ik me wel af waar de stukjes heen gaan als je m dicht klapt?

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:51

Wat ik echt kan aanraden is het volgende. Gewoon naar de bouwmarkt. Twee platen halen. Hebben wij gedaan. Was iets van vier euro en je hebt perfecte puzzel platen. We hebben er viltjes onder gedaan. Op de ene plaat leggen we alle stukjes en op de andere plaat maken we de puzzel. Je kunt de puzzel zo aan de kant leggen en zo'n plaat heeft echt veel ruimte voor puzzels tot 2000 stukjes.

Mischa

Berichten: 3503
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:52

Schattige puzzel met die poesjes!

Ik heb zelf zo’n mat maar die heeft losse platen waardoor je die op de puzzel legt voordat je ‘m dicht doet. Ik weet niet of dat bij deze ook zo is maar lijkt me wel handig ;)

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:54

Independence schreef:
Zijn er trouwens mensen met een portapuzzle koffer? Want ik vraag me af of je de uitgestalde stukjes kunt laten liggen als je m dicht wil klappen?



Ik heb de portapuzzle pro en laat ze gewoon liggen.
Ik vind het schuin puzzelen en ideaal :D
Vanwege de suède stof zuigen de stukjes nergens heen.
Dit gebeurde op de puzzelrol wel -O-

Ik zeg pu-zzel dus geen puu-zzel

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:08

Die zijflappen kan je niet dichtklappen met de stukjes erop, dan vallen ze eraf.
Ik hed de Portapuzzel de luxe, die heeft losse bladen waar je de stukjes op kan leggen.
De bladen leg je op het blad waar je op puzzelt, dan de koffer dicht en dan kan je hem wel rechtop wegzetten.

Ik heb wel van karton een losse plaat gemaakt om op te puzzelen omdat ik op het blad van de koffer niet fijn puzzel omdat het te stroef is.
Nu leg ik de losse plaat en de 2 vlappen op tafel, dan hoeft niet de hele koffer op tafel.Afbeelding


Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:49

Die koffer heb ik ook. Werkt perfect.
En als sorteerbakjes gebruik ik broodbelegbakjes. Past weer in de doos en kan je makkelijk gesorteerd opruimen.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:09

(Jullie zijn zo gestructureerd! Dat gaat 'm voor mij echt niet worden hoor.)

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:16

Shadow0 schreef:
(Jullie zijn zo gestructureerd! Dat gaat 'm voor mij echt niet worden hoor.)

_O- _O- goeie grap

Is nodig om geen stukjes kwijt te raken

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:20

Hier even de lucht afgemaakt in een klein uurtje.
Afbeelding

Suusjepluus

Berichten: 791
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:41

Hij is af *D Afgelopen zomer waren we in het echt bij dit kasteel, toen was het grijs en mistig. Nu toch nog een mooi zonnig plaatje ervan :D Wel jammer dat manlief de puzzel al had opgeruimd en ik er nog geen 'af' foto van gemaakt had _-:( De laatste stukjes moet je er even bij denken dus...
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:44

Pfff wat gaan jullie snel zeg.

Hier normaa geen bakjes. Gv bedacht dat in vakantie opeens. Uitzoeken en in bakjes doen op text, kleur enz. Werkt idd wel handig

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:11

Ik gebruik boterhamzakjes om de verschillende kleuren en gedeelten in te sorteren _O-

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:37

Ik had voor €2 een puzzelrol bij de kringloop, was eigenlijk van plan om een koffer te kopen, maar voor nu vind ik dit wel even prima om te kijken of ik ook op de langere termijn blijf puzzelen of dat het weer een tijd stil komt te liggen.

Van het weekend deze gemaakt, vrij eenvoudig te leggen, maar leuk om de kinderen mee te laten helpen:
Afbeelding

Ben nu met deze bezig, leuke uitdaging en mooi plaatje:
Afbeelding

Zag bij de kringloop vanmiddag ook zo'n superfrustrerende puzzel, allemaal katjes aan beide kanten hetzelfde bedrukt, ik heb hem snel terug in de kast geschoven, ik ga voor de leuke plaatjes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:38

Ik gebruik ziploczakken en van die bakjes waar je ook dingen in kan invriezen. IJsbakjes van Hertog ofzo werken ook prima. Sorteren doe ik wel pas vanaf 2 à 3000 stukjes, daaronder vind ik het niet echt nodig.
Bakjes en zakjes overigens vooral om te voorkomen dat ik stukjes kwijt raak :j
En ik dek de puzzel altijd af met een grote plaat hout als ik er niet mee bezig ben. Vanwege de kat :j

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:15

Ik heb echte sort a puzzle bakjes, maar dat was meer omdat dat makkelijk was om te kopen :')
Broodbelegbakjes lijken mij een goed alternatief inderdaad.

Afbeelding

Ik zeg pú-zel trouwens.

En ik puzzel op een kartonnen plaat of puzzelbord van portapuzzle (maar 1 zijde ipv dat ie dicht kan). Ik dacht een koopje te hebben gevonden :+

Mooie puzzels Suusjepluus en Lisette03!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:24

Hier ook puuuzel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:40

wat leuk een puzzel topic! mag ik aansluiten?

Puzzel meestal 1000 stukjes. Liefst fantasy en getekend. Dit was mn laatste.
Afbeelding

Mijn zoontje van 5 heb ik aangestoken. Die zit vaak naast mij mee te puzzelen met puzzels van 100 tot 500 stukjes. Echt heel gezellig en we worden er allebei echt rustig van <3

Independence
Berichten: 1381
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:13

SdaphneS schreef:
Wat ik echt kan aanraden is het volgende. Gewoon naar de bouwmarkt. Twee platen halen. Hebben wij gedaan. Was iets van vier euro en je hebt perfecte puzzel platen. We hebben er viltjes onder gedaan. Op de ene plaat leggen we alle stukjes en op de andere plaat maken we de puzzel. Je kunt de puzzel zo aan de kant leggen en zo'n plaat heeft echt veel ruimte voor puzzels tot 2000 stukjes.

Nou, het is dus zo dat ik altijd puzzel op 2 plexiglas platen en dat is opzich oke. Die kun je dan op elkaar leggen en dan hebben we an sich genoeg tafel over. Maar ik vind het zo rommelig staan, plus iedereen die aan tafel zit, zit er met z'n handen aan en dat is een risico. En als de tafel vrij moet, moet je met die platen slepen en daardoor raakt er nog wel eens een stukje kwijt. Vandaar dat zo'n map me handig lijkt. Kan het gewoon netjes aan de kant zonder risico.

Maargoed, ik heb momenteel geen cent te makken :')

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:21

Shadow0 schreef:
(Jullie zijn zo gestructureerd! Dat gaat 'm voor mij echt niet worden hoor.)
Het was nog niet eens bij me opgekomen om puzzelstukjes op kleur te sorteren. Laatst voor het eerst gedaan (naar aanleiding van dit topic waar ik las dat anderen dat doen). Werkt wel lekker snel. Maar ik ben niet geduldig genoeg om dat altijd te doen. :D Ik vind het al een hele prestatie als ik 1000 puzzelstukjes eerst met de goede kant boven op tafel heb liggen, ik begin het liefst gelijk. 8-)