Inbinden scriptie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Inbinden scriptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:48

Op dit moment ben ik enorm druk met het afronden van mijn studie. Hier hoort het schrijven van een scriptie natuurlijk ook bij.
Nou hoor ik alleen wisselende verhalen over het inbinden van verslagen. De één zegt dat je de marges totaal moet aanpassen omdat anders tekst weg valt bij het inbinden terwijl de ander aangeeft dat dit niet nodig is.

Mijn vraag is dan ook: op welke marges hebben jullie je verslagen staan wanneer deze ingebonden worden? En dan ook bij de liggende pagina's..

Wil het graag zeker weten voordat ik straks geld weg gooi aan een verkeerd ingebonden verslag :7.

Destination

Re: Inbinden scriptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:07

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 22:12

Ja dat had ik ook gevonden. Probleem is dat ik niet 'even' langs de drukker kan gaan. Moet het alle dagen nog naar stage voordat ik hem moet inbinden. Als het echt niet goed is kan ik het desnoods nog vragen op het moment van inbinden. Maar het wel fijn om het van te voren te weten i.v.m. maximaal aantal pagina's :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:14

Mailtje sturen naar de drukker of even bellen zal per drukker namelijk best iets kunnen schelen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:15

Daar hebben ze een telefoon voor uitgevonden :)*

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:16

Kyrseltje schreef:
Ja dat had ik ook gevonden. Probleem is dat ik niet 'even' langs de drukker kan gaan. Moet het alle dagen nog naar stage voordat ik hem moet inbinden. Als het echt niet goed is kan ik het desnoods nog vragen op het moment van inbinden. Maar het wel fijn om het van te voren te weten i.v.m. maximaal aantal pagina's :+

Even bellen maandag?

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:21

Hoi hoi

mijn man is drukker en zegt toevallig dat het 1 cm is. En inbinden is maximaal aantal paginas 250 stuks

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 10:21

Natasjavegas schreef:
Hoi hoi

mijn man is drukker en zegt toevallig dat het 1 cm is. En inbinden is maximaal aantal paginas 250 stuks

Ah kijk dankjewel! Hier kan ik wat mee Aan de 250 ga ik sowieso niet komen :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:42

Naar de drukker om in te binden? Is dat niet ontzettend duur? Wij lieten dat altijd gewoon bij de Bruna doen, of een copyshop om de hoek, maar ik heb me uiteindelijk zelf zo'n inbindmachine gekocht voor 30 euro omdat we zo vaak verslagen moesten maken..
In ieder geval ligt het eraan welke soort van inbinden je kiest, de een heeft bredere gaatjes dan de ander.. Met een cm zit je altijd goed. Tekst zal niet snel wegvallen, maar als de tekst vlak tegen de gaatjes aan zit dat is ook niet mooi. Het is daarom het mooist om de marges bij de binding net iets breder te maken dan bij de rest van het papier. Let er ook op dat je dan niet dubbelzijdig print, dan werkt dat nl niet ;) of je moet de marges spiegelen bij dubbelzijdig printen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:54

Wij hadden gewoon een reproshop op de opleiding, kon je alles prima laten inbinden. Door een drukker oid was bij ons niet nodig, hoewel ik het voor mijn masterscriptie wel overweeg iets netter te doen.. Mijn ene bachelorscriptie heb ik netjes in ringband ingeleverd, de andere met een nietje erdoor :+ Maar die tweede was ook een heel stuk minder groot..

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:02

mijn man doet t voor paar euro maar is ook een printerette geen drukkerij maar ze kunnen wel alles :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 22:49

Ik was bedoelde ook copyshop sorry :). Zou niet eens weten waar ik heen moet voor een drukker.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:31

Ik heb hem gewoon op school laten inbinden.. Stukken goedkoper en onwijs netjes..